וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג של כוורת והחתן של ברלנד: החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 13:37

בית המשפט התיר לפרסם את זהותם של צבי צוקר וברוך שרביט, שניים מהחשודים בפרשת הרצח וההיעלמות שנחקרות זה 30 שנה ושבמסגרתן נעצרו אליעזר ברלנד ושבעה מחסידיו. הצהרת תובע הוגשה נגד חשוד נוסף, ששמו עדיין אסור בפרסום

בווידאו: הוארך מעצרו של ברלנד בחשד למעורבות ברצח והעלמות לפי 30 שנה/צילום: שלומי הלר

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שני) לפרסם את שמותיהם של שני חשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים שבמסגרתה נעצר הרב אליעזר ברלנד ושבעה מחסידי קהילת "שובו בנים" בהנהגתו. לפי החשד, לשניהם - צבי צוקר וברוך שרביט - היה תפקיד ברצח של אבי אדרי ובהיעלמות הנער ניסים שטרית.

הראשון, צבי צוקר, תושב ירושלים בשנות ה-70 לחייו, הוא חתנו של ברלנד ומראשי משמרת הצניעות. בעבר הוא היה אחד מהאנשים הקרובים לברלנד, ובתחילת שנות האלפיים אף סייע לו לברוח מבנו נחמן. לפני כמה שנים עזב צוקר את קהילת "שובו בנים", בעקבות חשיפת פרשת עבירות המין של ברלנד. צוקר העיד בזמנו נגד חמיו במשטרה ויצא נגד המעשים החמורים המיוחסים לו, ובעקבות זאת הורחק מהקהילה. לפי החשד הוא היה שותף מרכזי בשני אירועי הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי.

צבי צוקר. יונתן זינדל, פלאש 90
מראשי משמרת הצניעות. צוקר (מימין)/פלאש 90, יונתן זינדל

חשוד נוסף הוא ברוך שרביט, כבן 70. שרביט, שהיה בעברו נהג של להקת כוורת, הצטרף לקהילה בשנות ה-80. במהלך השנים עסק ככותב מזוזות ותפילין ובשנים האחרונות היה מעורב פחות בקהילה, אך נותר נאמן לברלנד עד לעצם היום הזה.

בתוך כך, המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד אחד החשודים, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו בגין מעורבותו ברצח ניסים שטרית. במשטרה טוענים כי החשוד היה שותף לרצח ונכח בזירה. בנוסף, המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

לטענת המשטרה, החשוד השתלט על שטרית, הוריד אותו לרצפה, ואז הצטרפו אליו עוד שני חשודים נוספים, ביניהם לכאורה גם ברוך שרביט, והם לקחו אותו אל קבר דן בן יעקב, שם שטרית הוכה למוות. נציג המשטרה בדיון אמר "יש ראיות לכאן ולכאן" בשאלה האם הייתה מראש כוונה להרוג את שטרית או לא.

סנגוריו של שרביט, עו"ד רועי אטיאס ועו"ד שלום בן שבת מסרו כי "אין ספק שמרשנו ישוחרר בעוד מספר ימים. וכי מתברר כעת שמה שייחסו לו אינו אמת, כפי שטען מלכתחילה".

עוד בוואלה!

המשטרה: ברלנד היה המשלח בפרשת החטיפה והרצח בירושלים

לכתבה המלאה
ברוך שרביט, חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
נאמן לברלנד. שרביט/TPS, שלו שלום

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום.

גופתו של אבי אדרי אותרה בשנת 1990. אדרי היה מנהל ישיבה בירושלים וגופתו נמצאה מוטלת ביער. שני הגברים חשודים במעורבות בשני המקרים, בעוד האישה חשודה כי ניסתה לפתות את הנער לבקשת המעורבים בהיעלמותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully