וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה זוג חרדים שנפגע ממכת"זית ב-48 אלף שקל: "הפרה של נהלי השימוש"

25.6.2023 / 10:53

לאחר סגירת התיק במח"ש נגד מפעיל הרכב, הזוג שולמן שנקלע להפגנת חרדים קיצונים והותז ללא סיבה יפוצה בעשרות אלפי שקלים כחלק מהסדר פשרה אזרחי. "המשטרה לא לקחה אחריות מיידית, לא התנצלה בפני הזוג או פיטרה את המפעיל, ולכן נאלצנו להגיש תביעה אזרחית"

שישמוש במכתזית משטרתית נגד זוג חרדים בירושלים/בר שם אור, הצינור

זוג חרדים שנפגע ממכת"זית בירושלים לפני כחצי שנה יפוצה על ידי המשטרה ב-48 אלף שקלים, לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים סגרה את התיק נגד שני החשודים שהפעילו את הרכב. האירוע התרחש באוקטובר האחרון, בזמן פיזור הפגנת חרדים קיצונים בכניסה לבירה, אז תועדה המכת"זית כשהיא מתיזה מים לעבר שני עוברי אורח חרדים שהיו במקום וניסו להימלט מההתקהלות. את התיעוד פרסם לראשונה בר שם אור מתוכנית "הצינור".

כתוצאה מהפגיעה הישירה נחבלה האישה ונפלה על הרצפה. בני הזוג, באמצעות עורך דינם מיכאל ליטווק, הגישו תלונה במח"ש בגין "הפרה של נהלי השימוש בכלי והפרה חמורה של החוק לזכויות אדם". לאחר פיזור המחאה ופרסום התיעוד על ידי עיתונאי "הצינור", בר שם אור, הוחלט להשעות את מפעיל המכת"זית מתפקידו.

מכתזית תועדה מתיזה זרנוק מים על זוג חרדים מבוגרים בירשלים. בר שם אור, הצינור, אתר רשמי
פגיעת המכת"זית בזוג/אתר רשמי, בר שם אור, הצינור

שמונה חודשים אחרי התקרית, במח"ש הודיעו לבני הזוג על סגירת התיק, "נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדה לדין, שכן מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה". עוד ציינו במח"ש כי "מאחר שמהחומר הקיים בתיק עולים עניינים שיכול ומצויים בתחום סמכותה של מחלקת משמעת במשטרת ישראל, התיק יועבר לבחינתם".

במקביל, הליך התביעה שהגישו בני הזוג נגד המשטרה הסתיים בימים האחרונים בהסכם פשרה, לפיו בני הזוג יפוצו בסך 48 אלף שקלים. עורך הדין ליטווק מסר: "אני מברך על הסכם הפשרה. המשטרה שגתה באופן חמור כשפגעה במרשיי, בני הזוג שולמן. לצערי, המשטרה לא לקחה אחריות מיידית, לא התנצלה בפני הזוג או פיטרה את המפעיל ולכן נאלצנו להגיש תביעה אזרחית. אני שמח על כך שהפרקליטות השכילה לקחת אחריות על הפגיעה החמורה, להגיע לפשרה ולהעניק פיצוי משמעותי. אני מצר על סגירת התיק במח"ש וערעור על כך יוגש בקרוב. בד בבד אני קורא לכל אדם שנפגע מהמשטרה לא לוותר ולהגיש תביעה אזרחית, רק בדרך זו נמגר את האלימות המשטרתית".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר: "משטרת ישראל צריכה להבין שאסור לפגוע בציבור החרדי. לצערי אנחנו רואים שוב ושוב מקרים של פגיעה משטרתית באנשים חפים מפשע כולל מבוגרים ונוער רק בגלל שהם חרדים. הדבר הזה חייב להיפסק ואם משטרת ישראל לא תבין את זה דרך המוח והנחיות השר לביטחון לאומי היא תצטרך להבין את זה דרך הכיס".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בחודש ספטמבר אשתקד, המשטרה פעלה לפיזור הפרות סדר וחסימות צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, על ידי מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר.
מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפה בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע"י חלק מהמפגינים. באותה הפעלה פגע סילון המים בזוג שלא היו מעורבים בהפרת הסדר באזור שהיה באותה עת מאחורי חומה בתחנת דלק, ואנו מצרים על מקרה זה. בעקבות המקרה בוצע תחקיר מעמיק, שממנו עלה כי מפעיל המכת"ז לא זיהה את השניים שהיו מאחורי חומה באותה עת בשטח תחנת הדלק. לאחר המקרה בוחלט שהשוטר שהפעיל את המכת"ז לא ישמש יותר בתפקיד מפעיל מכת"ז. נציין כי לאחר המקרה חודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת"ז למניעת הישנות מקרים דומים, וכן כי בימים אלו מתנהל בבימ"ש הליך אזרחי בגין תביעה נזיקית שהוגשה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully