וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיפה לרצפה, בעטה בראש וגררה מהשיער: הזוועה במעון באילת נחשפת

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 14:56

כתב אישום הוגש נגד הגננת אילנה קובר בת ה-64, בגין התעללות ב-23 פעוטות, בכמעט 400 מקרים. מהאישום עולה כי היא הכתה פעוטות גם כששכבו בשקט, וכי אין ילד שלא סבל מהתעללות. "טלטלה באכזריות ומנעה מהם לבכות"

בווידאו: העיפה לרצפה, בעטה בראש וגררה מהשיער: הזוועה במעון באילת נחשפת/מערכת וואלה!

אילנה קובר בת ה-63, בעלת מעון לפעוטות באילת, בגין כ-380 מקרי התעללות ב-26 חסרי ישע שהיו תחת אחריותה. בכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום פלילי, יוחסו לקובר עבירות של התעללות בקטין ועבירות של תקיפת קטין וחסר ישע על ידי אחראי. כמו כן, הפרקליטות ביקשה לחלט את הנכס ששימש להפעלת הגן.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ערן צברי ורננה לוי, עולה כי קובר התעללה גופנית ונפשית, ותקפה לכל הפחות 23 פעוטות מתוך 26 ילדי הגן אותו ניהלה במאות מקרים שונים. מאחר וכלל ילדי הגן היו חשופים לאלימות הבלתי פוסקת מצידה, כתב האישום ייחס לקובר התעללות נפשית בכל ילדי הגן.

בכתב האישום תיארו באריכות ובפירוט רב את אופן ההתעללות בפעוטות ואת שיטות התנהגותה ופעילותה של קובר: "קובר תקפה את הפעוטות בדרכים שונות, ובין היתר משכה כיסא כשפעוט עמד עליו והעיפה את הפעוט לרצפה, בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה, חצתה את החדר כדי לתקוף פעוט שישב בכיסאו, משכה חלק מהפעוטות כשהיא מכניסה יד לתוך פיהם, משכה לפעוטות בשערותיהם וגררה אותם, הפנתה אלימות מכוונת מצד חלק מהפעוטות כלפי אחרים כשהיא מעודדת חלק מהם להכות ולמשוך בשערות של פעוט אחר, חסמה את פיהם של פעוטות בכדי למנוע מהם להשמיע קול או בכי, לחצה על החזה שלהם ועל צווארם של פעוטות תוך שהיא מפעילה את משקל גופה".

הגן של אילנה קובר, אילת. יניב כליף
מעון הזוועות באילת/יניב כליף

אכזריותה של קובר התבטאה בין השאר בכך שהרבתה לתקוף תינוקות ופעוטות שלא תוך כדי טיפול בהם. כלומר, היא ניגשה אליהם "במיוחד" על מנת לתקוף אותם שהם שקטים או "עסוקים בענייניהם".

באחד מהמקרים המתוארים בכתב האישום, קובר חצתה את החדר לתינוק שהיה אז בטרמפולינה, הכתה אותו בפיו, משכה אותו בראשו והטיחה אותו על הטרמפולינה. במקרים אחרים, קובר בעטה וטלטלה פעוטות בצורה אגרסיבית, השתמשה בפעוטות אחרים שהחזיקה והטיחה אותם בפעוט אחר שחלפה על פניו, ולעיתים אף השכיבה באגרסיביות ערימת מזרנים על גופו של תינוק ששכב על מזרן אחר.

לא זו בלבד, קובר הרבתה לצבוט את הפעוטות, להכות אותם בידיה, להטיח ילדים אל הרצפה ואל הכיסאות, להרים פעוטות מיד אחת של הפעוט ולגרור אותו לאורך החדר או החצר, להאכיל פעוטות בכוח, להרים ולהזיז פעוטות בכוח בעת שישנו ולהטיח אותם על המזרן, לגרור פעוטות אחריה, להושיב פעוטות בכוח על הכיסא ולדחוף את הכיסא עם הפעוט בחוזקה לשולחן, לחתול תינוקות ופעוטות בכוח.

אילנה קובר, גננת מאילת המואשמת בהתעללות בילדי הגן. ללא, אתר רשמי
העיפה לרצפה, בעטה בראש וגררה מהשיער. אילנה קובר/אתר רשמי, ללא

"בכל המקרים הסבה קובר לפעוטות ולתינוקות שהותקפו כאב משמעותי והללו פרצו בבכי וקובר השאירה אותם לבכות. קובר ניהלה את הגן תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים", נכתב באישום.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל לאישום, עורכי הדין צברי ולוי ציינו כי: "המשיבה נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות שהיו תחת אחריותה, תלויים בה לחלוטין, במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו הורי הפעוטות במשיבה, עת הפקידו בידיה את היקר להם מכל".

"חמורה מכך היא פגיעתה של המשיבה בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם. אין ספק כי התנהגות זו מטלטלת ומערערת את עולמם של הפעוטות חסרי הישע, והשלכותיה הרעות עלולות להיות ארוכות טווח, השלכות שהפעוטות מתמודדים איתם כבר עתה", הוסיפו.

אילנה קובר, גננת מאילת המואשמת בהתעללות בילדי הגן. ירדן רוזנטל, אתר רשמי
אילנה קובר/אתר רשמי, ירדן רוזנטל

אם לשני פעוטון בפעוטון, מעיין אורטל, קראה בשם ההורים לפרסם את תיעודי האלימות של אילנה קובר. "הילדים הקטנים שלנו חוו טרור, אלימות פיזית, נפשית, חרמות מצד הגננת, הרעבה מחד ופיתום מאידך", מסרה. "לא לצוררת אילנה קובר ולא לסייעות, משתפות הפעולה, מגיע ליהנות מהעדר חשיפתן של הזוועות. לילדים שלנו מגיע צדק, מגיע להם שיראו את הזוועות שהם חוו".

ממטה המאבק למען הילדים נמסר בתגובה לכתב האישום: "אנחנו דורשים משר החינוך - יואב קיש להיענות באופן מידי לתיקון חוק המצלמות כפי שמוצג בתוכניתו של יו"ר הקואליציה, לאור העובדה שהפיקוח כשל באוקטובר האחרון להגן על הילדים בגן של אילנה קובר. באם הפיקוח היה פותח מצלמות, ייתכן וכבר אז הסבל הרב היה נמנע מהילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully