וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרשעתו בעבירות מין: ברלנד השתתף בהדלקה מרכזית בהילולה במירון

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 12:22

מנהיג קהילת "שובו בנים", שהורשע בעבירות מין, היה שותף באירוע המרכזי. להדלקה ניתן אישור ממשרד ירושלים ומסורת, אך שם טענו כי מדובר בהדלקה של הקהילה, אך ברלנד לא היה אמור להוביל אותה. בכל זאת, הוא מצא מסלול עוקף ועלה על הבמה

עשרות אלפים בהילולה בהר מירון, סדרנים פועלים למנוע צפיפות/פרוייקטור ההילולא

מנהיג קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד, השתתף הלילה (שלישי) בהדלקה המרכזית בהילולה של רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר בהר מירון. ערב ההילולה התעוררה מחאה וביקורת ציבורית רחבה נגד ההדלקה של ברלנד, בשל הרשעתו בעבירות מין נגד נשים בקהילתו ופרשות נוספות שבהן היה מעורב לכאורה.

להדלקה ניתן אישור ממשרד ירושלים ומסורת ישראל בראשו עומד השר מאיר פרוש, בדומה להדלקות נוספות של אדמו"רים ורבנים אחרים. פרוש אף תמך בברלנד בעבר וביקר אותו בכמה הזדמנויות, למרות הפרשות שבהן היה מעורב. במשרד הממשלתי טענו כי מדובר בהדלקה של הקהילה שאותה לא יוביל ברלנד, אך הוא מצא דרך עקיפה ועמד על הבמה בהדלקה, היה שותף בה באופן מלא אבל לא היה זה שהצית את האש.

הרב אליעזר ברלנד מדליק מדורה בהילולה,מירון, 9 במאי 2023. איתמר כרמון חדשות כל העולם, אתר רשמי
ברלנד בהדלקה במירון/אתר רשמי, איתמר כרמון חדשות כל העולם

מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי ילין, מתחה ביקורת על המקרה: "זה זלזול בחוק ובנהלים הממשלתיים ומעל הכול פגיעה קשה ברגשותיהן של נשים רבות שנפגעו קשות מעבריין המין הרב ברלנד וראו אל מול עיניהן איך האיש שפגע בהן והורשע מקבל מקום של כבוד בטקס ההדלקה. חייבים להעביר מסר ברור נגד עברייני מין ונגד מי שמפר נהלים ממשלתיים ולאסור על קהילת שובו בנים להדליק בשנים הבאות. אנחנו קוראות ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה בנושא בהקדם, ולמשרד ירושלים ומסורת לאסור על השתתפות ישיבת שובו בנים בהילולה בשנים הבאות במירון".

בדצמבר 2021 שוחרר ברלנד ממאסר בבית הסוהר איילון שברמלה, לאחר שריצה תקופת מאסר של חודשיים בגין פרשת "עושק שחור". במהלך תקופת מאסרו נעצר ברלנד בחשד למעורבות ברצח ניסים שטרית ואבי אדרי לפני 35 שנה, אולם חשד זה לא הבשיל לכדי העמדתו לדין, וזאת בשל קשיים משפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully