וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של רחבעם זאבי הוא החשוד ברצח הנער ניסים שטרית בירושלים לפני 35 שנה

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 12:52

כתבי האישום שהוגשו נגד בני זאבי ונגד חסיד נוסף ממשמרות הצניעות בראשה עומד ברלנד, מתארים כי שטרית הותקף בדירה ע"י זאבי ואנשי המשמרות כדי לגרום לו לחדול ממפגש עם נשים. לאחר מכן הוא נחטף ליער - שם הוכה למוות, ונקבר. האישום העומד נגדו הוא רצח תוך ביצוע עבירה

בווידאו: הארכת מעצר לבני זאבי הנאשם ברצח ניסים שטרית ב-86'/צילום: רוני כנפו

בני זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי, נאשם ברצח ניסים שטרית - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. נגד זאבי, תושב ירושלים בן 69, הוגש כתב אישום ביום שישי האחרון, בגין רצח תוך ביצוע עבירה. זאבי הצטרף לקהילתו של הרב אליעזר ברלנד בשנות ה-80. הוא התגורר מתחת לביתו של ברלנד ובמשך השנים חיבר בין הקהילה לבין פוליטיקאים בכירים ורבי השפעה, אך עזב את הקהילה במהלך העשור האחרון.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, זאבי וחסיד נוסף, ברוך שרביט, שותפים לרציחתו של ניסים שטרית, כחלק מפעילות משמרות הצניעות מטעם קהילת "שובו בנים" שבראשה עומד ברלנד. כתבי האישום מתארים כי שטרית נחטף והותקף על ידי אנשי משמרות הצניעות כמה חודשים לפני מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם נשים, בניגוד למקובל.

היעלמות ורצח שאירעו בעיר לפני כ-30 שנה | בני זאבי. יונתן זינדל, פלאש 90
בני זאבי/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך, כדי לגרום לו לחדול ממפגשים עם נשים, תכננו ברלנד ואנשי משמרות הצניעות להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה. בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח בחוזקה בגופו ובראשו. כעבור כמה דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן מסרו כי "כתבי האישום שהוגשו מבטאים את המאבק הנחוש וחסר הפשרות של רשויות האכיפה למיצוי הדין עם עבריינים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות. כתבי האישום מתארים את מסכת המעשים החמורים שביצעו הנאשמים ואחרים אשר היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית, השתתפו בחטיפתו בתרמית ובכוח והכו אותו, ללא רחמים, עד שמצא את מותו".

בנימין ויפתח פלמ"ח בניו של רחבעם זאבי בהלוויתו, הר הרצל ירושלים, 29 באוקטובר 2008. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בני זאבי קורא קדיש על אביו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד הוסיפו כי "מדובר באירוע אכזרי במיוחד אשר נועד לכפות את דרך חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור. במהלך החקירה נחקרו חשודים רבים שהתגבשו נגדם ראיות לעבירות חמורות של חטיפה, סחיטה באיומים ותקיפה שאילולא חלפה תקופת ההתיישנות היו מוגשים נגדם כתבי אישום. אנו משתתפים בצער המשפחה ומקווים כי חשיפת האמת תביא למזור כלשהו לבני משפחתו של ניסים שטרית ז"ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער".

זאבי: "החשדות מבוססים על עדות יחידה"

עו"ד סלבה רודנקו מסר כי זאבי מכחיש את החשדות נגדו. "לא רצחתי אף אחד, סוף האמת להתגלות", אמר זאבי. לדבריו, הוא עזב את קהילת "שובו בנים" לפני שנים רבות ומאז הוא "נרדף עד כדי סכנה לשלומו וביטחונו".

זאבי הוסיף: "כל מי שנכח בדיוני הארכות מעצר וקרא את כתב האישום יודע כי החשדות מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי הקהילה שקיבל הוראה מרב הקהילה לפני כחודש באותה פגישה מפורסמת בבית המעצר. כפי שעלה מהדיונים האחרונים בבית המשפט, תיק החקירה רצוף קשיים ומעלה סימני שאלה גדולים, בין היתר לגבי אמיתות דבריו וכוונותיו של העד היחיד.

לדברי זאבי, לאחר קבלת חומר החקירה ולימודו, הוא "יילחם בכל כוחו על חפותו ועל שמו הטוב בבית המשפט ושם הוא מקווה שיצא הצדק לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully