וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגננת שהוסגרה מגאורגיה הואשמה בהתעללות בילדים: "דחפה ראשם לצלחת"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 9:05

אירינה שקירוב נותרה חופשיה על אף שחקירת הפרשייה החלה בשנת 2018. המשטרה לא ביקשה צו עיכוב יציאה מהארץ והיא ברחה לאוזבקיסטן - לה אין הסכם הסגרה עם ישראל. אלא שאז, לאחר 4 שנים, בעת שביקרה בגאורגיה - כיבדה המדינה את בקשת האינטרפול מישראל וחתמה על צו ההסגרה

תיעוד מ-2018 של התעללות בפעוטות בגן הילדים בטירת הכרמל של הגננת אירינה שקירוב, שהוסגרה לארץ מאוזבקיסטאן/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (ראשון) כתב אישום כנגד הגננת אירינה שקירוב (שקירובה) שהוסגרה ביום חמישי לישראל, לאחר שב-2018 נמלטה לאוזבקיסטן כשנחשדה בהתעללות בפעוטות בגן ילדים אותו ניהלה בטירת כרמל. היא מואשמת בריבוי עבירות 'התעללות בקטין על ידי אחראי' ושל תקיפות. בזמנו, בעת שתחנת טירת הכרמל חקרה את הפרשייה, היא נותרה חופשיה, מבלי שהמשטרה ביקשה את עיכוב יציאתה מהארץ וכך התאפשרה התחמקותה. כך, היום כארבע שנים אחר כך, היא כלל אינה מואשמת בהפרת הוראה חוקים או הימלטות. לאוזבקיסטן אין הסכם הסגרה עם ישראל, אך באפריל השנה נחתה שקירוב בשדה התעופה טיבליסי בגאורגיה, שכיבדה את בקשת אינטרפול מטעם ישראל לעצור אותה. כך למרות שגם לגאורגיה אין הסכם הסגרה עם ישראל, בית המשפט הגיאורגי נעתר לבקשה, ושר המשפטים הגיאורגי חתם על צו ההסגרה.

אירינה שקירוב, אזרחית ישראל ואוזבקיסטן בת ה-37, נשואה ובעצמה אמא, עזבה את הארץ ערב סיומה של החקירה הפלילית כנגדה. היא מואשמת שבמסגרת עבודתה כבעלת "גן האונייה הקטנה" בטירת כרמל, ובמסגרת תפקידה כגננת בו, היא התעללה פיזית ונפשית בתינוקות ופעוטות בגילאים שנה וחצי עד שלוש. המעשים נחשפו כשניגשה אחת הסייעות לתחנת המשטרה וגוללה את האירועים. ביום שישי, כשהובאה להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה, הזכיר השופט יניב הלר כי בפרשה היו מעורבות שתי נשים נוספות שגם נגדן היו הליכים משפטיים ואחת מהן גם ריצתה בגין העבירות עונש מאסר של תשעה חדשים.

כתב האישום כנגדה מגולל התרחשויות בגן במשך כחצי שנה, מיולי 2017 ועד פברואר 2018. מכתב האישום עולה ששקירוב נהגה להאכיל את הילדים באגרסיביות, חרף התנגדותם, ולא חדלה גם כשבכו וגם אם הקיאו. רבים מהאירועים תועדו במצלמות אבטחה וסרטונים מהם ישמשו כראיות במשפט.

אירינה שקירובה, גננת שנחשדה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
מואשמת בהתעללות בפעוטות בגן בטירת הכרמל. אירינה שקירובה/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות

לפי כתב האישום, באחד מהאירועים קשרה שקירוב את ידיה וגופה של א', תינוקת בת שנה ותשעה חדשים, מאחוריה גבה באמצעות חיתול בד והאכילה אותה באגרסיביות תוך שהיא אומרת לה בין היתר, "אני יותר חזקה ממך", כל זאת בזמן שא' בוכה, צורחת ומקיאה. היא לא היחידה שהשתנקה שם והקיאה, כך למשל במועד אחר היא ישבה עם ב', אף הוא תינוק שטרם מלאו לו שנתיים, תפסה את ידיו מתחת לשולחן, תפסה את הכיסא עליו ישב באמצעות רגליה והאכילה אותו באגרסיביות, תוך כדי שב' צרח, בכה, נחנק, השתעל וניסה להתנגד. על פי כתב האישום כתוצאה ממעשיה גם נגרמו לב' חבלות של ממש שהותירו סימנים כחולים בידיו.

מכתב האישום עולה שאת ה' התינוקת היא כינתה "חזיר" בשפה הרוסית ובאחד המקרים בו הבחינה כי היא לקחה אוכל מהצלחת של אחד מילדי הגן היא הכתה אותה. את ו' כבת ה-4 היא האכילה באגרסיביות ולא חדלה גם כאשר זו בכתה וירקה את האוכל, ודם ירד לה מהשפתיים. את התינוק ז' שהיה בן פחות משנתיים היא הושיבה על כיסא האוכל וקשרה אותו לכיסא ברצועות לפרקי זמן ממושכים על מנת למנוע ממנו לצאת מהכיסא וכן אמרה לילדים האחרים בגן שלא יתקרבו אליו.

את ט' כבן השנתיים וחצי היא הכניסה לחדר השירותים והכתה אותו בישבנו. במקרים המתוארים בכתב האישום היא דחפה את ראשם של פעוטות אל תוך הצלחת תוך שהיא לופתת את עורפם בכוח. באחד המקרים היא כיסתה את ראשו של פעוט בשמיכה כיוון שסירב לישון ובהמשך גם תקפה אותו פיזית. היא נהגה לקלל את הילדים בשפה רוסית ולאיים שתכה אותם בחגורה, למשל במילים: "עכשיו אני צריכה חגורה... כמו אתמול אני... לך בתחת שלך". היא פנתה לפעוט אחר ואמרה לו "תאכל מהר כמו חיילים".

תיעוד מגן הילדים בטירת הכרמל, בו עבדה הגננת אירינה שקירובה, שהואשמה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. ללא, אתר רשמי
קשרה בת שנה וחצי האכילה אותה באגרסיביות. תיעוד מגן הילדים/אתר רשמי, ללא

במקביל לכתב האישום, מבקשת פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובעים עו"ד יוסי גימפל ואביבית מולנש-קבדה את הארכת מעצרה של שקירוב עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה וזאת תוך שהם מציינים שהוחזרה לישראל למרות סירובה ורק לאחר הליך הסגרה ממושך שבמהלכו הייתה עצורה במשך תשעה חודשים בגאורגיה. השופט ניצן סילמן יקיים דיון לגופה של הבקשה ובינתיים בהסכמת עו"ד אולג פרגין מטעם הסנגוריה הציבורית המייצגת לעת עתה את שקירוב, האריך השופט את המעצר עד החלטה אחרת.

"חיכינו מעל ארבע שנים ליום הזה, מאז שהיא ברחה והשאירה אותנו ככה", אמרה לוואלה אירה, אחת מאימהות ילדי הפעוטון, "מחכים שהצדק יעשה איתה, שהיא תקבל את העונש שמגיע לה. היא פגעה בילדים שלנו ואנחנו לא נשכח לה והיא צריכה לקבל את העונש שלה. אנחנו מקווים שעל רקע הבריחה ועם החוק החדש שיחמירו איתה". בעלה, האבא חן, הוסיף, "כולי תקווה כי בית המשפט יראה בחומרה את המעשים ויקבע באופן חד משמעי שאירנה אכן אשמה בהם. אני מקווה שיוטל עליה העונש המרבי כדי שכולם ידעו שילדינו לא הפקר ויחשבו אלפי פעמים לפני שיפגעו בילד נוסף. אני קורא לכל הורה לא לאבד תקווה, לא משנה כמה זמן עבר. תודה לפרקליטות ולעורך הדין רועי קרן על שלא הרפו והצליחו להביא אותה לדין בישראל".

עו"ד רועי קרן מומחה לטיפול בנפגעי עבירה שמייצג את הורי הילדים: "לאחר מבצע מורכב של ארבע שנים וחצי בשילוב עם משטרת ישראל ופרקליטות המדינה הצלחנו להביא להסגרת הגננת לארץ בכדי שתתן את הדין על מעשיה הנפשעים. מדובר בתיק חמור מאין כמותו, בו התעללה משך תקופה ארוכה במספר רב של ילדים התעללות חמורה, לא שקטנו ולא נשקוט עד שתרצה שנות מאסר רבות בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully