וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טילים על קייב בזמן ביקור משלחת שלום מאפריקה: "מסר ממוסקבה"

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 19:00

מנהיגים מהיבשת, בראשות נשיא דרום אפריקה, מנסים לקדם יוזמת שלום משלהם וייפגשו עם זלנסקי וכן עם פוטין - שטען כי זלנסקי "בושה לעם היהודי". עם זאת, הם חוו את המציאות על בשרם כשתפסו מחסה בעת שמערכות ההגנה יירטו טילים רוסיים. "רוסיה רוצה עוד מלחמה, לא שלום"

קייב עמדה היום (שישי) בפני מתקפה רוסית חדשה, בזמן שמשלחת של מנהיגים מאפריקה ביקרה בבירת אוקראינה בניסיון לתווך בין שתי השכנות. הרשויות אמרו כי מערכות ההגנה האווירית הפילו טילים בליסטיים וטילי שיוט ששיגרה רוסיה, ושארבעה אנשים נפגעו בפרברי הבירה.

המשלחת מאפריקה, שבה משתתפים בכירים מדרום אפריקה, מצרים ומדינות אחרות, תיפגש בהמשך היום עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. מחר היא תמשיך לרוסיה כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, ששומר על יחסים קרובים עם מדינות היבשת. הפגישה תערך בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג, שבו נשא פוטין היום נאום ותקף את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בין היתר כשטען כי הוא "בושה" לעם היהודי, וכי חבריו היהודים סבורים כך.

זהו ניסיון בינלאומי נוסף ליצור בסיס לדיאלוג בין המדינות, המצויות בעיצומה של המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, אך הסיכויים להצלחתו נמוכים. "רוסיה רוצה עוד מלחמה, לא שלום", כתב שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קוליבה בטוויטר אחרי שהאזעקות בבירה אילצו את חברי המשלחת לתפוס מחסה.

Former Prime Minister of Uganda Ruhakana Rugunda visits an exhibition of destroyed vehicles on the day of his visit at the Wall of Remembrance to pay tribute to killed Ukrainian soldiers, amid Russia's attack on Ukraine, in Kyiv, Ukraine June 16, 2023. REUTERS/Gleb Garanich. רויטרס
Former Prime Minister of Uganda Ruhakana Rugunda visits an exhibition of destroyed vehicles on the day of his visit at the Wall of Remembrance to pay tribute to killed Ukrainian soldiers, amid Russia's attack on Ukraine, in Kyiv, Ukraine June 16, 2023. REUTERS/Gleb Garanich/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully