וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: "סיכלנו פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים ויהודים"

16.6.2015 / 0:20

שר החוץ לואניס קסולידס, שמבקר בישראל, אישר את הדיווחים שלפיהם הכמות הגדולה של אמוניום חנקתי שנמצאה במרתף ביתו של צעיר באי הייתה אמורה לשמש להכנת פצצות. "המידע לגבי תכנון הפיגועים היה נכון"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קפריסין סבורה כי סיכלה פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים ויהודים על אדמת האי - כך אמר אתמול (שני) שר החוץ של קפריסין, לואניס קסולידס, שמבקר בישראל. זאת לאחר שבחודש שעבר נמצאה כמות גדולה של חומר שעלול לשמש להכנת פצצות במרתף בית בעיר לרנקה. לפי חלק מהדיווחים, הצעיר בן ה-26 שבביתו נמצא החומר החשוד היה קשור לחיזבאללה ואף עבר אימונים באיראן.

"המידע לגבי תכנון הפיגועים היה נכון", מסר השר לאחר שנשאל אם הדיווחים לגבי התכנית של הארגון הלבנוני היו נכונים. "ככל הנראה סיכלנו מתקפה של חיזבאללה". גורם ישראלי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפי המידע שקפריסין העבירה, שתי הטונות של דשן ובו אמוניום חנקתי שנמצאו בבית הצעיר שמוצאו קנדי-לבנוני נועדו להכנת כמות גדולה של פצצות. "לא נראה שהייתה פעולה מידית שתוכננה להתבצע באמצעות החומרים המסוכנים", מסר.

לקריאה נוספת על הנושא
דיווח: הלבנוני שחשוד בתכנון פיגוע בקפריסין התאמן באיראן
גורם מדיני: "חיזבאללה נערך לפיגועים נגד יהודים באירופה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה – ביירות 19 במאי 2015. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה/רויטרס

שר החוץ אף אישר את הדיווחים על כך שלוחמים זרים שמצטרפים לשורות ארגוני הטרור בסוריה ובעיראק משתמשים באי כתחנת מעבר ראשונה לאסיה. לדבריו, הם מגיעים לאזורים שבשליטת הממשלה בניקוסיה, משם עוברים לצפון האי שנשלט על טורקיה ואז מגיעים לטורקיה עצמה. לדברי שר החוץ, הרשויות הגבירו את אמצעי האבטחה, במיוחד כלפי אלו המחזיקים בדרכונים אירופיים.

(עדכון ראשון: 23:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוטרים מחוץ לביתו של חשוד בחברות בחיזבאללה – לרנקה, קפריסין, 29 במאי 2015. רויטרס
שוטר מחוץ לבית שבו נמצא החומר החשוד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully