וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "הדם היהודי של זלנסקי מכסה על מעשי הניאו-נאצים האוקראינים"

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 20:22

נשיא רוסיה טען בנאומו כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אינו יהודי. "יש לי הרבה חברים יהודים, עוד מילדות. הם אומרים שזלנסקי לא יהודי", אמר תחילה והמשיך: "היום, הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים, ירושלים של היטלר"

פוטין בשיחה עם הקבינט הביטחוני שלו: "לא ניתן לאויבינו לערער את היציבות ברוסיה"/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא הערב (שישי) נאום בפורום הכלכלי השנתי בעיר סנט פטרסבורג, שם טען כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אינו יהודי. "יש לי הרבה חברים יהודים, עוד מילדות. הם אומרים שזלנסקי לא יהודי", אמר תחילה פוטין והמשיך: "הם אומרים שהוא בושה לעם היהודי. וזו לא בדיחה, זו לא אירוניה. היום הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים, ירושלים של היטלר. מיליון וחצי מנרצחי השואה נרצחו באוקראינה על ידי הלאומנים האוקראינים".

בדבריו שנשא בכנס, פוטין הוסיף: "כיצד ניתן להכחיש זאת? אנחנו כל הזמן אומרים את אותו הדבר שוב ושוב: בנדרה (הכוונה לסטפן בנדרה, פעיל פוליטי לאומני אוקראיני) הוא אנטישמי, ניאו-נאצי. אבל איכשהו אף אחד לא רוצה לשמוע את זה, בשל העובדה שזלנסקי הוא אדם עם דם יהודי. במעשיו הוא מכסה את הפריקים האלה, הניאו-נאצים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם כתבאים ובלוגרים צבאיים בקרמלין במוסקבה, 13 ביוני 2023. רויטרס
"הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים. ירושלים של היטלר". הנשיא פוטין/רויטרס

בחודשים האחרונים, היה זה שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שהאשים כמה פעמים את הנשיא זלנסקי בהיותו "נאצי". בדברים שאמר בשנה שעברה, לברוב תקף את נשיא אוקראינה בהצהרה חריגה במיוחד, והשווה אותו למנהיג הרייך השלישי, אדולף היטלר. בראיון שהעניק בזמנו לברוב לטלוויזיה האיטלקית הוא ציין כי העובדה שזלנסקי יהודי - אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה.

"האנטישמים הכי גדולים הם יהודים, ואפילו להיטלר היו שורשים יהודיים", צוטט אז לברוב.

בתגובה, ראש הממשלה דאז נפתלי בנט גינה בחריפות את האמירה האנטישמית של שר החוץ הרוסי לברוב, ועוד קודם לכן, משרד החוץ בירושלים זימן את שגריר רוסיה לשיחת הבהרה בעקבות ההתבטאות.

מוקדם יותר היום, קייב עמדה בפני מתקפה רוסית חדשה, בזמן שמשלחת של מנהיגים מאפריקה ביקרה בבירת אוקראינה בניסיון לתווך בין המדינות השכנות. הרשויות אמרו כי מערכות ההגנה האווירית הפילו טילים בליסטיים וטילי שיוט ששיגרה רוסיה, ושארבעה אנשים נפגעו בפרברי הבירה.

המשלחת מאפריקה, שבה משתתפים בכירים מדרום אפריקה, מצרים ומדינות אחרות, תיפגש בהמשך היום עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. מחר היא תמשיך לרוסיה כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, ששומר על יחסים קרובים עם מדינות היבשת.

זהו ניסיון בינלאומי נוסף ליצור בסיס לדיאלוג בין המדינות, המצויות בעיצומה של המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, אך הסיכויים להצלחתו נמוכים. "רוסיה רוצה עוד מלחמה, לא שלום", כתב שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קוליבה בטוויטר אחרי שהאזעקות בבירה אילצו את חברי המשלחת לתפוס מחסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully