וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו את הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין

25.6.2023 / 14:25

לאחר הניצחון של עו"ד עמית בכר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ מהליכוד לפירוק הלשכה. לפי הסיכום, ההצעה תיושם החל מהבחירות הבאות ללשכת עורכי הדין

בווידאו: עמית בכר ניצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין/צילום: ניב אהרונסון

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד לפירוק לשכת עורכי הדין. לפי הסיכום, ההצעה תיושם החל מהבחירות הבאות ללשכת עורכי הדין, שצפויות להיערך בשנת 2027. ההצעה של ח"כ מילביצקי תחזור לדיון נוסף בוועדת השרים לאחר שתאושר בכנסת בקריאה ראשונה.

לאחר האישור, ח"כ מילביצקי מסר: "צעד חשוב בדרך לשחרור עשרות אלפי עורכי הדין מהתלות בגילדה ארכאית, עסקנית ולא רלוונטית לחיים המקצועיים של רובם".

בשבוע שעבר, ברקע הניצחון של עו"ד עמית בכר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, דיווחנו כי בקואליציה מתכוונים לקדם את פירוק הלשכה ולהפוך אותה לגוף וולונטרי. הצעת החוק של מילביצקי נועדה לבטל את לשכת עורכי הדין ולהקים במקומה מועצה שהיו"ר שלה ימונה על ידי שר המשפטים ורוב נציגיה ימונו על ידי הממשלה והכנסת. ההצעה המקורית כללה גם את הוצאת נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים. בשל הביקורת נגד הסעיף, מילביצקי הודיע כי הסעיף הזה יוסר מהצעת החוק.

חנוך מילביצקי בדיון בכנסת, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
בכר ניצח בבחירות ללשכה, בקואליציה החלו לקדם את פירוקה. חבר הכנסת מילביצקי/פלאש 90, אריק מרמור

ראש לשכת עורכי הדין בכר תקף את החוק, אך העריך שהחוק לא יעבור מפני "שלא עומד בשום סטנדרט משפטי". בריאיון ב-103FM אמר, "יום אחרי לא התאים (לממשלה) התוצאות הבחירות, לא התאים להם ההליך הדמוקרטי, אז אמרו 'בואו נפרק את הלשכה'. הרי זה חוק בריוני, אנטי־דמוקרטי, לא מוסרי והוא גם לא חוקי. הם רוצים לפרק גוף ששומר על הדמוקרטיה, הם רוצים לפרק כל מה שהוא חלק משמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית".

מוקדם יותר היום, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביעה התנגדות לאופן בו תקודם הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין, ובחוות דעת שנכתבה מטעם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים השרים נקראו "לא לתמוך בהצעה" בטענה כי "חקיקה ממשלתית היא דרך המלך להסדרה רחבה של עיסוק מקצועי המחייב רישיון", וכן כי "נדרש לקיים שיח עם לשכת עורכי הדין".

"החלפת המודל הקיים של תאגיד עצמאי שהוקם בחוק במנגנון פנים ממשלתי שיכלול רישוי, פיקוח, הכשרה ועוד היא מהלך גדול ומורכב שמערב מגוון רחב של שיקולים - מנהליים, תקציביים, משפטיים ואחרים", הסבירה היועמ"שית. "אלה חייבים להיבחן במסגרת עבודת מטה ממשלתית סדורה. עבודה זו תיבחן בין היתר את ההצדקות הנטענות לשינוי שיטת ההסדרה וייבחנו לעומקן משמעויותיו והשלכותיו המבניות, המהותיות והתקציביות של ההסדר המוצע. מסלול החקיקה של הצעת חוק פרטית אינו יכול להעמיד את הכלים הנדרשים ואין בו כדי להחליף את העבודה המקיפה הנדרשת לשם קידומו של שינוי כה מהותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully