וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בקפריסין: סוכל פיגוע איראני נגד מטרות ישראליות

לפי הדיווחים, התכנית של משמרות המהפכה סוכלה בסיוע של סוכנויות מודיעין זרות, ככל הנראה של ישראל וארה"ב. עוד דווח כי התא פעל מהחלק הטורקי של האי, וכי החשוד המרכזי נמלט - אך הציוד שלו נתפס וזהותו נחשפה

אנשי משמרות המהפכה של איראן באירוע לציון "יום ירושלים" בטהראן, 29 באפריל 2022. רויטרס
משמרות המהפכה של איראן/רויטרס

כלי תקשורת בקפריסין דיווחו היום (ראשון) כי סוכל פיגוע של איראן נגד יעדים ישראליים ויהודיים באי. לפי דיווח באתר philenews, המזימה, שאותה תכננו משמרות המהפכה, סוכלה בשיתוף פעולה עם שירותי מודיעין זרים, ככל הנראה של ישראל ושל ארצות הברית.

לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים המעורים בפרטי הפעולה, שירותי המודיעין המקומיים עקבו אחר תנועות החולייה בחודשים האחרונים. הרשת פעלה מהחלק הטורקי באי, ומשם שלחה פעילים לחלקו היווני שנעצרו על ידי הרשויות המקומיות. עוד דווח כי החשוד המרכזי הצליח לחמוק, אך הציוד שהיה ברשותו נתפס וזהותו התגלתה. קפריסין, כך דווח, תבקש צו מעצר בינלאומי נגדו.

בכיר בקהילה היהודית-ישראלית באי אמר לוואלה! כי "לא קיבלנו כל התראה או הודעה, החיים נמשכים כרגיל. לא צריך להיות מופתע. בישראל כידוע יש כל יום פיגועים. אנחנו מודים לשירותי הביטחון הקפריסאים והישראליים שלא שוקטים על השמרים ושומרים עלינו".

קפריסין שימשה לא אחת כיעד של איראן לנסות ולפגוע במטרות ישראליות ויהודיות. לפני שנתיים נעצר אזרח אזרי שנשא דרכון רוסי שלפי החשד הופעל על ידי משמרות המהפכה ותכנן פיגועים באי הפופולרי בקרב תיירים ישראלים. ב-2015 נגזרו שש שנות מאסר על פעיל חיזבאללה שתכנן פיגועים נגד יהודים.

פיגועים דומים שתוכננו בשכנותיה של קפריסין סוכלו בשנים האחרונות. במרץ, משטרת יוון עצרה שני פקיסטנים ממוצא איראני שתכננו לפגוע בישראלים באתונה.

שנה קודם לכן, שירותי המודיעין של טורקיה אמרו כי הם סיכלו ניסיון לחסל איש עסקים ישראלי באיסטנבול כנקמה על חיסול מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה ב-2020. ההתנקשות במי שנחשב לאבי תכנית הגרעין הצבאית של טהראן יוחסה למוסד, וטהראן הבטיחה נקמה.

בקיץ שעבר, נעצר בטורקיה תא איראני שניסה לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully