וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפסת ההרים ניצלה ממוות על האוורסט - וסירבה לשלם "דמי חילוץ"

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 14:50

מטפסת ההרים איבדה את הכרתה כשירדה מהר האוורסט, וכשהבריאה גילתה שאדם שסייע בהצלתה דרש "דמי חילוץ" בסך 10 אלף דולר. היא הסכימה לשלם רק חצי מהסכום, ואת היתר הוציא מכיסו הפרטי מטפס ההרים שמצא אותה וויתר על החלום להגיע לפסגה. "היא אפילו לא אמרה תודה"

גולש סנובורד נקלע למפולת שלגים בהר קסלר, ארה"ב/צילום: יוטיוב, Blake Nielson

מטפסת הרים עוררה לאחרונה סערה ברשתות החברתיות לאחר שסירבה לשלם את 10 אלף הדולר שהובטחו לאדם שסייע לחלץ אותה מהר האוורסט.

ב-18 במאי, מטפס הרים סיני התקדם במעלה האוורסט ונתקל באישה מחוסרת הכרה. אותה אישה, מטפסת הרים מנוסה בעצמה, הגיעה לפסגת ההר, והייתה בדרכה חזרה למחנה הבסיס כשהחלה לחוות התדרדרות במצבה הבריאותי. כשראה אותה, זנח המטפס את חלומו לכבוש את הפסגה - רק כדי לחזור אחורה ולהשיב בבטחה את הזרה המעולפת למקום מבטחים.

בדרך מטה, פגש המטפס הסיני קולגה - שבחר גם הוא לנטוש את יעדו על מנת לעזור בחילוץ. לעומתם, מורה דרך שעבד עבור הקולגה לא ממש נלהב להצטרף למאמצים, ודרש שישולמו לו "דמי חילוץ" בסך 10 אלף דולר עבור מאמציו. השניים, שהזדקקו לזוג ידיים נוספות, נעתרו לדרישתו.

מבצע החילוץ עבר בבטחה, ולאחר טיפול שנמשך כמה ימים, מטפסת ההרים חזרה למיטבה. עם זאת, כששמעה שהובטח לאחד ממושיעיה תגמול כספי בסך אלפי דולרים - הסכימה לשלם רק כמחצית מהסכום.

מטפסי הרים בדרך לפסגת הר אוורסט, נפאל, 22 במאי 2019. רויטרס
חייה ניצלו - וכשהחלימה, לא הסכימה לשלם את "דמי החילוץ"/רויטרס

"הגישה שלה הכעיסה אותי", סיפר מטפס ההרים הסיני שמצא אותה לכלי תקשורת מקומי. "לאחר שהתכוננתי לטפס על הר האוורסט במשך 40 יום והוצאתי 56 אלף דולר - הייתי מוכן לוותר על המטרה שלי רק כדי לחלץ אותה. בסופו של דבר, שילמתי את רוב 'דמי החילוץ' בעצמי. אני לא יודע מה לומר, רק תוהה למה היא מסרבת לשלם. היא אפילו לא אמרה לנו תודה", אמר.

בתחילת החודש, הסיפור הפך לוויראלי ברשתות החברתיות בסין, והאישה שחייה ניצלו "זכתה" לקיטונות של ביקורת על כך שנתנה למחלצה לשלם את החשבון שהיה עליה להסכים לשלם, גם אם בדיעבד, בתמורה לחייה. התגובות נסערו כל כך, עד ששני המטפסים שחילצו אותה נאלצו להוציא הצהרה בה ביקשו מגולשים באינטרנט לעזוב את האישה במנוחה.

"תפסיקו לתקוף אותה", כתבו השניים בפוסט ברשת חברתית. "אנחנו בחרנו להציל אותה, והבחירה האם להכיר בכך תודה - עומדת בפניה. אלו שני דברים בלתי תלויים. לא נוכל להבין מה היא הרגישה באותו הזמן - אז בואו נגלה סובלנות כלפיה. הצלנו אותה, וכעת אנו מקווים שהיא תוכל להמשיך לחיות טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • אוורסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully