וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנון: הליכוד לא מתנהגת כמפלגת שלטון. אני אומר לנתניהו קח את המושכות

29.6.2023 / 17:16

בריאיון באולפן וואלה! הח"כ מהליכוד מתח ביקורת על התנהלות מפלגתו מול השותפות בקואליציה ("לא צריך להתרגש מכל אולטימטום") ועל בן גביר ("פחות לדבר - יותר לעשות"). וגם: על המשבר עם ארה"ב, ההזמנה לבית הלבן שלא מגיעה ועתיד המהפכה המשפטית: "יש מקום לחזור לשיחות"

דני דנון בראיון לסופ"ש שלו עם טל שלו. אולפן וואלה. 29.06.2023/סטילס: ראובן קסטרו

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד מתח ביקורת בריאיון בוואלה! על התנהלות מפלגתו מול השותפות הקואליציוניות. לדבריו, הליכוד לא מתנהלת כמפלגת שלטון מול התנהלותם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. "זה התחיל במשא ומתן הקואליציוני והמשיך בדיוני התקציב, הרגשנו שאנחנו עובדים בשביל השותפים שלנו, וזו לא שותפות", אמר דנון. "אני קורא לנתניהו להחזיק במושכות ולא להתרגש מכל אולטימטום כל שני וחמישי".

דנון, שהיה שגריר ישראל באו"ם, התייחס גם למתיחות ביחסים מול ארצות הברית, והכחיש שמדובר במשבר. "היחסים הביטחוניים חזקים והשיתוף הפעולה האסטרטגי נמשך", הסביר, אך טען כי לא ניתן להתעלם מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הוזמן לוושינגטון. "זה איתות של הבית הלבן על חוסר שביעות רצון שלהם", אמר. "לפי דעתי, הם טועים בגישה, השותפות בינינו חשובה גם לישראל וגם לארצות הברית ובנראות זה מחליש את כולם".

בנוסף, דנון גם התייחס לאזהרת שר החוץ האמריקני בנוגע לנורמליזיציה עם סעודיה, והשיב: "אנחנו צריכים את העזרה האמריקנית עם הסעודים, המעורבות של ארצות הברית חשובה. אני אופטימי ומאמין שיהיה הסכם, יש לאמריקנים רצון להפעיל לחץ. זה לגיטימי ביחסים בינלאומיים, אבל זה אינטרס אמריקני להיות מעורבים באזור. אני מקווה שבזמן ממשל ביידן נוכל לראות פריצת דרך עם הסעודים".

דני דנון בראיון לסופ"ש שלו. אולפן וואלה.. ראובן קסטרו
"הצורה בה הרפורמה הוצגה פגעה בליכוד"/ראובן קסטרו

עוד אמר חבר הכנסת כי האמריקנים הגיעו להסכמות שקטות מול איראן בנוגע להסכם הגרעין, ומתח ביקורת על נתניהו. לטענתו, "ראש הממשלה צריך להחליט אם הוא יוצא בצורה תקיפה נגד ההסכם הזה, והוא בחר בדרך השקטה והדיפלומטית. ב-2015 הוא יצא לקונגרס, התעמת עם ממשל אובמה, וזה לא יחזור על עצמו. לפי דעתי, יש מקום להשמיע קול יותר ברור ורם בנושא בזה, כי ההסכמות המתגבשות להעביר מיליארדים לאיראן זה מסוכן עבורנו. אנחנו נמצאים בזמן רגיש עם ארצות הברית ואין קמפיין בינלאומי בנושא הזה".

בתוך כך, לאחר שנתניהו טען בריאיון ב"וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות ירדה מתוכנית המהפכה המשפטית, דנון טען כי האמריקנים מפעילים לחץ על הממשלה כדי לצמצם את הרפורמה. "ראש הממשלה מבין היום שכשלנו בגישה - תמכתי ברפורמה, אבל בצורה הדרגתית, היום נתניהו מוביל את זה בצורה הזו", אמר. "אני לא חושב שצריך לוותר על פסקת ההתגברות, צריך להעביר אותה בהסכמה, אולי אחרי הוועדה לבחירת שופטים, אבל בפירוש לא להוריד אותו מסדר היום. הצורה שבה הוצגה הרפורמה פגעה בליכוד, ולכן נתניהו עושה כעת את הדברים בצורה מדורגת וטוב שכך, אבל אסור לוותר על העקרונות ולגנוז את שאר הדברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה מבין היום שכשלנו בגישה"/ראובן קסטרו

"יש מקום לחזור לבית הנשיא, אפשר לחזור לשיח, הדבר חשוב למדינה. אני מדבר עם חברים באופוזיציה ורואה שאפשר לדבר על דברים, גם על הוועדה לבחירת שופטים אפשר להגיע להסכמות", המשיך דנון. "גם גדעון סער, גם בני גנץ, גם ליברמן דיברו על זה. אנחנו נבחר נציג בעוד שבועיים, זה יקרה. האופוזיציה צריכה לשאול את עצמה על מה הם רבים. הם בחרו את קארין אלהרר, אנחנו נבחר נציג שלנו. הנושא הזה נרגע בוא נדבר על שאר הדברים".

בתום המשא ומתן הקואליציוני דנון היה מבין חברי הכנסת מהליכוד שלא קיבלו תפקיד בממשלה, היום הוא אומר שנתניהו הציע לו תפקידים, אך הוא סירב להם. חבר הכנסת סיפר כי הוא היה מעוניין בתיק לביטחון לאומי, ומתח ביקורת על השר הנוכחי. "מבחינת תוצאות, אנחנו לא מצליחים - צריך פחות לדבר, ויותר לעשות", אמר. "נתניהו הציע לי תפקידים גם לאחרונה. בפועל, אני מרגיש שאני יכול לתרום הרבה יותר בוועדת חוץ וביטחון, בוועדות משנה מאשר להיות שר למים חמים ולמים קרים או ועדת קישוט. לא צריך להיות שר בשביל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully