וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כנקמה על פעילות כוחות הביטחון": פלסטיני בן 16 נעצר בלוד בחשד שרצה לבצע פיגוע

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 16:18

הקטין, תושב מחנה הפליטים בלאטה בשכם, נעצר בעת ששהה בלוד ללא היתר שהייה, וזאת בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי שב"כ וצה"ל. מאוחר יותר, החשוד, שאינו בעל שיוך ארגוני - הועבר להמשך חקירת שב"כ

בווידאו:כוחות צה"ל ומג"ב הרסו בשכונת רפידיה שבעיר שכם, את בית המחבל אסאמה טוויל שביצע פיגוע ירי יחד במהלכו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך, 15 ביוני 2023/דובר צה"ל

כוח משותף של לוחמי שב"כ וימ"מ עצרו הבוקר (שישי) נער פלסטיני בן 16 וחצי, בחשד שתכנן לבצע פיגוע בישראל בטווח הזמן המיידי, "כנקמה על פעילות כוחות הביטחון בגזרת שכם בשבועות האחרונים". כך נמסר בהודעה שהופצעה מטעם דוברות שב"כ.

הקטין, תושב מחנה הפליטים בלאטה בשכם, נעצר בעת ששהה בלוד ללא היתר שהייה בישראל, וזאת בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי שירות הביטחון הכללי וצה"ל. בהמשך, החשוד שאינו בעל שיוך ארגוני - הועבר להמשך חקירה שב"כ.

מוחמד מחאג'נה ותחנות האוטובוס שסימן בחדרה. עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד מחאג'נה ותחנות האוטובוס שסימן בחדרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה

בחודש שעבר, שב"כ התיר לפרסום כי עצר את מחמד נדיר מחאג'נה, צעיר בן 20 תושב העיר אום אל-פחם, בחשד שגויס לזרוע הצבאית של חמאס, ותכנן לבצע פיגוע תופת באמצעות מטען בקו אוטובוס 921 באזור חדרה. כמו כן, הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחון חמורות. מחאג'נה נעצר כמה שבועות קודם לכן בפעילות משותפת לשירות הביטחון הכללי, ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים במשטרת ישראל.

בעת מעצרו, נמצא ברשותו מדיה ששימשה אותו ליצירת הקשר מול גורמי חמאס ברצועת עזה, ומחקירתו בשב"כ עולה כי רק לפני כמה חודשים הוא גויס לארגון הטרור לצורך מימוש הפיגוע. "לאור לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידיאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד", נמסר בהודעת המשטרה.

בצילומי מסך שנמצאו בטלפון הנייד שלו, ניתן להבחין בשתי תמונות בהן סימן מקומות אפשריים להניח את המטען, האחת צולמה באזור האצטדיון בעפולה והשנייה היא מפה של כמה רחובות בחדרה שם סימן מחאג'נה תחנות אוטובוס אפשריות להנחת מטען. את המידע שאסף, הוא שלח לגורמי חמאס ברצועת עזה. בטרם נעצר, מחאג'נה הספיק לבצע כמה פעולות לטובת מימוש הפיגוע, אם כי בהודעת המשטרה לא צוין אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully