וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעת מטירת כרמל תואשם בתקיפת פעוטות, ההורים מזועזעים: "שלחנו ילדה שמחה וקיבלנו אותה פגועה"

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 22:13

אלינור חג'אג', תושבת טירת כרמל בת 28, תועדה בעשרות אירועים בתינוקייה של גן החותרים. ההורים המזועזעים לא יודעים מה קרה לילדיהם, ורוצים לצפות בתיעודי המצלמות. המתנ"ס: "הסייעת פוטרה ואיננה מועסקת ע"י המרכז הקהילתי"

גננת מטירת כרמל תואשם בתקיפת פעוטות/מצלמות אבטחה

כתב אישום יוגש בקרוב נגד אלינור חג'אג', תושבת טירת כרמל בת ה-28, שעבדה בתינוקיית גן "החותרים" שבעיר. שמה הותר לפרסום בתחילת השבוע. הסייעת החשודה צפויה לעמוד לדין בכפוף לשימוע בגין אירועים שהתרחשו בחודשים פברואר ומרץ השנה. על פי החשד, היא תקפה בהזדמנויות רבות את הפעוטות שהיו תחת אחריותה. במקרים שונים, לפי החשד, היא משכה באגרסיביות את ידיהם, הניפה אותם באוויר, הטיחה אותם על מזרנים, גררה אותם ודחפה אותם. מטפלת אחרה נחשדה גם היא במעורבות במעשים, אך לא נעצרה וספק אם יוגש בעניינה כתב אישום.

חג'אג' נעצרה כבר בסוף חודש מרץ, והייתה במעצר במשך 22 ימים, לאחריהם שוחררה בתנאים מגבילים. בין התנאים נאסר עליה לעבוד עם חסרי ישע, בהם ילדים. בתחילת יולי יפוג הצו וההורים מודאגים שתחזור לטפל בפעוטות, גם אם זה יהיה בגן אחר.

הפרשה נחשפה כשדיירת בבניין סמוך לגן דיווחה למשטרה לאחר שמעה צעקות ובכי בלתי פוסק העולה מחצר הגן. "היא ראתה תקיפה של אחד הפעוטות, התקשרה למוקד 100 וניידת הוקפצה מיד למקום. אחרי שצפו בסרטון ואספו עוד ראיות החלטתי על מעצר מיידי של המטפלת, למרות שזה היה יום שישי בצהרים", משחזר רב-פקד איימן כיוף, קצין אח"מ של תחנת טירת כרמל את החשיפה.

אלינור חג'אג', סייעת חשודה בהתעללות בילדים בגן, קיבוץ החותרים. ללא, מערכת וואלה!
אלינור חג'אג'/מערכת וואלה!, ללא

בחודש דצמבר, עם פיטוריה של הגננת בגן, הפכה הסייעת, שטרם סיימה את הכשרתה המקצועית, להיות הגננת בפועל. מאז, הייתה להורים תחושה הולכת וגוברת של אי נוחות מהתנהלות הגן. מאיה ומתן, הורים לפעוטה בת שנה וחצי מספרים: "שלחנו את הילדה שלנו שמחה וחייכנית וקיבלנו אותה עם פגיעה לא פשוטה. יום אחד היא חזרה מהגן עם פזילה חמורה ולאחר שלושה ימים היא אושפזה ברמב"ם לחמישה ימים, לצורך בדיקות מעמיקות". ההורים סיפרו כי "הסיוט נמשך ועד היום אנחנו לא יודעים מה גרם לפגיעה. אנחנו עדיין במעקבים וטיפולים רגשיים".

למרות התיעודים הרבים, ההורים יודעים מעט מאוד על המצולם בסרטוני האבטחה. "כל מה שאנחנו יודעים ניזון משמועות", מודים אלה שדיברו עם וואלה!. "יש 14 תינוקות במעון. אנחנו יודעים על תיעודים של עשרה שעל פי החשד פגעו בהם. הורים של שבעה ילדים זומנו לזהות את ילדיהם בתמונת סטילס בודדת שהוצגה להם", סיפרו.

ההורים דורשים לצפות בסרטונים, בהתאם להנחיה חדשה מהחודש שעבר של פרקליט המדינה, עמית אייסמן, לפיה על צילומים שנקלטו במצלמות שהותקנו על פי חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום. החוק הקובע כי על המשטרה לאפשר להוריו של פעוט לצפות בצילומים שבהם מתועדת פגיעה באותו הפעוט וזאת ככל שאין בכך להביא לשיבוש החקירה או המשפט. עוד סיפרו כי הם לא מיוצגים על ידי עורך דין: "אנחנו קבוצת ההורים, בחושך מוחלט חודשים ארוכים ונלחמים על זכויות ילדינו כנפגעי העבירה ובין היתר מבקשים מהפרקליטות לאפשר לנו סוף סוף לעיין בחומרי החקירה ולצפות בסרטונים".

עוד בוואלה!

היעילות, הביקורת - וההשלכות הדרמטיות: הקרב על המצלמות בגנים מגיע לנקודת רתיחה

לכתבה המלאה
גן "החותרים" בטירת הכרמל. ללא, מערכת וואלה!
גן "החותרים" בטירת הכרמל/מערכת וואלה!, ללא

"פתחנו את ה-DVR ונחשפנו לעשרות מקרים", אמר לוואלה רפ"ק איימן סאלח, "התיק הזה שאב מאיתנו משאבים רבים וכל משרד החקירות גויס למשימה עם תגבור ממרחב כרמל ומחוז חוף שהבינו שמדובר בהיקף נרחב", תיאר את היקפו הגדול של האירוע. "בחקירתה המטפלת הסבירה שכביכול מדובר בהתנהגות אגרסיבית אך לא אלימות. היא הדגישה כמה היא אוהבת את הילדים והביעה פליאה למה החקירה בכלל מתנהלת", הוסיף.

"ככל שהזמן חולף החקירה מסתעפת, מדובר באירועים מתמשכים ואלימים", הסביר לבית המשפט רנ"ג אשר מזרחי בשם חוקרי תחנת טירת כרמל. "בניגוד להודעות הראשונות של החשודה בהם היתממה ומסרה שלא היו שום אירועי אלימות, לאחר מכן, כשהוצגו בפניה הסרטונים, היא יישרה קו וציינה שמעשיה לא הכאיבו לילדים, וכי היא רואה שזה נראה אגרסיבי לפי המצלמה אך לטענתה זה לא".

"חומר החקירה מגבש תשתית ראייתית מוצקה למדי המבססת את החשד כי החשודה תקפה לכאורה פעוטות שבהשגחתה, במספר רב של פעמים", קבע השופט שלמה בנג'ו באחד הדיונים שהתקיימו בעניינה של חג'אג', וציין כי "ישנם 38 מקרים מצולמים". החקירה התפתחה ורב פקד איימן סאלח, שניהל אותה, הזדעזע גם הוא מעשרות האירועים להם נחשף: "מדובר במסכת אירועים מתמשכת, כנגד ילדים חסרי ישע, על ידי מי שאמון על הטיפול בהם ואמור לשמור עליהם. גם אם האלימות לא 'ברף גבוה', אז בסוג זה של עבירות, במיוחד בשל גילם הרך, אני חושב שיש בהן חומרה יתרה. סטירה לתינוק שוות ערך לאגרוף למבוגר". לא כל החשדות העולים מהאירועים המתועדים ישתכללו לכלל אישומים.

רפ״ק איימן סאלח, קצין אח״מ בתחנת טירת כרמל. ללא, אתר רשמי
רפ״ק איימן סאלח, קצין אח״מ בתחנת טירת כרמל/אתר רשמי, ללא

ההורים זיו ונדב, מהנדס ומורה שעברו לטירת כרמל מירושלים, סיפרו כי סמכו על הנהלת הגן ועכשיו הם מתוסכלים: "כנראה שהיו הרבה מחדלים. מה קרה ספציפית אנחנו לא יודעים, אבל הבן שלנו חזר חבול. פעם עם שן שבורה, פעם מצח פתוח. השפה שלו נפתחה פעמיים בשלושה חודשים. כשהיינו שואלים את הגננת מה קרה היא הייתה עונה שלא ראתה". הם סיפרו בבהלה כי "הילד, שהיה הולך בשמחה לגן, התחיל לגלות התנהגויות חריגות וכשהיינו מנסים להשכיב אותו לישון הוא היה משמיע זעקות שבר".

אלעד וענבל, הוריה של פעוטה אחרת בגן סיפרו כי החיים שלהם לא חזרו לשגרה מאז שהפרשה יצאה לאור. "העיסוק בה לא פוסק וחיינו אינם חיים. חקירות במשטרה, דיונים רבים בבתי משפט, בירורים עם עורכי דין, פניות לפרקליטות והטיפול בילדה", תיארו.

ההורים סיפרו גם על השינוי בביתם בעקבות האירועים: "עוד טרם התפוצצה הפרשה, חשנו שינוי בהתנהגות של הילדה והתחלנו לחשוד. לקחנו אותה לרופאים ולבדיקות שלא זיהו דבר. קל לחשוב ולרצות להאמין שזה משהו אחר ולא הנורא מכל, אבל מילדה שמחה, בטוחה ופעילה, הבת שלנו פיתחה לפתע חרדת נטישה קשה ולא הסכימה לרדת מהידיים". עוד הם סיפרו כי היא "החלה לבכות מכל דבר, עברנו לילות לבנים כמעט כל לילה בהם היא התעוררה כמה פעמים בלילה בצרחות והיסטריה. מבירור עם שאר ההורים - ילדים רבים במעון חווים בדיוק את אותם הקשיים".

ענבל ואלעד הדגישו את מה שאמרו גם ההורים האחרים: "אנחנו עדיין לא יודעים מה נעשה לילדה שלנו בדיוק אך יודעים שגם אם היא לא נפגעה ישירות, עצם היותה במקום בו מתעללים ותוקפים אחרים השפיעה עליה קשות". הם קראו למשטרה לאפשר להם לצפות בסרטונים ואמרו כי "לא ייתכן שפעוטות עוברים התעללות לכאורה ולהורים אין יכולת להבין מיד מה קרה ולטפל בילדים בהתאם. אם היו מאפשרים לצפות בכל מקרה חשוד, יכולנו לחסוך שבועות של התעללות בילדים".

"איבדנו כל אמון במערכת וכיום הילדה איתנו בבית, למרות המשמעות הכלכלית והקושי לעבוד כך. אנחנו אומרים לכל ההורים - אל תאמינו ואל תסמכו על אף אחד מלבד עצמכם. שימו מקליט על הילד כל יום ותבדקו כל הזמן. לא משנה כמה המלצות יש למקום", הוסיפו.

גן "החותרים" בטירת הכרמל. ללא, מערכת וואלה!
גן "החותרים" בטירת הכרמל/מערכת וואלה!, ללא

מצידה, חג'אג' טוענת לחפותה. בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה כי "זה כבר התחיל להיות ממש מוגזם רצח האופי שעושים לי". עוד היא טענה כי "לא עשיתי דבר ממה שמעלילים עליי ברשתות החברתיות. לדבריה, "ישבתי במעצר ובמעצר בית חודש במשך החקירה ושחררו אותי כי המשטרה הבינה שאין על מה להחזיק אותי אין פה שום דבר". היא הוסיפה לגרסתה כי "המנהלת רצתה שאשאר בעבודתי כי גם היא הבינה שנגרם לי נזק, אבל אני החלטתי שלא אחזור לעבודה שכל כך אהבתי וכל כך ריגשה אותי". גורם בכיר המצוי בהתנהלות החקירה אמר לוואלה! כי "אין הזוי מזה" וכי "נפרדו ממנה בהזדמנות ראשונה, עם שחרורה מהמעצר". חג'אג' ערכה לאחר מכן את הפרסום שלה ומחקה ממנו את גרסתה בעניין המנהלת.

ממתנ"ס טירת הכרמל נמסר כי "הסייעת פוטרה ואיננה מועסקת על ידי המרכז הקהילתי. לפני האירוע המדובר, היא הועסקה כסייעת אחראית בהתאם לנהלים ולא בשום תפקיד אחר".

"היא מכחישה את המעשים המיוחסים לה", אומר לוואלה! עו"ד יניב אביטן המייצג את חג'אג' מטעם הסנגוריה הציבורית, "לטענתה, בשום שלב היא לא עשתה מעשים העולים כדי תקיפה של מי מילדי הגן, קל וחומר מעשים העולים כדי התעללות. אנחנו שמחים כי החקירה הובילה כבר בשלב מוקדם זה לכך שעבירות ההתעללות ותקיפה שגורמת חבלה של ממש ירדו מהפרק, וזאת נוכח העובדה כי במסגרת הודעת היידוע צוין ע"י הפרקליטות כי היא נדרשת להתייחס לעבירה של תקיפה סתם של חסר ישע ותו לא. אנחנו סמוכים ובטחים שלאחר שיישמעו מלוא טענותיה במהלך השימוע גם שרידי החשדות שנותרו יתבטלו כלא היו".

רק בחודש שעבר הרושעה אירנה שקירוב, גננת גן אחר בטירת כרמל בהתעללות בפעוטות. על שקירוב נגזרו 18 חודשי מאסר לאחר שהורשעה שהתעללה בפעוטות ונמלטה לאוזבקיסטן. העונש נגזר, לאחר ששקירוב הודתה במעשים כחלק מהסדר טיעון עליו חתמה. עם זאת, היא צפויה להשתחרר בימים הקרובים, משום שהיא נמצאת במעצר כבר 11 חודשים ואחרי הפחתה הצפויה של שליש מהעונש. "אני מאוד מצטערת על מה שעשיתי", אמרה לשופט ארז פורת לפני מתן גזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully