וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המחאה לא קונים את גניזת פסקת ההתגברות: "ספין של נתניהו, הסלאמי הופך לבליץ"

29.6.2023 / 11:58

המפגינים טוענים כי ראש הממשלה "זורה חול בעיני הציבור" וכי בכירי הקואליציה ממשיכים לקדם את החקיקה: "המחאה תתגבר ותתעצם והיא זו שתעצור את הדיקטטורה בשנית". השר זוהר: פסקת ההתגברות לא ירדה מהפרק

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הגיבו הבוקר (חמישי) לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" על המשך קידום החקיקה המשפטית ללא פסקת ההתגברות, ואמרו כי זהו "עוד ספין מהונדס מבית היוצר של נתניהו שכהרגלו, זורה חול בעיני הציבור".

לטענת מובילי המחאה, "החקיקה לא נגנזת ובכירי הקואליציה ממשיכים לקדם אותה והשר זוהר אף הצהיר שפסקת ההתגברות על הפרק. הסלאמי הופך לבליץ ואנחנו נחושים לעצור את ניסיון הסיכול הממוקד לדמוקרטיה. המחאה תתגבר ותתעצם והיא זו שתעצור את הדיקטטורה בשנית". בנוסף עדכנו בהודעתם: "במוצש הקרוב כולנו בקפלן וברחבי הארץ ובשני המחאה עולה לנתב"ג".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור  וזכרון שהתחילה בתהלוכות גאווה. 17 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור וזכרון שהתחילה בתהלוכות גאווה. 17 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בד בבד, התייחס לדברים גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "אני באמת לא יודע כל כך לעשות את הפרשנות במקרה הזה, אבל יכול להבין את הכוונה. הכוונה של נתניהו בעיקר להרגיע את המשחק, לבוא ולומר 'אנחנו רוצים לקדם רפורמה אבל יש קצב ולא בבליץ'", אמר בריאיון ל-103FM. "בסוף אני חושב שכולנו מבינים שכדי שהממשלה הזו תמשיך להתקיים אנחנו חייבים לקדם רפורמה. האופן שנקדם אותה חד משמעית יהיה שונה ממה שניסינו לעשות בתחילת הקדנציה".

"אנחנו לא מתחבאים, אנחנו אומרים על השולחן שאנחנו רוצים לקדם רפורמה משפטית בתהליך מוסדר, אחראי ומקצועי", הוסיף. בשלב הזה יש את ביטול או צמצום עילת הסבירות, לאחר מכן, במושב הבא, נתחיל לבדוק מה עושים בוועדה למינוי שופטים. לאחר מכן יגיע גם עניין חוק היועמ"שים ובהמשך גם פסקת ההתגברות אני מניח שתבוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023/ראובן קסטרו

הבוקר, ראש הממשלה התראיין לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" והתייחס לקידום החד צדדי של המהפכה המשפטית. בריאיון הוא הודיע כי ימשיך לקדם את החקיקה המשפטית, אך הסיר מהרפורמה את פסקת ההתגברות. עוד הבהיר ראש הממשלה בראיון כי "הליך בחירת השופטים לא ימשיך כמו שהוא היום, אבל גם לא יהיה כמו בהצעה המקורית של הרפורמה המשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully