וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד נתניהו: "נכנע לשורפי איילון ומחזק את שלטון היועמ"שים"

29.6.2023 / 12:21

יו"ר עוצמה יהודית יצא נגד ראש הממשלה, אחרי שזה הכריז כי המהפכה המשפטית לא תכלול פסקת התגברות: "נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי, כניעה לא תאפשר לנו לשלוט". בכיר יהדות התורה: "רעיון פסול שלא מקובל עלינו"

בווידאו: בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות"/צילום: אבי רוקח

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב היום (חמישי) להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" על המשך קידום המהפכה המשפטית ללא פסקת ההתגברות. לדבריו, "כניעה לשורפי האיילון ולקוראים למרי אזרחי היא ניצחון לאלימות והפסד לישראל".

בן גביר הוסיף כי הממשלה נבחרה "כדי להביא משילות ושינוי, הרפורמה היא אבן יסוד בהבטחה הזו. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, פסקת התגברות וצמצום סמכות היועמ"שים הכרחיים". הוא הבהיר: "כניעה תוביל לחיזוק שלטון היועמ"שים, שלא מאפשר לנבחרי הציבור לשלוט".

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
"ניצחון לאלימות והפסד לישראל", בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

גם שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב לאמירתו של ראש הממשלה, כינה את ההחלטה "רעיון פסול", והתריע כי "כל הסכמה אחרת לא מקובלת" על חברי מפלגתו. "לפני שבועיים בפגישה אצל ראש הממשלה בנוכחות השרים לוין, אמסלם ומזכיר הממשלה, התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה, ודרשתי בשם יהדות התורה שהתיקון בנושא הגיוס יכלול את ביצוע שלוש ההתחייבויות החתומות: חוק יסוד לימוד התורה, פסקת התגברות ותיקון חוק שירות בטחון, בהתאם", הסביר.

מאיר פרוש. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מאיר פרוש/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

היום ראש הממשלה נתניהו אמר בראיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי ימשיך לקדם את המהפכה המשפטית, אך הסיר מהחקיקה את עניין פסקת ההתגברות. עוד הבהיר ראש הממשלה בראיון כי "הליך בחירת השופטים לא ימשיך כמו שהוא היום, אבל גם לא יהיה כמו בהצעה המקורית של הרפורמה המשפטית".

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) הגיב גם הוא על הדברים בריאיון לטל שלו וניסים משעל ב-103FM ואמר כי הוא חושב כי "לפחות בחלק מהדברים הופקו לקחים" מניסיון החקיקה הראשון, וכי "הנוסחים שיגיעו למליאה יהיו הרבה יותר מתונים בנושאים שאפשר היה להגיע לקונצנזוס של לפחות 80 אם לא יותר חברי כנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully