וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג החרדים שנפגע ממכתזית בירושלים הגיש תלונה למח"ש: "הפרה של זכויות אדם"

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 11:52

בתלונה נכתב כי הפגיעה בשניים, חרדים תושבי העיר, גרמה לפציעתה של האישה שמרותקת כעת לביתה. עוד נכתב בתלונה כי הפעלת המכתזית נגד אזרחים שלא היו שותפים להפרות סדר היא הפרה של נהלי השימוש בכלי והפרה חמורה של החוק לזכויות אדם

שישמוש במכתזית משטרתית נגד זוג חרדים בירושלים/בר שם אור, הצינור

זוג האזרחים שנפגע בירושלים מהתזת מכתזית משטרתית הגיש היום (חמישי) תלונה למח"ש. בתלונה, שהוגשה באמצעות עורך דין מיכאל ליטווק, נכתב כי הפגיעה בשניים, חרדים תושבי העיר, גרמה לפציעתה של האישה שמרותקת כעת לביתה. עוד נכתב בתלונה כי הפעלת המכתזית נגד אזרחים שלא היו שותפים להפרות סדר היא הפרה של נהלי השימוש בכלי והפרה חמורה של החוק לזכויות אדם.

"הגיע הזמן שהמשטרה תבין שאסור לפגוע באנשים חפים מפשע גם אם הם חרדים", כתב עו"ד לטוויק שמייצג את בני הזוג מטעם ארגון בצלמו. "אנחנו דורשים ממח"ש לעשות חקירה מקיפה ולהעמיד לדין את כל המעורבים בתקיפה החמורה של זוג אנשים מבוגרים על לא עוול בכפם".

מכת"זית של המשטרה. ראובן קסטרו
מכתזית משטרתית/ראובן קסטרו

התקרית אירעה ביום חמישי שעבר בעת הפגנה של חרדים קיצוניים בירושלים, אולם בני הזוג לא היו קשורים לאירוע. התיעוד התפרסם ביום שני האחרון ובו נראית הפגיעה בשניים, כשכתוצאה מההדף האישה נופלת על הרצפה.

המשטרה מסרה אז כי "ביום חמישי האחרון פעלה המשטרה לפיזור הפרות סדר וחסימות של צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, על ידי מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר. מבירור ראשוני עולה כי מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפת חיילים בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע"י חלק מהמפגינים. לצד זאת, מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה יבדק ויטופל בהתאם, ובמקביל יחודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת"ז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully