וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של רוסיה: אז מה אם זלנסקי יהודי? גם להיטלר היה דם יהודי

דווקא בשבוע בו צוין יום השואה תועד סרגיי לברוב באמירות אנטישמיות קשות ביותר, שאף טען כי "האנטישמים הכי גדולים היו יהודים". יו"ר יד ושם: "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים". הליגה נגד השמצה: השוואות כוזבות ופוגעניות. משרד החוץ יזמן את שגריר רוסיה לשיחת הבהרה

בווידאו: תיעוד של צבא אוקראינה יורה טילי גראד לעבר הכוחות הרוסיים בלוהנסק/צילום: רויטרס

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב תקף הלילה (שני) את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בהצהרה חריגה במיוחד, והשווה אותו למנהיג הרייך השלישי, אדולף היטלר. בראיון שהעניק לברוב לטלוויזיה האיטלקית הוא ציין כי העובדה שזלנסקי יהודי - אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה.

"האנטישמים הכי גדולים הם יהודים, ואפילו להיטלר היו שורשים יהודיים", צוטט לברוב.

משרד החוץ יזמן את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה בעקבות ההתבטאות. שר החוץ יאיר לפיד גינה את ההתבטאות. "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות", האשים.

שר התקשורת יועז הנדל אף הוא גינה בחריפות את הדברים. "אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל", אמר הנדל בריאיון לגל"צ.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 14 במאי 2019. רויטרס
"גם היטלר היה יהודי". לברוב/רויטרס

יו"ר יד ושם דני דיין גינה את דבריו של לברוב שמגיעים בשבוע בו צויין יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי", אמר דיין והאשים כי "לברוב עוסק בהיפוך של השואה: הפיכת הקורבנות לפושעים, זאת על בסיס קידום טענה מופרכת לחלוטין כאילו היטלר היה ממוצא יהודי. לא פחות חמור הוא כינויים של האוקראינים וזלנסקי כנאצים. זהו עיוות מוחלט של המושג ופגיעה בקורבנות הנאציזם".

גם בליגה נגד השמצה גינו את האמירה. "במאמציו הנואשים להצדיק את הפלישה הרוסית לאוקראינה, שר החוץ לברוב פנה לאנלוגיות פוגעניות מאוד ולהשוואות כוזבות. השימוש לרעה בנאצים, בהיטלר ובשואה חייב להיפסק", נמסר.

לדבריו של לברוב, אוקראינה חיבלה במשא ומתן בין המדינות, וזלנסקי שינה את עמדתו ללא הרף. "רוסיה מעולם לא קטעה את המאמצים לקראת הסכם שימנע מלחמה גרעינית", אמר. "זלנסקי יוכל לקדם את השלום בין המדינות אם יפסיק לתת פקודות פושעות לכוחותיו הנאציים".

שר החוץ של רוסיה הוסיף כי מטרתה של רוסיה היא להבטיח את ביטחונם של אוקראינים פרו-רוסים במזרח וכי "התקשורת המערבית מטעה את העולם לגבי מטרותיה של רוסיה במלחמה". הוא האשים את אוקראינה בכך שהיא תוקפת את האזור הבדלני דונבאס וכינה זאת "טרור נגד אוכלוסייה אזרחית". עוד טען כי המערב גנב כסף רוסי באמצעות הטלת סנקציות על המדינה.

"רוסיה פיתחה כלי נשק על-קוליים כדי שהיא תוכל לצאת במתקפת נגד במקרה של תקיפה אפשרית מהמערב", אמר לברוב. כמו כן הוא האשים את ארצות הברית בכך שעוררה את העוינות של אוקראינה לרוסיה כחלק מאסטרטגיה אנטי-רוסית ארוכת שנים.

לדבריו של שר החוץ של רוסיה, במערב אוקראינה פועלים מספר רב של שכירי חרב. "איטליה נמצאת בחזית נגד רוסיה. הופתענו מכך בהתחלה - אבל התרגלנו לזה", אמר. הוא האשים כי חלק מההצהרות של הפוליטיקאים באיטליה הרחיקו לכת מעבר לנורמות הדיפלומטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully