וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חיפה נעצר בחשד לתקיפת חסידי ברסלב הפוקדים לאחרונה את מנזר סטלה מאריס

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 14:46

תיעוד של התקיפה הופץ ברשתות החברתיות. לאחר שנחקר במשטרה, החשוד שוחרר בתנאים מגבילים. במשטרה אמרו שהחסיד לא הגיש תלונה. מדובר בקומץ חסידי ברסלב, המזוהים עם קהילת "שובו בנים" של הרב ברלנד, המאמינים שבכנסיה קבור הנביא אלישע | צפו בתיעוד

המשטרה עכבה לחקירה תושב חיפה שעל פי החשד תקף אדם סמוך לכנסיה בעיר/דוברות המשטרה

המשטרה עיכבה היום (שישי) לחקירה גבר בן 53, תושב העיר חיפה, בחשד שתקף אתמול חסיד ברסלב מחוץ למנזר סטלה מאריס שבעיר. המשטרה פתחה אתמול בחקירת נסיבות האירוע לאחר שסרטון בו נראה הגבר תוקף את החסיד בסמוך למנזר, הופץ ברשתות החברתיות. לאחר שנחקר במשטרה, החשוד שוחרר בתנאים מגבילים.

מדובר בקומץ חסידי ברסלב, בהם אלו המזוהים עם קהילת "שובו בנים" של הרב המורשע אליעזר ברלנד, המאמינים שבכנסיה קבור הנביא אלישע בן שפט, מתלמידי אליהו הנביא, שעל פי המסורת קבור סמוך למערת אליהו בה שהה מורו כשהסתתר מפני המלך אחאב. בקהילה, כך נמסר, מתנערים מהעניין, וטוענים כי החרדים המדוברים משתייכים בכלל לפלג ברסלבי אחר.

מנזר סטלה מאריס בחיפה, כריסמס 2018. יואב איתיאל
מנזר סטלה מאריס בחיפה, חג המולד 2018/יואב איתיאל

המערה קדושה ליהודים, לנוצרים, למוסלמים ולדרוזים. בשבועות האחרונים החלו חסידי ברסלב המדוברים להגיע לכנסיה שבמנזר סטלה מאריס, להתפלל לצד משקוף הדלת, מראה חריג במקום, ולאחרונה בתעוזתם אף להכנס לתוך הכנסיה ולהתפלל בקודש הקדשים שלה. הכל בלי הזמנה או תיאום עם הנזירים המופקדים עליה ובלי לתקשר איתם.

בוותיקן מודאגים מההתפתחות הזו וחוששים להסלמה, והיום היו מגעים נמרצים בין בכירים מהכנסיה הקתולית ומשטרת ישראל להביא לשחרורו של העצור. אלא שברמת המאקרו, במשטרת חיפה עדיין מתייחסים לעניין כאירוע נקודתי חד פעמי, וכנראה טרם הפנימו את עצמת הרגשות של הנוצרים בעיר ומחוצה לה.

עוד בוואלה!

למרות הרשעתו בעבירות מין: ברלנד השתתף בהדלקה מרכזית בהילולה במירון

לכתבה המלאה
מנזר סטלה מאריס בחיפה, כריסמס 2018. יואב איתיאל
מתפללים במנזר סטלה מאריס, תמונת ארכיון/יואב איתיאל

במשטרה מצידם, אומרים כי החרדי סירב להגיש תלונה, ובהקשר זה יצוין כי פגישה בעניין בין פיקוד תחנת חיפה לנזירים נקבעה לשבוע הבא. בוואלה! עוקבים אחר הארועים ההולכים ומסלימים מזה שלושה שבועות.

גורמים בכנסיה הקתולית אמרו לוואלה! כי חשוב להדגיש כי שמדובר בתופעה מאוד מדאיגה מבחינת הכנסיה וביקשו להבהיר, "אין במקום שום קבר של הנביא אלישע ושום נביא אחר, וזאת אנו אומרים מתוך אמונה בנביא אלישע אותו כמו נביאים אחרים אנחנו מכבדים". עוד ביקשו להדגיש, "מקום זה הינו מקום תפילה אך ורק לנוצרים, אם כי כל אדם מוזמן לבקר, כל עוד הוא שומר על כבוד המקום". בנוסף אמרו כי "לאור האירועים, אנחנו בקשר עם העירייה והמשטרה על מנת לנקוט בצעדים קונקרטיים, במטרה לשים קץ לתופעה פרובוקטיבית זו אחת ולתמיד, וטוב שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully