וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתבטאות האנטישמית של לברוב: השגריר הרוסי בישראל יזומן לשיחת הבהרה

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 14:08

בירושלים הגיבו בכעס לדברי שר החוץ הרוסי, שהשווה את זלנסקי להיטלר וטען כי "האנטישמים הגדולים ביותר היו יהודים". בנט: זו אמירה שקרית וחמורה, יש להפסיק את השימוש בשואה ככלי לניגוח פוליטי. לפיד: זו אמירה בלתי נסלחת

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה היום (שני) בחריפות את האמירה האנטישמית של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שהשווה בריאיון לערוץ טלוויזיה איטלקי את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי למנהיג הרייך השלישי, אדולף היטלר. קודם לכן, משרד החוץ בירושלים זימן הבוקר (שני) את שגריר רוסיה לשיחת הבהרה בעקבות ההתבטאות

בדבריו, לברוב ציין כי העובדה שזלנסקי יהודי אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה - וטען באופן שגוי כי גם להיטלר "שורשים יהודיים"; ואף אמר כי האנטישמים הכי גדולים הם יהודים.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 14 במאי 2019. רויטרס
אמירה אנטישמית. לברוב/רויטרס

למה זה חשוב

  • בשבועות האחרונים ישראל החריפה את הביקורת כלפי רוסיה על רקע המלחמה באוקראינה. לפיד האשים את הרוסים בביצוע פשעי מלחמה וישראל החליטה לספק קסדות ואפודי מגן לאוקראינה.
  • מנגד, במשך חודשים ארוכים, לפני ואחרי הפלישה הרוסית, ישראל העלימה עין מהטענות הרוסיות לפיהן ממשלת אוקראינה נשלטת על ידיי נאצים וכי הנשיא זלנסקי הוא נאצי בעצמו.

במוקד החדשות

  • ביום ראשון בערב עורר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב סערה לאחר שבריאיון לערוץ טלוויזיה איטלקי טען כי נשיא אוקראינה זלנסקי יכול להיות נאצי למרות שהוא יהודי.
  • "ייתכן שאני טועה, אבל להיטלר גם היה דם יהודי", אמר לברוב. הוא הוסיף כי למוצאו של זלנסקי אין משמעות וכי כמה מהאנטישמים הנלהבים ביותר היו יהודים.
  • הבוקר (שני) הודיע דובר משרד החוץ ליאור חייט כי "בעקבות דבריו החמורים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכל אירו-אסיה גרי קורן".

עוד בוואלה!

שר החוץ של רוסיה: אז מה אם זלנסקי יהודי? גם להיטלר היה דם יהודי

לכתבה המלאה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אוקראינה. EYEPRESS via Reuters Connect, רויטרס
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי/רויטרס, EYEPRESS via Reuters Connect

איך הגיבו בישראל?

  • "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות", אמר שר החוץ לפיד בהודעה שפרסם.
  • "אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה", נמסר מלשכת בנט. "שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל. כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".
  • יו"ר מועצת "יד ושם" דני דיין גינה את דברי לברוב וכינה אותם "מופרכים, הזויים ומסוכנים". דיין אמר כי כינויים של האוקראינים וזלנסקי כנאצים הינו "עיוות מוחלט של המושג ופגיעה בקורבנות הנאציזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully