וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית מתנגדת לאופן קידום פירוק לשכת עוה"ד: "מהלך גדול ומורכב"

25.6.2023 / 10:06

בחוות דעת מטעם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הסבירו כי יש לקדם את ההצעה בחקיקה ממשלתית ולא פרטית. לטענתה, רק כך ניתן יהיה לבחון לעומק את משמעויות ההצעה. "במסלול החקיקה של הצעת חוק פרטית אין את העבודה המקיפה הנדרשת לשם קידומו של שינוי כה מהותי"

בווידאו: עמית בכר ניצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין/צילום: ניב אהרונסון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הביעה התנגדות לאופן בו תקודם הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין שתעלה היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. בחוות דעת שנכתבה מטעם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים השרים נקראו "לא לתמוך בהצעה" בטענה כי "חקיקה ממשלתית היא דרך המלך להסדרה רחבה של עיסוק מקצועי המחייב רשיון", וכן כי "נדרש לקיים שיח עם לשכת עורכי הדין".

"החלפת המודל הקיים של תאגיד עצמאי שהוקם בחוק במנגנון פנים ממשלתי שיכלול רישוי, פיקוח, הכשרה ועוד היא מהלך גדול ומורכב שמערב מגוון רחב של שיקולים - מנהליים, תקציביים, משפטיים ואחרים", הסבירה היועמ"שית. "אלה חייבים להיבחן במסגרת עבודת מטה ממשלתית סדורה. עבודה זו תיבחן בין היתר את ההצדקות הנטענות לשינוי שיטת ההסדרה וייבחנו לעומקן משמעויותיו והשלכותיו המבניות, המהותיות והתקציביות של ההסדר המוצע. מסלול החקיקה של הצעת חוק פרטית אינו יכול להעמיד את הכלים הנדרשים ואין בו כדי להחליף את העבודה המקיפה הנדרשת לשם קידומו של שינוי כה מהותי".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

הצעת החוק של חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד נועדה לבטל את לשכת עורכי הדין ולהקים במקומה מועצה שהיו"ר שלה ימונה על ידי שר המשפטים ורוב נציגיה ימונו על ידי הממשלה והכנסת. ההצעה המקורית כללה גם את הוצאת נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים. בשל הביקורת נגד הסעיף, מילביצקי הודיע כי הסעיף הזה יוסר מהצעת החוק.

ההצעה הייתה אמורה לעלות בוועדת שרים לחקיקה כבר לפני כשלושה שבועות, אך נדחתה בהחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לא לחבל בשיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא. ההצעה תעלה היום לוועדת שרים לחקיקה, אך כדי להימנע מנראות של סגירת חשבונות אחרי תוצאות הבחירות ללשכה ייקבע שלא תהיה לה תחולה מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully