וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודעה שמזעזעת את בית שמש: "תשחקי בפינה כדי שנלך לבית כנסת, ותיכנסי להגרלה"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 15:23

עלון חרדי פרסם מודעה שבה התבקשו ילדות "להשאיר את הרחובות ריקים" בשבת. הפרסום עורר סערה בציבור החרדי, שנאבק בפלגים הקיצוניים. חלק מהתושבים שרפו את הדפים ברחוב ואחרים הבטיחו לשלוח את בנותיהם לשחק בחוץ: "מנסים להחדיר אג'נדות הזויות שמנרמלות תרבות פדופיליה"

מודעה שפורסמה בעלון "אפרסמון" בית שמש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"תשחקי בפינה". המודעה שפורסמה בעלון "אפרסמון"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מודעה שפורסמה השבוע בעלון שכונתי בבית שמש, קוראת לילדות שלא לצאת לרחובות בשבת, כדי "לאפשר" לגברים ללכת לתפילה. "ילדות, בשבת השאירו את הרחובות ריקים ממשחקים, כדי שנוכל להגיע לבתי הכנסת. שחקו רק בפינות, בחניות ובחצרות", נכתב במודעה, שאף הבטיחה לילדות שינהגו כך כניסה ל"הגרלות יקרות".

המודעה הפרובוקטיבית מעוררת סערה בשכונת רמת בית שמש ד', שנאבקת בימים אלו על צביונה ועלתה לכותרות בעקבות כמה מאבקים בין קבוצות חרדים - המתונות שבהן נגד הקיצוניות יותר. אבל גם תושבי השכונה מודים שלדבר הזה הם לא ציפו: "קמנו בבוקר וגילינו מודעה מזעזעת, חצופה ועם מחשבה מעוותת. כזו שמנרמלת תרבות של חשיבה פדופילית ברמה סלחנית. זה מרתיח את הדם, לא מגיע לנשים שלנו לקרוא את זה", סיפר מוטי, אב לילדים ותושב השכונה.

בית שמש, 12 בינואר 2021. ניב אהרונסון
"נרמול תרבות של חשיבה פדופילית". בית שמש, ארכיון/ניב אהרונסון

העלון שבו פורסמה המודעה נקרא "אפרסמון". זהות מוציאו לאור לא ידועה, והוא מחולק בשבועות האחרונים בשכונה. "מנסים להחדיר מסרים, אג'נדות ונורמות הזויות מהמודעות שהוא מפרסם, בהתחלה זה היה חדשות נורמטיביות מהסקטור החרדי, אבל מהר מאוד זה הפך למודעות האלו", אומר מוטי.

"אין אף קהילה חרדית בחסידויות הירושלמיות שזה יכול להיתלות בה בצורה לגיטימית בבתי הכנסת שלה ובעלונים, ולכן היא כל כך מסוכנת עבורנו", סיפר. כמחאה על המודעה, רבים מהתושבים אספו את העלונים שקיבלו, והזהירו מתוכנן ברשתות החברתיות ובפלטפורמות ההפצה שלהם. חלקם זרקו את העלון לפח ואחרים אף שרפו אותו במרכז הרחוב. נוסף על כך, בעלי עסקים שכונתיים שפרסמו בעלון התקשרו הבוקר למוציאים לאור וביקשו לבטל את הפרסומים העתידיים.

עוד בוואלה!

חנות בבני ברק של רשת Be השייכת לשופרסל כיסתה תמונות של נשים

לכתבה המלאה
מודעה שפורסמה בעלון "אפרסמון" בית שמש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מי עומד מאחורי הפרסום? עלון אפרסמון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסוף השבוע הקרוב תעמוד המודעה למבחן, אבל התושבים לא מתכוונים לוותר מול אמירות כאלו: "אנחנו לא רק נשלח את הילדות שלנו לשחק בחוץ, נארגן קבוצות של נשים ונערות שיצאו במיוחד החוצה. כי אני מזדעזע מהמחשבה שהבת שלי, בת השלוש, תגיע לגיל שבו היא תקרא את הטקסט הזה ותראה שמסוכן להיות שם ברחוב".

מטעם אפרסמון לא נמסרה תגובה רשמית. בשיחה עם גורמים בעלון נמסר כי "אנחנו לא מדברים עם עיתונות. זה הוצא מהקשרו וגם המפרסם לא התכוון לזה כמו שאתם מתכוונים לזה. זה לא אנחנו ואין לנו קשר אליהם. מעבר אני לא מוכן להרחיב".

  • עוד באותו נושא:
  • בית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully