וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-1,000 מחסידי ברלנד מחוץ לכלא במטרה למנוע את חזרתו למאסר: "צדיק הדור מחולל"

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 9:55

מאמיניו בילו את הלילה מחוץ לבית הסוהר, אליו צפוי ברלנד לחזור היום לטובת המשך ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו בפרשת "עושק שחור", כשהבטיח החלמה ממחלות חשוכות מרפא - במטרה להרוויח מיליונים. המשטרה ושב"ס עיבו את מערך האבטחה על הכלא מחשש לניסיונות פריצה של ההמונים

בווידאו: עצרת של חסידי ברלנד, מחוץ לכלא רמלה/עריכה: אביעד בללי

כאלף מחסידיו של אליעזר ברלנד מתגודדים היום (חמישי) מחוץ לכלא איילון בעיר רמלה, לקראת חזרתו הצפויה של ברלנד מחר לכלא. מאמיניו העבירו את הלילה מחוץ לכלא, במטרה להפגין את הזדהותם עם ברלנד, באירוע שאותו הגדירו כ"עצרת תפילה ומחאה לביטול הכוונה הנוראית של הכנסת הרב שליט"א ביום חמישי הקרוב למאסר".

ברלנד חוזר לכלא כדי להשלים את יתרת עונש המאסר שנגזר עליו במסגרת פרשת "עושק שחור", לאחר שהבטיח החלמה ממחלות קשות וחשוכות מרפא - במטרה להרוויח מיליוני שקלים. ברלנד ישהה במרכז הרפואי של שב"ס שסמוך למתחם הכלא "איילון". זאת, לאחר שבחודשים האחרונים הוא שהה במעצר בית בשל מצבו הרפואי. מעונש המאסר שנגזר על ברלנד ינוכו כ-12 חודשים, בהם שהה במעצר במהלך החקירה והמשפט.

בזמן שתומכיו, חסידי קהילת "שובו בנים" נערכים להקמת מאהל תמיכה בסמוך לכלא, בו יעבירו שיעורי קודש ופעילויות תורניות, עורכי דינו צפויים להגיש בקשה להקלה בעונשו בשל התנהגות טובה, וסבורים כי בקשתם תיענה בחיוב על ידי בית המשפט.

חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא ניצן 27 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"עצרת תפילה ומחאה לביטול המאסר". חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא, הלילה/ראובן קסטרו
חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא ניצן 27 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
חסידי ברלנד, הלילה/ראובן קסטרו

בחודש יוני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים 18 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 2,415,000 שקלים לטובת המדינה, תשלום פיצוי לנפגעי העבירה ומאסר על תנאי למשך שנה על ברלנד בן ה-84, ראש קהילת "שובו בנים", שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום ועבירות מס והלבנת הון.

כוחות משטרה ושב"ס שנכחו במקום עיבו את מערך האבטחה סביב בית הסוהר עקב כך שידעו על כוונתם של חסידיו של ברלנד להגיע למקום בהמוניהם. חששם העיקרי של כוחות הביטחון הוא מניסיונות אפשריים של חסידיו להפר את הסדר ולפרוץ לבית הסוהר, במטרה למנוע את שובו של ברלנד למאסר.

חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא ניצן 27 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"מטרת המערכת היא להשאירו בכלא לעוד שנים רבות". חסידי ברלנד, הלילה/ראובן קסטרו
חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא ניצן 27 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
חסידי ברלנד מחוץ לכלא, הלילה/ראובן קסטרו
עלון אודות הפגנת חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא רמלה 27 באוקטבור 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
עלון פרסום בדבר הפגנת חסידי הרב ברלנד מחוץ לכלא רמלה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

עם פתיחת חקירת הרצח וההיעלמות בירושלים, במהלכה נעצרו שמונה חשודים שבועות האחרונים, סבורים רבים מתומכיו כי כל מטרתה היא לקשור את אליעזר ברלנד לפרשה ולהוביל להשארתו בכלא לעוד שנים רבות. זאת לטענתם, במסגרת רדיפה מצד המערכת שמתנהלת נגד רבם הנערץ בשנים האחרונות.

במעמד מתן גזר הדין קבעה השופטת עינת אבמן-מולר כי העבירות של ברלנד "נעשו בשיטתיות ומתוך תאוות בצע, תוך ניצול רגעי השבר בו היו מצויים המתלוננים ומצוקתם בשעתם הקשה ביותר". על נפגעי העבירות של הרב נכתב בגזר הדין כי "לא ניתן שלא לחוש את כאבם הרב ואת תחושתם הקשה, לאחר שנתנו אמונם ומבטחם בנאשם, שניצל אותם ברגעים של חולשה ומצוקה. מעשים אלו מצדיקים ענישה מחמירה שתבטא את הסלידה ושאט הנפש של החברה ממעשיו הפסולים של הנאשם ומהפגיעה בערכים המוגנים בעבירות שבביצוען הורשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully