וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתיקה בקהילת הרב ברלנד: "כולם ידעו שהם מעורבים ברצח אבל פחדו לשאול שאלות"

לפי מקורב לחשודים בהיעלמותו של ניסים שטרית ב-1986, שני גברים ואישה מ"שובו בנים", בקהילה ידעו על מעורבותם ושמרו על שתיקה. מעצרם של השלושה הוארך בשבוע, ונודע כי אחד מהגברים נחקר כבר לאחר ההיעלמות לפני 35 שנה. סנגור החשודה: "ביקשו ממנה לפתות אדם למקום מסוים"

בווידאו: שני עצורים בחשד למעורבות ברצח ובהיעלמות לפני 30 שנה מובאים להארכת מעצר/צילום: רוני כנפו

עדות חדשה שופכת אור על פרשיית היעלמותו של הנער ניסים שטרית ב-1986, ששלושת החשודים במעורבות בה, שני גברים ואישה מ"שובו בנים", נעצרו לפנות בוקר היום (ראשון). לפי מקורב לאחד מהם, בקהילה ידעו על הסיפור, חשדו במעורבתם, ושמרו על כך בסוד. בתוך כך, מעצרם של השלושה הוארך בשבוע, ובדיונים אף עלה כי אחד מהם כבר נחקר אחרי ההיעלמות לפני 35 שנה.

לדבריו של המקורב, כשהרב ברלנד ברח לצפון המדינה - הסיפורים החלו לצוף: "זה מסוג הדברים שאתה שומע עליהם ואתה נחנק, כולם שמרו עליו כסוד נורא ואיום". עוד הוסיף כי "מבחינת הקהילה, כל מי שנעצר הם אלו שחולקים על הרב בשנים האחרונות. וזה עונש למי שעזב את הרב ברלנד".

חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מעצר אחד החשודים בשני מקרי הרצח, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

שני הגברים חשודים במקביל גם ברצח אבי אדרי. במהלך הדיון להארכת המעצר של אחד מהם, סיפרה נציגת המשטרה כי החשוד נחקר לאחר היעלמותו של שטרית, אחרי שנאספו ממצאים שונים - אך הדבר לא הבשיל לכדי מעצר. סנגורו שאל אם אותרה גופתו של שטרית בתקופה האחרונה, ובמשטרה סירבו להתייחס. בדיונו של החשוד השני, הוא טען: "בחיי לא נגעתי בבן אדם".

בדיון להארכת מעצרה של החשודה, סנגורה עו"ד מיכאל עירוני טען כי היא מסרה גרסה מפורטת ומלאה, לפיה היא שימשה כנערת פיתוי וכי היא נוצלה. "ביקשו ממנה לפתות אדם מסוים בהשפעת החסידות למקום מסוים". השופט אלעד לנג אמר כי הגרסה שהחשודה מסרה "קושרת אותה בביצוע המעשים המיוחסים".

בתום הדיונים, עו"ד רועי אטיאס, סנגור אחד מהחשודים, מסר כי "שמועות תמיד היו, נגבו מהעדים אימרות לפני 30 שנה - שלא גילו מעורבות חשודים, והיום על יסוד אותם 'אומרים' מתקיים החשד, זה לא שיש סוג של תיעוד, מקור פורנזי, DNA או כל דבר אחר שמאפיין בדרך כלל פתיחת ופענוח תיק אחרי עשרות שנים".

"כנראה שאיבה וסכסוך בין קבוצות אנשים הולידה רחשי שמועות והאשמות ספקולטיביות, אך לא נראה שהללו מהוות יותר מסברות בעלמא", טען.

מעצרו של חשוד ברצח לפני 30 שנה 17 באוקטובר 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מעצרו של אחד החשודים, לפנות בוקר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

אייזיק ווינהאוס, יו"ר הוועד למען המתלוננות המקורב לחשודים שפרשו, מסר כי "לא כל החשודים שנעצרו היום פרשו מהקהילה של ברלנד. מבלי להתייחס למקרה הטראגי הנוכחי, נזכיר שקהילת 'שובו בנים' הוכרזה ככת לכל דבר ועניין ואליעזר ברלנד הוכרז כראש כת ע"י המרכז לנפגעי כתות", הדגיש. "שבויי כתות נשמעים לפקודת המנהיג גם לרצוח בני משפחה או להתאבד, והדם נמצא על מי ששלח חסידים שבויים שלו חדלי אישיות עצמאית לבצע מעשים פלילים חמורים".

השלושה נעצרו כשבוע לפני שהרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות של עושק, מרמה ואיום, אמור לחזור לכלא כדי להשלים את יתרת עונש המאסר שנגזרו עליו. זאת, לאחר שבחודשים האחרונים הוא שהה במעצר בית בשל מצבו הרפואי. ביוני 2021 נגזר על הרב ברלנד עונש של 18 חודשי מאסר, ממנו ינוכו כ-12 חודשים שהרב ברלנד היה במעצר במהלך החקירה והמשפט.

חשודה בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מסרה גרסה מפורטת ומלאה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום.

בשנת 1990 אותרה גופתו של אדרי, שהיה מנהל ישיבה בירושלים וגופתו נמצאה מוטלת ביער.

שני הגברים והאישה, בשנות ה-60 לחייהם, נעצרו היום לפנות בוקר על ידי בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. לאחר מעצרם, השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, וכעת הם מובאים לבית המשפט, שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת המעצר בהתאם להתפתחויות החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully