וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם מקורבי ברלנד בפרשת "עושק שחור": ירצו מאסר שיומר בעבודות שירות

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 22:01

הפרקליטות הגיעה להסדר עם שניים מהגבאים בחצר "שובו בנים", שנאשמו כי גבו כספים תמורת ברכות לרפואה מהרב. אחד מהם יידרש לשלם קנס בסך מיליון שקלים, והאחר לפצות את משפחת אחד הנפגעים ב-20 אלף שקלים. בעל העסק שדרכו הולבנו הכספים, גם יודה בעבירות

בווידאו: קבלת הפנים של חסידיו של הרב ברלנד לאחר שחרורו מהכלא/צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90, צילום וידאו: רוני כנפו ויאיר לוי המחדש

הפרקליטות הגיעה היום (שני) להסדר טיעון עם חלק ממקורביו של הרב אליעזר ברלנד בפרשת "עושק שחור". לפי ההסדר, הגבאים של מנהיג קהילת "שובו בנים", נתן גהסי ועמרם נתן בזנסון, ירצו עונש של תשעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות. עונש דומה ניתן גם לנחמן משה, מבעלי עסק צ'יינג', שבו הלבינו השניים את הכספים עבור ברלנד.

עם זאת, על הנאשמים הוטלו קנסות גבוהים. משה ישלם קנס של כחצי מיליון שקל. גהסי ישלם קנס של 280 אלף שקל, ויפצה את משפחת אחד הקורבנות ב-20 אלף שקל. בזנסון ישלם קנס של מיליון שקלים לקרן החילוט. עמותת עזרה וחסד, שלפי כתב האישום שימשה כ"ארנק" של ברלנד ומימנה את כל הוצאותיו האישיות, תשלם קנס של 50 אלף שקלים, וכן יחולטו מחשבון הבנק שלה 80 אלף שקלים. בצד הדברים סיכם גהסי עם הפרקליטות כי הוא יוכל לטוס לאומן בראש השנה.

דיון הארכת מעצר לאליעזר ברלנד החשוד במעורבות בפרשת הרצח מלפני 30 שנה, בית משפט השלום ירושלים, 3 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ריצה עונש מאסר בעקבות הפרשה. ברלנד/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד חמישה ממקורביו של ברלנד ועמותות הקשורות לחצר "שובו בנים" בגין עבירות מרמה עושק והלבנת הון. זאת, שנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגד הרב אליעזר ברלנד בפרשת "עושק שחור" ולאחר שהוא סיים לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו בפרשה.

לפי כתב האישום, בין השנים 2020-2016 היקף העברת הכספים בחצר של ברלנד היה 72 מיליון שקלים. עמותת "כאייל תערוג" פעלה למעשה כדלת מסתובבת לכספיו של ברלנד, ומימנה את הוצאות הגנתו המשפטית ב-2019-2014, בזמן שהוא שהה בחו"ל. העמותה שילמה 715 אלף שקלים לעורכי דינו של ברלנד בשנת 2017 ושכרם של הגבעמותה אחרת, שילמה את כל הוצאותיו של ברלנד - כולל מזון, חשמל, גז, תשלום לעורכי הדין על הייצוג בהליכים המשפטיים, אבטחה, שכירת רכב, נהג צמוד ותשלום משכורות לעובדיו של ברלנד. זאת, מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס.

בכתב האישום מתואר כיצד התבקש אחד מחסידיו של הרב לשלם 120 אלף שקלים עבור ברכה לזיווג ומרפא. הוא העביר את סכומי הכסף לגבאי נתן גהסי ובני משפחתו עבור ברלנד. עוד מתואר כיצד נתן סולומון, אחד ממקורביו של ברלנד, ביקש 18 אלף שקלים מצעירה הסובלת מפיגור שכלי קל עבור פדיון נפש לחברתה. זאת, תוך מודעות למצבה השכלי. בהמשך נכתב כיצד הוציאו הגבאים וברלנד כ-25 אלף שקלים מהורים לילד עם שיתוק מוחין, תוך הבטחה כי הוא יתרפא, כשהם יודעים כי אין בכוחו של ברלנד לרפא את הילד. כמו כן, תואר כיצד ברלנד הבטיח לאחד מחסידיו כי אם ישלם לו 20 אלף שקלים, אשתו תיכנס להיריון תוך חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully