וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תיגע במוצץ, טיפש": מטפלת הוקלטה מתעמרת בפעוטות במעון בהרצליה

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 17:43

נשים שעברו ליד גן ילדים הקליטו את הצעקות שעלו ממנו ונשמעו היטב, בהן נשמעת מטפלת צועקת על הפעוטות: "תבכי לאמא שלך". בעקבות תלונת ההורים בעלת הגן פתחה את מצלמות האבטחה והראתה להם את התיעוד, על אף שלפי החוק רק למשטרה מותר לעשות זאת. "זה חצה את הגבול"

גננת מקללת בהרצליה/דנה רייכר

מטפלת במעון יום לפעוטות בהרצליה הוקלטה אתמול (שני) מקללת וצועקת על בני שנה וחצי עד שלוש. בין השאר גערה באחד הפעוטות ואמרה לו "למה אתה נוגע במוצץ שהוא לא שלך? טיפש", בזמן שקולות בכי נשמעים מסביב. המשטרה בודקת תלונה שהגישו נגדה ההורים.

הצעקות החזקות, שנשמעו בבירור עד לרחוב, תועדו על ידי שתי נשים שעברו סמוך למעון. לדבריהן, זו לא הפעם הראשונה שהן שומעות את המטפלת צועקת על הפעוטות. "שמענו שזה התחיל לחצות את הגבול, שהיא מתחילה לדבר לא יפה", אמרה אחת מהן, דנה רייכר. "היא אמרה לילדים 'תבכי לאמא שלך - אל תבכי לי, היא כל הזמן בוכה זאת, את לא תצעקי עליי חמודה, לא מעניין אותי מה את רוצה את לא צועקת עליי', ולילד שהיה עייף אמרה 'קום, אתה לא ישן עכשיו, תראי אותו איזה רדום'. הכול בטונים מאוד אגרסיביים ולא תקינים. כשניסינו להתעמת איתה היא פשוט טרקה לנו את הדלת בפנים, וכשראתה שאנחנו לא הולכות היא גם סגרה את החלונות".

את הסרטון העלתה רייכר לאינסטגרם. "הרגשתי שאין לי ברירה אלא להעלות את זה לרשת. התקשרנו לאגף החינוך, הגיעו מפקחות והזמינו משטרה. הלכנו להגיש תלונה וכשחזרנו לשם כל ההורים כבר היו מחוץ לגן בעקבות הפוסט".

בהמשך הערב התכנסה אסיפת הורים עם בעלת הגן. "היא הכחישה שבכלל הייתה שם למרות שראינו אותה", סיפרה רייכר. "אבל לפני שהבינה את עוצמת הדבר הזה היא בכלל סנגרה על הסייעת ואמרה שהיא דיברה אל הגרוש שלה. היא עשתה הצגה גדולה מולם וחלק מההורים אכלו את זה".

גננת מקללת בהרצליה
06.12.22. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מתוך התיעוד שצילמו הנשים שעברו ליד הפעוטון/אתר רשמי, מערכת וואלה!

כדי להוכיח את טענתה, בעלת הגן פתחה את מצלמות האבטחה והראתה את התיעוד להורים, על אף שלפי החוק רק למשטרה מותר לעשות זאת. העונש על צפייה במצלמות ללא צו בית משפט יכול להגיע לחצי שנת מאסר. כעת, המשטרה צפויה לאסוף את התיעוד מהמצלמות ולבחון את התנהלות הגן.

ממטה המאבק למען הילדים נמסר כי הם "מברכים על ההתעוררות הציבורית למגפת ההתעללות בגנים. יש פה דוגמה להתנהגות אזרחית למופת, שפעלה להפסיק מיד את הפגיעה לכאורה בפעוטות וליידע את כל ההורים, בלי לחשוב לרגע על הנוחות שלה. אנו קוראים לכל האזרחים לפעול ולא להתעלם. בכל חשד אפשר לפנות אלינו לייעוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully