וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על קידום המהפכה המשפטית: נעשו טעויות חמורות - נסענו לתוך קיר ב-140 קמ"ש

29.6.2023 / 9:08

בכיר הליכוד התייחס בריאיון ל-103 לחקיקת הרפורמה ואמר כי "הזהרתי שנתרסק, הנוסחים שיגיעו למליאה יהיו הרבה יותר מתונים". עוד תקף את לפיד וגנץ: "הפסקת השיחות בבית הנשיא - טעות חמורה שלהם". על משפט נתניהו: "בינתיים מה שקורה שם לא נראה מאוד משכנע"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

חבר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס היום (חמישי) להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" על המשך קידום החקיקה המשפטית ללא פסקת ההתגברות. אדלשטיין אמר כי הוא לא יודע מה יהיה בסופו של דבר נוסח החקיקה, אך הוא חושב כי "לפחות בחלק מהדברים הופקו לקחים" מניסיון החקיקה הראשון. את הדברים אמר בריאיון לטל שלו וניסים משעל ב-103FM.

"נעשו טעויות מאוד חמורות", אמר אדלשטיין. "בינואר נסענו במהירות 140 קמ"ש לתוך הקיר, הזהרתי שנתרסק", הוא הוסיף והבהיר כי "הנוסחים שיגיעו למליאה יהיו הרבה יותר מתונים בנושאים שאפשר היה להגיע לקונצנזוס של לפחות 80 אם לא יותר חברי כנסת".

בכיר הליכוד התייחס גם למשבר ולהקפאת שיחות ההידברות בבית הנשיא: "ללא כל סיבה זה התפוצץ. זו הייתה לדעתי טעות חמורה של לפיד וגנץ, עוד לפני שראו את התוצאות של הוועדה לבחירת שופטים". אדלשטיין אמר כי תרם להתנעת השיחות וכי שמח עליהם מאוד, והוסיף כי הוא חושב ש"עוד לא מאוחר לחזור לשיחות".

יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"נעשו טעויות חמורות". יולי אדלשטיין/ראובן קסטרו

אדלשטיין התייחס גם ליחסים בין ארצות הברית לישראל: "כשמדברים בסיסמאות, גם בארה"ב יש לא מעט אנשים שמשוכנעים שמתרחשת כאן השתלטות על מערכת המשפט, או ביטול עצמאות המשפט. ברור לכולם שהדברים האלו לא יקרו".

במענה על השאלה אם היו נזקים ביטחוניים בעקבות הפגיעה ביחסים בין המדינות אמר חבר ועדת החוץ והביטחון כי "לא בשוטף, וודאי כי לא בנושא הזה". אדלשטיין ביקש להזכיר כי למרות "כל מיני כעסים של רגע, ארה"ב היא בעלת ברית לאורך שנים. יש לנו גם מה להציע להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 11 ביוני 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
יקדם את החקיקה בלי פסקת ההתגברות. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

הבוקר ראש הממשלה נתניהו התראיין לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", והודיע כי ימשיך לקדם את החקיקה, אך הסיר ממנה את פסקת ההתגברות. עוד הבהיר ראש הממשלה בראיון כי "הליך בחירת השופטים לא ימשיך כמו שהוא היום, אבל גם לא יהיה כמו בהצעה המקורית של הרפורמה המשפטית".

גם נתניהו התייחס ליחסים עם ארצות הברית. "אני אולי לא בא לוושינגטון אבל וושינגטון באה לפה. בכירים אמריקנים מגיעים לכאן כל הזמן ואני מדבר עם הנשיא ביידן בטלפון", אמר בהתייחסו לעובדה שטרם הוזמן על ידי הנשיא האמריקני לביקור בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully