וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביטות, טלטולים והטחות: 3 סייעות הואשמו בתקיפה בפעוטון בצפון

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 13:36

השלוש, תושבות הכפר סלאמה, נעצרו לפני כשבועיים בחשד להתעללות, לאחר שנחשפו סרטוני אלימות מהפעוטון בו עבדו ביישוב צורית. בכתב האישום מתוארים מקרים רבים שהתפרשו על פני שבוע אחד בלבד, ובהם אחיזות בחוזקה, משיכות בידיים והנפה באוויר, וכן הטחה בחוזקה על מזרונים

בווידאו: הגשת כתב אישום בגין תקיפה נגד 3 מטפלות שעבדו בפעוטון בצורית/צילום: יואב איתיאל

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית משפט השלום בחיפה נגד שלוש מטפלות וסייעות בפעוטון ביישוב צורית שבמועצה האזורית משגב. השלוש, תושבות הכפר הבדואי הסמוך סלאמה, עדן וסובחייה סואעד כבנות ה-22 ושיח'ה סואעד כבת ה-41, נעצרו לפני כשבועיים בגין התעללות בפעוטון, בו תינוקות ופעוטות בגילי 3-0.

כתב האישום מייחס להן מספר רב של עבירות תקיפה בנסיבות מחמירות, שחלקן תועדו במצלמות האבטחה בגן. כתב האישום, המתפרש על פני 12 עמודים, כולל תיאורים קשים של המעשים בתשעה מתוך 19 ילדי הפעוטון, שתועדו במהלך כשבוע בחודש יולי ונחשפו בסרטונים. הורים לילדים בגן הסבו את תשומת לב ההנהלה שהזעיקה מפקחת לצפות בהם, ובמקביל התלוננה במשטרה. הפרשייה נחקרה בתחנת כרמיאל.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
ילדים בפעוטון, אילוסטרציה/פלאש 90, משה שי

על פי כתב האישום הן תקפו את הפעוטות שהיו אמורות לטפל בהם, בין היתר באופן שאחזו בהן בחוזקה, משכו אותם בידיהם תוך הנפתם באויר וכן הרימו והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים. עוד עולה מכתב האישום כי הן כיסו תינוקות עד מעל לראשם. בכתב האישום מתואר כי את חלק מהתינוקות הסייעות צבטו, טלטלו בלול או הדפו ולחצו למזרן.

עוד מתואר כי הסייעות נהגו להניף תינוקות באוויר תוך אחיזה ביד אחת בלבד וגריריתם תוך משיכה ברגל אחת. על פי כתב האישום במהלך המעשים, התינוקות פרצו בבכי מפעם לפעם, מה שלא גרם לשלוש לחדול ממעשיהם. עם זאת, עבירות ההתעללות שנחשדו בהן לא התגבשו לכלל אישומים ולכן התיק לא יתנהל בבית המשפט המחוזי כפי שציפתה המשטרה.

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובע, עו"ד אמיר אלרון, את הארכת מעצרן של השלוש, עד תום ההליכים המשפטיים נגדן. דיון לגופה של הבקשה יתקיים בשבוע הבא, ובינתיים, תוך שהסניגורים, עו"ד עאדל דבאח, עו"ד דב הירש ועו"ד יוני דדון לומדים את תיק החקירה, האריכה סגנית הנשיאה, השופטת טל תדמור-זמיר, את מעצרן עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully