וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

180 עצורים בלילה שני של מהומות בצרפת, מקרון: הירי בנער - בלתי נסלח

ההתפרעויות התפשטו מפריז לערים נוספות, והמפגינים הציתו כלי רכב, הרסו חנויות וירו זיקוקים לעבר השוטרים. נשיא צרפת גינה את היר הקטלני בנהאל, בן 17 ממוצא אלג'יראי שלא עצר לבדיקת תנועה, אך אמר כי המהומות "בלתי-מוצדקות". 40 אלף שוטרים יתפרסו ברחבי המדינה

שוטר מכוון אקדח לעבר נער בפרבר של פריז/טוויטר

לפחות 180 בני אדם נעצרו הלילה (חמישי) במהלך מהומות ברחבי צרפת בעקבות הרג של נער בן 17 מירי שוטר בפרבר של פריז. המתפרעים הציתו כלי רכב והרסו חנויות, וחלקם אף ירו זיקוקים לעבר השוטרים. הנשיא עמנואל מקרון, שהביע זעזוע על ירי בנער, גינה גם את ההתפרעויות וממשלו החליט על פריסת 40 אלף שוטרים - כ-5,000 מהם במחוז פריז - כדי למנוע את התרחבות ההתפרעויות.

שר הפנים ג'רלד דרמנין אמר כי בתי עירייה, בתי ספר ותחנות משטרה הותקפה במהלך לילה של "אלימות בלתי-נסבלת" ברחבי המדינה. באחד התיעודים שפורסם ברשתות החברתיות במהלך הלילה, נראתה קבוצה של צעירים כשהם מציתים מסמכים וכיסאות בתוך בית העירייה של מונס-אן-ברואול, פרבר של ליל.

מהומות בנאנטר, פרבר של פריז, בעקבות ירי משטרתי בנער, צרפת 29 ביוני 2023. רויטרס
עיקר הזעם מופנה כלפי השוטרים. כלי רכב בוערים בנאנטר, הלילה/רויטרס

התקרית שהציתה את המהומות אירעה בנאנטר, אחד מפרברי פריז, שם נורה למוות הנער, נהאל, כשסירב לעצור לבדיקה משטרתית שגרתית. בתחילה טענה המשטרה שהוא ניסה לדרוס את השוטרים, אך בסרטון ששותף ברשתות החברתיות נראה אחד מהם מכוון את אקדחו אל כיוונו של נהג המרצדס ויורה לעברו כשניסה להימלט. השוטר נחקר בחשד לרצח של הנער, שמוצא משפחתו הוא מאלג'יריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שוטר מכוון אקדח לעבר נער בן 17 במכונית בפרבר של פריז, צרפת, 27 ביוני 2023. טוויטר, צילום מסך
הנער כבר סירב בעבר לעצור לבדיקה משטרתית. השוטר בעת שליפת האקדח/צילום מסך, טוויטר

מקרון אמר אתמול כי הירי בנער הוא מעשה "בלתי-נסלח". בשיחה עם עיתונאים במארסיי, הוא אמר כי "שום דבר לא מצדיק מותו של אדם צעיר".

"אני רוצה להביע את רגשות האומה כולה על מה שקרה ועל מותו של נהאל הצעיר, ולספר למשפחתו על הסולידריות שלנו ועל האהדה מצד האומה". לדבריו, "יש לנו נער שנהרג. זה בלתי מוסבר, בלתי נסלח". מקרון הוסיף כי התיק הועבר מיד לבית המשפט, כשהוא מקווה שהצדק "ייעשה במהירות".

הבוקר, מקרון כבר כינס ישיבת חירום עם שריו הבכירים ואמר כי המהומות "בלתי-מוצדקות" וממשלתו קראה להרגעת הרוחות, אך אלו השיגו השפעה מועטה על זעם המפגינים החשים באפליה של המדינה כלפי קהילות המהגרים וצאצאיהם.

תיעוד מהשחתת בית עירייה באזור ליל

הנהג, לפי הרשויות המקומיות, היה "מוכר למערכת המשפט כמי שסירב לציית לבדיקות תנועה" בהזדמנות קודמת. זה הירי הקטלני השני השנה במהלך בדיקות תנועה שגרתיות, לאחר שיא של 13 מקרים בנסיבות דומות בשנה שעברה. שלושה בני אדם נהרגו מירי משטרתי לאחר שסירבו לציית לבדיקה שגרתית ב-2021 ושניים ב-2020.

בשנים האחרונות פרצו לא אחת מהומות דומות בפרברי פריז, שבהם חיות קהילות גדולות של מהגרים ובני מהגרים, בעקבות טענות לאפליה משטרתית. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, רוב קורבנות הירי המשטרתי ב-2022 וב-2021 היו שחורים או ממוצא ערבי.

"כאם מנאנטר, יש לי תחושה שלילדים שלנו אין ביטחון", אמרה מורניה לאבסי, תושבת מקומית ופעילה נגד גזענות, שסיפרה שדיברה עם משפחתו של נהאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully