וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה מקדם חובת מצלמות בגני ילדים - קיש ובן דויד מתנגדים: "נושא רגיש"

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 21:49

כץ הציג תוכנית להרחבת החוק למניעת התעללויות בילדים, לפיה הורים יוכלו לצפות בשידור חי במתרחש במעונות היום ומצלמות יוכנסו לגנים לגילי 6-3. בעוד שר החינוך מסכים לחלק הראשון, מהשני הוא הסתייג בצל איומי שביתה של הסתדרות המורים. בן דויד: "אמצעי להפחדת הגננות"

בווידאו: שתי מטפלות מהצפון נעצרו בחשד לאלימות נגד פעוטות/צילום: מצלמות אבטחה

יו"ר הקואליציה אופיר כץ פרסם היום (שני) את התוכנית שלו, ואת הצעדים שלטענתו יינקטו בקואליציה כדי למגר את תופעת ההתעללות בפעוטות, ביניהם חובה להצבת מצלמות בגנים. עם זאת, שר החינוך יואב קיש ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הביעו התנגדות.

"נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש מכל הבחינות. זה לא הזמן להצהרות לתקשורת בנושא", מסר שר החינוך בצל איומי שביתה מצד הסתדרות המורים. "במשרד החינוך מתבצעת עבודה לתיקון חוק המצלמות לגילי 3-0 בלבד, ועל כך נעדכן באופן מסודר".

במסגרת התוכנית שהציג כץ, יוכנסו למעונות היום המיועדים לפעוטות בגילים 3-0 מצלמות אונליין ויותקנו מצלמות קבועות בגני ילדים לבני הגילים 6-3. כמו כן, המצלמות בפעוטונים יידגמו על ידי נציגות הורים אחת לחודש ובמקביל - תקופת שמירת הצילומים במצלמות הקבועות תגדל ל-60 יום.

את תוכניתו הציג כץ בעת ששהה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בדיון הגשת כתב האישום נגד אילנה קובר, בעלת מעון לפעוטות באילת, שהואשמה בכ-380 מקרי התעללות ב-26 חסרי ישע שהיו תחת אחריותה.

אופיר כץ, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
יו"ר הקואליציה אופיר כץ/ראובן קסטרו

"היום אני מודיע על צעד חדש, צעד משמעותי שבתקווה ימגר את מכת המדינה הזו שאנו מתמודדים איתה", אמר כץ. "זו הדרך היחידה לעקור את הזוועות האלו מהשורש, מקרה כמו אילת היה יכול להימנע, המקרים הבאים יכולים להימנע, אם תהיה פה בקרה אמיתית", הוסיף.

עוד אמר כץ: "אנחנו רואים החמרה בענישה, אבל אנחנו צריכים כיום לטפל במניעה. הפיקוח של משרד החינוך לא עומד בעומס. הפתרון הוא מצלמות אונליין, והתקנת מצלמות קבועות. אם אנחנו רוצים לשמור על הילדים שלנו אנחנו צריכים בקרה כמו שצריך. אנחנו צריכים לעצור מקרים נוספים, שהורים נוספים לא ייכנסו למעגל הכאב. הילדים האלה עוברים טראומה, זו פגיעה בנפש ולוקח זמן להחלים".

בתגובה לדברי כץ, מסרה בן דויד כי היא "רואה בחומרה כל ניסיון של הממשלה לכפות בחקיקה הצבת מצלמות בגני הילדים". לדבריה, "זאת לא רק פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, אלא גם אמצעי הפחדה כלפי הגננות, דבר שיגרום לירידה ניכרת באיכות ההוראה, ויוביל כבר בטווח הקצר למחסור חריף בגננות. אם ממשלת ישראל רוצה להעמיק את הקיים בגיוס גננות למערכת החינוך הציבורית, שתואיל בטובה לעצור יוזמות חקיקה הזויות שפוגעות באופן ישיר בכל הגורמים במערכת".

עוד בוואלה!

העיפה לרצפה, בעטה בראש וגררה מהשיער: הזוועה במעון באילת נחשפת

לכתבה המלאה
יואב קיש, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מעדיף שקט? יואב קיש/ראובן קסטרו
יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, וגם - אמצעי הפחדה כלפי הגננות". בן דויד/ראובן קסטרו

"כדי להקנות חינוך ברמה גבוהה בגיל הרך נדרשת לא רק השכלה פדגוגית וניסיון אלא גם מרחב חינוכי בטוח לגננות ולילדים. הסתדרות המורים לא תעמוד מנגד ולא תפקיר את הגננות לניסיונות חקיקה פופוליסטיים. ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו לבלימת הפגיעה החמורה", הוסיפה בן דויד.

ממטה המאבק למען הילדים נמסר בתגובה להודעת כץ: "מי שאמור יותר מכל לשמור על ביטחונם של הילדים, משרד החינוך, מדשדש מאחור ולא מביא את התוצאות. יש באופן מידי לאמץ את התוכנית של יו"ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ ולתקן את חוק המצלמות".

"לאורך השנים מטה המאבק חשף עוד ועוד מקרים ברחבי הארץ של ילדים שנפגעו במסגרות חינוכיות: בגיל הרך ובגני העירייה. לצד מטה המאבק, יו"ר הקואליציה פעל לקדם חקיקה שתעסוק באופן מידי בהחמרת הענישה לאור העובדה כי הענישה בעבירות אלו הייתה מקלה ורבות מהן יצאו בעסקאות טיעון מגוחכות. אנחנו דורשים משר החינוך יואב קיש להיענות באופן מידי לתיקון חוק המצלמות כפי שמוצג בתוכניתו של יו"ר הקואליציה, לאור העובדה שהפיקוח כשל באוקטובר האחרון להגן על הילדים בגן של אילנה קובר. באם הפיקוח היה פותח מצלמות, ייתכן וכבר אז הסבל הרב היה נמנע מהילדים", הוסיפו במטה המאבק.

מטה המאבק הוסיף בתגובה לדבריהם של קיש ובן דויד: "עד לאחרונה האמנו שמי שמחליט על מדיניות משרד החינוך זה משרד החינוך. אנחנו שמחים שיצא המרצע מן השק וכולנו מגלים שההסתדרות מנהלת לא רק את תנאי השכר של המורים והגננות, אלא קובעת מי יהיו הגננות ואיפה הן יעבדו ואף פועלת באופן אקטיבי למנוע כל בירור לעומק וחקירת האמת בחשד לאלימות. אם ההסתדרות מאיימת עלינו, שכלים לחקירות של חשד לאלימות יגרמו לגננות להתפטר, אולי הגיע העת שיתפטרו וכל המערכת הזאת תופרט לאלתר כאשר המדינה תהיה גוף מפקח בלבד בדומה לאגף מעונות היום שעושה עבודה מצוינת. אין כמעט היום שום מקום עבודה שלא מותקנות בו מצלמות, אז במקום הכי רגיש, איפה שהילדים שלנו נמצאים, שם יש התנגדות? ממה חוששים בדיוק בהסתדרות?".

יפעת שאשא ביטון בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"הממשלה עסוקה בפוליטיקה קטנה". ח"כ יפעת שאשא ביטון/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לפני כחודש העלתה שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון למליאת הכנסת הצעת חוק להגנת הפעוטות והרחבת סמכויות הצפייה בהקלטות המצלמות במעונות היום, שגובשה יחד עם אנשי המקצוע של משרדי החינוך והמשפטים. הקואליציה הצביעה נגד ודחתה את ההצעה.

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה כי "הצעת החוק יכלה להיות כעת בשלבים מתקדמים של חקיקה לטובת הפעוטות. אך מרוב שהממשלה עסוקה בעצמה ובפוליטיקה קטנה החקיקה מתעכבת. שוב הם מוכיחים שמבחינתם קודם הפוליטיקה ולעזאזל הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully