וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללה בילדים, ברחה מהארץ - ועשויה להשתחרר ממאסר אחרי שבוע בלבד

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 15:56

רק 18 חודשי מאסר נגזרו על גננת שהתעללה בפעוטות הגן שאותו ניהלה. עם זאת, היא צפויה להשתחרר כבר בימים הקרובים משום שריצתה כבר 11 חודשי מאסר בגאורגיה וישראל, ולאחר הפחתה של שליש מהעונש. ההורים זועמים: "ביזיון"

תיעוד מ-2018 של התעללות בפעוטות בגן הילדים בטירת הכרמל של הגננת אירינה שקירוב, שהוסגרה לארץ מאוזבקיסטאן/מערכת וואלה!

18 חודשי מאסר נגזרו היום (שני) על אירנה שקירוב, הגננת מטירת כרמל שהתעללה בפעוטות ונמלטה לאוזבקיסטן. העונש נגזר, לאחר ששקירוב הודתה במעשים כחלק מהסדר טיעון עליו חתמה. עם זאת, היא צפויה להשתחרר בימים הקרובים, משום שהיא נמצאת במעצר כבר 11 חודשים ואחרי הפחתה הצפויה של שליש מהעונש. "אני מאוד מצטערת על מה שעשיתי", אמרה לשופט ארז פורת לפני מתן גזר הדין.

שקירוב, אזרחית ישראל ואוזבקיסטן בת ה-37, נשואה ובעצמה אמא, עזבה את הארץ בסיומה של החקירה הפלילית נגדה. היא הורשעה שבמסגרת עבודתה כבעלת "גן האונייה הקטנה" בטירת כרמל התעללה פיזית ונפשית בתינוקות ופעוטות בגילאים שנה וחצי עד שלוש. המשטרה לא ביקשה את איסור יציאתה מהארץ או את תפיסת דרכוניה, וטרם הוגש כתב אישום נגדה היא כבר טסה לאוזבקיסטן. בתחילת אפריל 2022, בזמן שעבר ממולדובה לגאורגיה, היא נעצרה שם לבקשת ישראל.

אירינה שקירובה, גננת שנחשדה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
"מצטערת על מה שעשיתי". אירנה שקירוב/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות

אירה, אמו של פעוט מהגן שחשפה את הפרשה ב-2017 סיפרה כי ההורים לא שלמים עם ההחלטה להגיע להסדר טיעון. "היא הרסה לנו את החיים, פגעה בילדים שלנו, לא לקחה אחריות ואף ברחה מהארץ", הסבירה. "הופעלו עלינו לחצים רבים להסכים לעסקת הטיעון הזו כשכל פעם מחדש טענו בפנינו כי היא עלולה לקבל פחות מאחר ואין תיעוד לכל המעשים, אלא התיק מבוסס על העדויות שלנו ולצערנו הסכמנו. אנחנו מאוד לא שלמים עם העסקה וחושבים שזה ביזיון, אך עייפים כבר".

עורך הדין רועי קרן, שמייצג את ההורים הביעה את אכזבתו מגזר הדין. "אני מאוכזב מהעונש שהוטל עליה לאחר מאמצים ומשאבים רבים שהשקענו, ההורים, המדינה ואני, להביא אותה לישראל", אמר. "העונש לא משקף את מעשיה החמורים, מה גם שאנחנו במציאות שבה ישנה החמרת ענישה במקרים אלו ולטעמי היה מקום למצות את הדין עד תום".

עוד בוואלה!

הגננת שהוסגרה מגאורגיה הואשמה בהתעללות בילדים: "דחפה ראשם לצלחת"

לכתבה המלאה
תיעוד מגן הילדים בטירת הכרמל, בו עבדה הגננת אירינה שקירובה, שהואשמה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. ללא, אתר רשמי
תיעוד ממצלמות האבטחה בגן/אתר רשמי, ללא

"הסדר הטיעון כולל רכיב מאסר משמעותי", טען בשיחה עם וואלה! עורך הדין קובי מרגולוב ממשרד כ"ץ מרגולוב הראל, שייצג את אירנה שקירוב. "היא חסרת כל תמיכה, בעלה וילדיה באוזבקיסטן. גם אם אוטוטו היא זכאית לעלות לוועדת שחרורים, אף אחד לא מבטיח לה שהיא תקבל שחרור מוקדם מאחר ולא עברה כל טיפול ייעודי, אין לה איפה לגור ואין לה איפה לעבוד".

חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים מסר: "המציאות של היום רחוקה ממה שהיה כאן ב-2017, אז ביצעה אירנה שקירוב את העבירות שהודתה בהן היום. איך יכול להיות שהרשעה בשש עבירות התעללות בפעוטות מסתכמת ב-18 חודשי מאסר בפועל? האם צריך להזכיר לפרקליטות חיפה ולכבוד השופט ארז פורת ששוב מקל עם מתעללות כי ישנה החמרת ענישה בכל מי שפוגעת בחסרי ישע ואף עבר חוק בנושא? צר לנו שהפרקליטות בחרה ללכת בדרך הקלה של עסקת טיעון שבסופה היא תשב חודשים ספורים בלבד ולא להיאבק על הצדק למען הילדים שנפגעו בהליך הוכחות מלא".

"דחפה את ראשם של פעוטות לצלחת"

כתב האישום, שבו הורשעה שקירוב, מגולל נגדה התרחשויות בגן במשך כחצי שנה, מיולי 2017 ועד פברואר 2018. רבים מהאירועים תועדו במצלמות אבטחה, ומהאישומים עולה ששקירוב נהגה להאכיל את הילדים באגרסיביות, חרף התנגדותם, ולא חדלה גם כשבכו וגם אם הקיאו. באחד מהאירועים קשרה שקירוב את ידיה וגופה של א', תינוקת כבת שנתיים, מאחוריה גבה באמצעות חיתול בד והאכילה אותה תוך שהיא אומרת לה בין היתר, "אני יותר חזקה ממך", כל זאת בזמן שא' בוכה, צורחת ומקיאה.

היא לא היחידה שהשתנקה שם והקיאה, כך למשל במועד אחר היא ישבה עם ב', אף הוא תינוק שטרם מלאו לו שנתיים, תפסה את ידיו מתחת לשולחן, תפסה את הכיסא עליו ישב באמצעות רגליה והאכילה אותו באגרסיביות, תוך כדי שב' צרח, בכה, נחנק, השתעל וניסה להתנגד. על פי כתב האישום, כתוצאה ממעשיה גם נגרמו לב' חבלות של ממש שהותירו סימנים כחולים בידיו.

מכתב האישום עולה שאת ה' התינוקת היא כינתה "חזיר" בשפה הרוסית ובאחד המקרים בו הבחינה כי היא לקחה אוכל מהצלחת של אחד מילדי הגן - היא הכתה אותה. את ו' כבת ה-4 היא האכילה באגרסיביות ולא חדלה גם כשזו בכתה וירקה את האוכל, ודם ירד לה מהשפתיים. את התינוק ז' שהיה בן פחות משנתיים היא הושיבה על כיסא האוכל וקשרה אותו לכיסא ברצועות לפרקי זמן ממושכים על מנת למנוע ממנו לצאת מהכיסא וכן אמרה לילדים האחרים בגן שלא יתקרבו אליו.

את ט' כבן השנתיים וחצי היא הכניסה לחדר השירותים והכתה אותו בישבנו. במקרים המתוארים בכתב האישום היא דחפה את ראשם של פעוטות אל תוך הצלחת תוך שהיא לופתת את עורפם בכוח. באחד המקרים היא כיסתה את ראשו של פעוט בשמיכה כיוון שסירב לישון ובהמשך גם תקפה אותו פיזית. היא נהגה לקלל את הילדים בשפה רוסית ולאיים שתכה אותם בחגורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully