וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודעה קראה לילדות לא לצאת לרחוב בשבת, המשטרה מסרבת לחקור: "אין פה עבירה"

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 20:37

במענה לבקשה לפתוח בחקירה נגד מפיצי המודעה "מנרמלת הפדופיליה" בעלון בבית שמש, המשטרה קראה "להתחשב ברוח המגזר". את המענה העביר חנמאל דורפמן, ראש המטה של בן גביר, ללא הסתייגויות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

המשטרה סירבה לפתוח בחקירה נגד מפרסם המודעה שקוראת לילדות "לא לשחק ברחוב כשהגברים יוצאים מבית הכנסת", בטענה שאין מקום לעבירה פלילית - וצריך להתחשב ברוח המגזר.

בעקבות הפרסום בוואלה! אודות המודעה, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שלחה מכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולפרקליט המדינה עמית איסמן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד מפרסמי המודעה. "המודעה מקדמת שנאת נשים, הדרת נשים מהמרחב הציבורי ופגיעה בנשים מעצם היותן נשים", כתבה ח"כ מלינובסקי והוסיפה: "יתרה מזאת, המודעה משקפת דפוס מחשבה מעוות, שמנרמל תרבות של חשיבה פדופילית, כתופעה שמקובלת בחברה".

הבוקר התקבלה תשובת המשטרה, חתומה ללא הסתייגויות על ידי ראש המטה של בן גביר, חנמאל דורפמן, ולפיה "לא ניתן להצביע על עבירה פלילית כלשהי שיש לחקור". עוד הוסיפו כי ניסוח המודעה לא נכנס בהגדרה של הוראות האיסור בחוק. בנוסף, מתחו ביקורת במשטרה ואמרו כי אם יש מישהו שיכול לשים סוף למודעות כאלו הוא המחוקק: "בידו הכוח לשנות ולהשריש נורמות וערכים לחברה כולה".

מודעה שפורסמה בעלון "אפרסמון" בית שמש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המודעה שפורסמה בעיתון "אפרסמון"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חנמאל דורפמן ואיתמר בן גביר בחדר הסיעה של עוצמה יהודית בכנסת, 18 בדצמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"להתחשב ברוח המגזר". דורפמן עם בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

המודעה, שפורסמה בעלון שכונתי בבית שמש, קראה לילדות שלא לצאת לרחובות בשבת, כדי "לאפשר" לגברים ללכת לתפילה. "ילדות, בשבת השאירו את הרחובות ריקים ממשחקים, כדי שנוכל להגיע לבתי הכנסת. שחקו רק בפינות, בחניות ובחצרות", נכתב במודעה, שאף הבטיחה לילדות שינהגו כך כניסה ל"הגרלות יקרות".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה לפרסום: "כשראש המטה של השר לביטחון לאומי חתום על תשובה כל כך הזויה ומקוממת כמו זו, כנראה שזוהי המדיניות של הממשלה - לנרמל פדופיליה והדרת נשים, אחרת אין שום סיבה לתת תשובה שהתופעה הבזויה הזו היא ברוח המגזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully