וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפלת החשודה בהתעללות שישראל נלחמה 4 שנים להסגירה שוחררה ממעצר

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 14:46

אירינה שקירוב הוסגרה לישראל מגאורגיה רק לפני כשבועיים, בתום ארבע שנים בהן הייתה דרושה לחקירה. למרות זאת, ועל אף חששות ההורים, היא שוחררה למעצר בית בערבות עצמית של 5,000 שקלים בלבד. הורי הפעוטות בגן: "חוששים מהימלטות"

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן "האוניה הקטנה" בטירת הכרמל/מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה אתמול (שני) על שחרורה של המטפלת אירנה שקירוב מכלא נווה תרצה למעצר בית. זאת, על אף שרק לפני שבועיים היא הוסגרה לישראל במאמצים כבירים של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, לאחר שבמשך ארבע שנים הייתה דרושה לחקירה בישראל, בחשד להתעללות בפעוטות בגן ילדים אותו ניהלה בטירת הכרמל.

בכך, נעתר השופט ניצן סילמן לטיעוניו של עורך הדין קובי מרגולוב, המייצג אותה. עד תום ההליכים המשפטיים היא תשהה במעצר הבית אצל חברתה באחד מפרברי חיפה וזאת כנגד ערבות עצמית של חמשת אלפים שקלים בלבד, כדי להבטיח את התייצבותה לדיונים. היא והמפקחים עליה נדרשו לחתום על התחייבות של מאה אלף שקלים להבטחת תנאי השחרור.

הורי הפעוטות, המיוצגים ע"י עורך הדין רועי קרן והפרקליטות עצמה, ניסו למנוע את שחרורה למעצר בית. "אנחנו חוששים מהימלטות", אמרו לבית המשפט פעם אחר פעם התובעות הלא זועבי ואופיר לבנטל. "זה מקומם אותי כסנגור", אמר עורך דינה, "פניתי לפרקליטות מחוז חיפה לקבל את כל ההודעות שכביכול שלחו לה ונעניתי בסירוב על ידי התובע שאמר לי שאלה אינם חומרי חקירה".

אירינה שקירובה, גננת שנחשדה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
נותרה חופשיה על אף שחקירת הפרשייה החלה בשנת 2018. המטפלת אירנה שקירוב/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות
תיעוד מגן הילדים בטירת הכרמל, בו עבדה הגננת אירינה שקירובה, שהואשמה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. ללא, אתר רשמי
תיעוד מגן הילדים בטירת הכרמל, בו עבדה הגננת אירינה שקירוב/אתר רשמי, ללא

השופט סילמן הזכיר כי ההימלטות כלל אינה מופיעה בין האישומים המיוחסים למטפלת, שיצאה את הארץ ללא שהמשטרה ביקשה את עיכוב יציאתה בצו, גם אחרי שעו"ד רועי קרן התריע כי היא עומדת לעזוב את הארץ וכן כי למרות שיצאה מהארץ באוגוסט 2018 הפרקליטות הוציאה צו מעצר בינלאומי נגדה רק בספטמבר 2019. נציגת הפרקליטות ניסתה לשכנע את בית המשפט כי "אדם שנחקר בפעם השישית ונערך לו עימות צריך לדעת שיידרש לחקירה ושיוגש נגדו כתב אישום", אולם השופט ניצן סילמן לא השתכנע.

אירינה שקירוב, אזרחית ישראל בת 37, נותרה חופשיה על אף שחקירת הפרשייה החלה בשנת 2018. המשטרה לא ביקשה צו עיכוב יציאה מהארץ והיא ברחה לאוזבקיסטן - לה אין הסכם הסגרה עם ישראל. אלא שלאחר 4 שנים, בחודש מאי אשתקד, בעת שנחתה בשדה התעופה טיבליסי לביקור בגאורגיה - כיבדה המדינה את בקשת האינטרפול מישראל וחתמה על צו ההסגרה ולפני שבועיים היא הושבה לישראל והועברה לתחנת טירת הכרמל שהשלימה בהליך בזק של יומיים את החקירה בת חמש השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully