וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 מיליון שקלים מברכות ופדיונות נפש: אישום נגד חמישה ממקורביו של ברלנד

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 15:10

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד חמישה ממקורביו של אליעזר ברלנד ועמותות הקשורות לחצרו בגין עבירות מרמה, עושק והלבנת הון. זאת, שנתיים לאחר הגשת האישום נגד ברלנד בפרשת "עושק שחור" ולאחר שסיים לרצות את עונש המאסר. "העמותות היו כדלת מסתובבת לכספיו"

בווידאו: קבלת הפנים של חסידיו של הרב ברלנד לאחר שחרורו מהכלא/צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90, צילום וידאו: רוני כנפו ויאיר לוי המחדש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד חמישה ממקורביו של הרב אליעזר ברלנד ועמותות הקשורות לחצר בגין עבירות מרמה עושק והלבנת הון. זאת, שנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגד הרב אליעזר ברלנד בפרשת "עושק שחור" ולאחר שהוא סיים לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו בפרשה.

לפי כתב האישום, בין השנים 2020-2016 היקף העברת הכספים בחצר של ברלנד היה 72 מיליון שקלים. עמותת "כאייל תערוג" פעלה למעשה כדלת מסתובבת לכספיו של ברלנד, ומימנה את הוצאות הגנתו המשפטית ב-2019-2014, בזמן שהוא שהה בחו"ל. העמותה שילמה 715 אלף שקלים לעורכי דינו של ברלנד בשנת 2017 ושכרם של הגבאים עמד בחלק מהשנים על 1.2 מיליון שקלים לשנה.

עמותה אחרת, שילמה את כל הוצאותיו של ברלנד - כולל מזון, חשמל, גז, תשלום לעורכי הדין על הייצוג בהליכים המשפטיים, אבטחה, שכירת רכב, נהג צמוד ותשלום משכורות לעובדיו של ברלנד. זאת, מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס.

דיון הארכת מעצר לאליעזר ברלנד החשוד במעורבות בפרשת הרצח מלפני 30 שנה, בית משפט השלום ירושלים, 3 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"פעלו תוך ניצול ציני", ברלנד/פלאש 90, יונתן זינדל

בכתב האישום מתואר כיצד התבקש אחד מחסידיו של הרב לשלם 120 אלף שקלים עבור ברכה לזיווג ומרפא. הוא העביר את סכומי הכסף לגבאי נתן גהסי ובני משפחתו עבור ברלנד. עוד מתואר כיצד נתן סולומון, אחד ממקורביו של ברלנד, ביקש 18 אלף שקלים מצעירה הסובלת מפיגור שכלי קל עבור פדיון נפש לחברתה. זאת, תוך מודעות למצבה השכלי. בהמשך נכתב כיצד הוציאו הגבאים וברלנד כ-25 אלף שלקים מהורים לילד עם שיתוק מוחין, תוך הבטחה כי הוא יתרפא, כשהם יודעים כי אין בכוחו של ברלנד לרפא את הילד. כמו כן מתואר כיצד ברלנד הבטיח לאחד מחסידיו כי אם ישלם לו 20 אלף שקלים, אישתו תיכנס להריון כבר בחודש הקרוב.

ברלנד נחשב במשך שנים לאחד המנהיגים הכריזמטיים בחסידות ברסלב. בישיבת "שובו בנים" שלו, התאספו סביבו מאות חסידים ובהם חוזרים בתשובה רבים. על פי כתבי האישום, "ברלנד וחסידיו פעלו תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות, פדיונות כספת ומרפא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully