וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על המרד של גוטליב: הדחה מוועדות הכנסת ואיסור על הצעות חוק

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 3:02

לאחר שסירבה לפרוש מהמירוץ לנציגות בוועדה למינוי שופטים, חרף הלחצים מצד ראשי הקואליציה וראש הממשלה, נאסר על גוטליב לכהן כחברה בוועדות הכנסת, להעלות הצעות חוק ולדבר בשם סיעת הליכוד במליאה. גוטליב איימה כי תערער לבג"ץ: "הכנסת היא לא המערב הפרוע"

בווידאו: טלי גוטליב: “וואלה שטופי מוח, יש להם סיבה לחשוש ממני”/צילום: רוני כנפו

יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע היום (חמישי) כי בשל סירובה לפרוש מהמירוץ לוועדה למינוי שופטים, טלי גוטליב לא תוכל לכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק וכן יאסר עליה לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. זאת, לדברי כץ בשל "הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית החמורה וחסרת התקדים של חברת הכנסת".

גוטליב תקפה את כץ בתגובה: "חייל נאמן, פעלת באופן בריוני ונקמני". מאוחר יותר, הצהירה גוטליב כי בכוונה לערער על ההחלטה בבג"ץ: "‏חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת - הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת הפה שלי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית. לאחר בירור בדבר אי סבירות ואי חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועצת המשפטית לכנסת התראה לפני פניה לבג"ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע".

אתמול, בבחירות לוועדה למינוי שופטים, סירבה גוטליב להסיר את מועמדותה, חרף הלחצים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו. גוטליב לא נבחרה לוועדה לאחר שחברי הקואליציה לא תמכו בה, וזכתה לתמיכה של 15 חברי כנסת בלבד, לעומת 59 ח"כים שהתנגדו למינוי שלה. בבחירות נבחרה חברת כנסת אחת בלבד לוועדה מתוך השניים הנדרשים, קארין אלהרר (יש עתיד), ויערכו בחירות חוזרת לנציג השני תוך 30 ימים.

בתגובתה ציינה גוטליב הוא מספר 32 בליכוד; בעוד כץ נבחר ברשימה הארצית וקיבל כ-20 אלף קולות מתפקדי ליכוד, גוטליב התמודדה על משבצת בפריימריז שמשוריינת לאישה חדשה וזכתה בו עם כעשרת אלפים קולות. מלבד זאת, כץ הוא מספר 31 בליכוד.

עוד בוואלה!

זה היה אחד הימים המביכים שידעה הקואליציה. נתניהו ניהל מבולגן - והפסיד 3 פעמים

לכתבה המלאה
טלי גוטליב הגיעה לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
טלי גוטליב, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

התוצאות הדרמטיות התפרסמו ברקע החלטת ראשי הקואליציה ברגע האחרון להצביע נגד כל המועמדים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, כדי להביא לדחייה אוטומטית של הבחירות. תרגיל הדחייה של הקואליציה יאפשר לדחות את הבחירות של נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים בחודש - עד להיוודע תוצאות הבחירות בלשכת עורכי הדין שישפיעו על מאזן הכוחות בוועדה.

מעט לפני ההצבעה, פרסמו ראשי הקואליציה הודעה משותפת בה תקפו את ח"כ טלי גוטליב, שהתעקשה לא להסיר את מועמדותה, והצביעו עליה כאשמה בדחיית הבחירות. הם קראו לאופוזיציה שלא לפרוש מהשיחות בבית הנשיא.

בקואליציה מנסים להפיל את האחריות על ההחלטה לדחות את הבחירות על גוטליב כדי לצייר את עצמם כמי שניסו לפעול לטובת בחירת נציג מהאופוזיציה, כחלק ממשחק ההאשמות על פיצוץ השיחות בבית הנשיא. בפועל, ראשי הקואליציה יכלו בהחלט לקיים את הבחירות גם ללא הסרת המועמדות של גוטליב ולדרוש משמעת קואליציונית סביב מועמדותו של ח"כ קרויזר, המועמד שהיה מוסכם על סיעות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully