וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: 6 שנות מאסר לפעיל חיזבאללה שתכנן פיגועים נגד יהודים

29.6.2015 / 20:20

בית משפט בעיר לרנקה שלח את חוסיין באסם עבדאללה למאסר, לאחר שהודה בעבירות שיוחסו לו. זאת אחרי שבביתו נמצאה כמות גדולה של חומר היכול לשמש להכנת חומרי נפץ. "תכנן לפגוע ביעדי ישראל בקפריסין"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בקפריסין גזר היום (שני) שש שנות מאסר על אדם ממוצא לבנוני שהורשע בתכנון פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים באי. בביתו של חוסיין באסם עבדאללה, שהרשויות טוענות כי פעיל חיזבאללה, נמצאו בחודש שעבר יותר משמונה טונות של חומר שעשוי לשמש להכנת חומרי נפץ. עבדאללה בן ה-26, שהודה בעבירות הטרור שיוחסו לו, הורשע בבית משפט בעיר לרנקה שבדרום המדינה.

השופט התחשב בחרטה שהביע עבדאללה ובעובדה שהוא שיתף פעולה עם הרשויות במהלך חקירתו. עם זאת, השופט טען כי עבדאללה "מילא את המשימה שיועדה לו במסגרת רחבה יותר, שהייתה מאפשרת בסופו של דבר לחיזבאללה לפגוע ביעדים של ישראל בקפריסין". האישומים הנוגעים לעבדאללה מתייחסים לתקופה שבין 2012 ועד 27 במאי השנה, אז אותרה הכמות הגדולה של אומניום חנקני, חומר דשן שבצירוף חומרים אחרים יכול לשמש להכנת מטענים. התביעה טענה כי שיטה זו משמשת את ארגון הטרור הלבנוני.

התביעה טענה כי עבדאללה הודה בהיותו חבר בזרוע הצבאית של חיזבאללה ובכך שהוא נשלח לקפריסין על מנת לוודא שהחומר נמצא במקום בטוח. נציגת התביעה, פולינה אפת'יוולו, טענה כי החומר נועד לביצוע פיגועים נגד מטרות ישראליות. פרקליטו של עבדאללה, סוואס אנג'לידיס, טען כי תפקידו היה רק לבדוק את החומר ולהעבירו למקום אחר – ולא להוציא לפועל פיגועים. הוא טען כי עבדאללה שיתף פעולה עם הרשויות והחליט לעזוב את חיזבאללה.

לקריאה נוספת בנושא
קפריסין: "סיכלנו פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים ויהודים"
דיווח: הלבנוני שחשוד בתכנון פיגוע בקפריסין התאמן באיראן

שוטרים מחוץ לביתו של חשוד בחברות בחיזבאללה – לרנקה, קפריסין, 29 במאי 2015. רויטרס
הבית שבו שהה עבדאללה ואחסן את האומוניום חנקני, מאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully