וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הקשה בין ראשי הקהילה היהודית בבוסטון לשר הכלכלה ניר ברקת

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 15:13

ראשי הקהילה והארגונים היהודים הזהירו את ברקת שהתנהלות הממשלה בנושא המהפכה המשפטית ובסוגיות אחרות פוגעת במעמדה של ישראל בארה"ב ואף מביאה לאנטישמיות. "שמתם קיצונים בממשלה ואנחנו אמורים להסביר את עמדותיהם"

מפגינים נגד ניר ברקת בבוסטון, ארצות הברית. 9 ביוני 2023/ללא

ראשי הקהילה היהודית בבוסטון קיימו בשבוע שעבר שיחה קשה עם שר הכלכלה ניר ברקת שביקר בעיר, והזהירו אותו שהתנהלות הממשלה בנושא המהפכה המשפטית ובסוגיות אחרות פוגעת במעמדה של ישראל בארצות הברית ואף מביאה לאנטישמיות. "שמתם קיצונים בממשלה ואנחנו אמורים להסביר את עמדותיהם", אמרו ראשי הארגונים לברקת לפי סיכום של הפגישה שהגיע לידי וואלה.

למה זה חשוב

הפגישה בין ברקת לבין ראשי הארגונים היהודיים בבוסטון מייצגת את התחושה בקרב רוב הקהילה היהודית המאורגנת בארצות הברית מאז הקמת ממשלת הימין, ובמיוחד מאז השקת התוכנית להחלשת מערכת המשפט.

במוקד החדשות

  • בפגישה שהתקיימה ב-7 ביוני השתתפו ראשי הפדרציה היהודית של בוסטון ונציגי השדולה הפרו ישראלית איפא"ק, הליגה נגד השמצה והוועד היהודי אמריקני. סיכום של הפגישה שהועבר במברק מהקונסוליה הישראלית בבוסטון למטה משרד החוץ בירושלים הגיע לידי וואלה.

עוד בוואלה!

בדד אלך: אחרי עשורים של נוכלות פוליטית, נתניהו אינו שולט בגורלו

לכתבה המלאה

מה הם אומרים

  • "הדיון היה פתוח, גלוי ונוקב והועלו בו נושאים רבים כולל החשש שלהם ממה שהם רואים כקרע הולך ונפער בין הקהילה היהודית לבין ישראל", כתב הקונסול הכללי מירון ראובן במברק.
כנס של ח״כ ניר ברקת האנגר 11, תל אביב 
19 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
ניר ברקת/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים

  • נציגי הקהילה והארגונים היהודיים אמרו לברקת כי הם עובדים מדי יום כדי להגן על ישראל, אבל מרגישים שבישראל "כבר לא רוצים אותנו כחלק מהמשפחה". לדבריהם, מדיניות הממשלה והתנהלותה גורמות לנזק כבד עם היהדות הליברלית-ציונית בארצות הברית. הם הדגישו כי על הממשלה להעצים יהודים ליברלים ולא לצאת נגדם. "זהו נזק של שנים קדימה", הם אמרו לברקת לפי סיכום הפגישה.
  • לפי המברק שנשלח מהקונסוליה בבוסטון במהלך הפגישה אמרו ראשי הארגונים היהודים לשר הכלכלה כי הקיצוניות היא אולי טקטיקה מקומית מקובלת (עבור פוליטיקאים) בישראל, אך היא מקשה על עבודת הארגונים היהודיים הפרו-ישראלים בארצות הברית ומביאה לאנטישמיות.
  • "התמיכה בקונגרס היא קריטית עבור ישראל ומושתתת על אינטרסים וערכים משותפים - נוצר סדק בשריון וזה מהווה איום ממשי על ישראל. הביקורת על ישראל מתפשטת גם לרמה המקומית בארצות הברית. ישראל יורה לעצמה ברגל ומערערת את מעמדה בארצות הברית", אמרו נציגי הקהילה היהודית לברקת לפי סיכום הפגישה.
  • לפי סיכום הפגישה, ברקת אמר לראשי הקהילה היהודית כי נציגי הליכוד בכנסת הם אנשים מתונים. "אם זה נכון, צריך להביא את האנשים האלה אל קדמת הבמה. שמתם קיצונים בממשלה ואנחנו אמורים להסביר את עמדותיהם", השיבו לא ראשי הקהילה היהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully