וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה גננת שנמלטה לחו"ל לאחר שנחשדה בהתעללות בפעוטות בגן בטירת כרמל

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 5:05

אירנה שקירובה נחקרה ב-2018 בעקבות תלונות הורים לפעוטות בגן שניהלה, אולם לפני שהוגש כתב האישום נגדה היא ברחה לאוזבקיסטן. כעת הורי הילדים ממתינים להסגרתה לארץ. בתוך כך, הסייעת בגן הורשעה בתקיפת פעוט ותרצה עבודות שירות. "חיכינו לזה הרבה זמן, אנו רוצים צדק"

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן "האוניה הקטנה" בטירת הכרמל/מצלמות אבטחה

ישראל מבקשת את הסגרתה של גננת ישראלית-אוזבקית העצורה בגאורגיה, וחשודה בהתעללות בפעוטות בגן ילדים אותו ניהלה בטירת כרמל, לפני שברחה מהארץ ב-2018. הגננת אירנה שקירובה בת ה-37, אז תושבת העיר, ניהלה את גן הילדים "האוניה הקטנה", הפעוטון והתינוקייה, בהם התחנכו 22 תינוקות ופעוטות בגילאים שנה וחצי עד שלוש שנים. היא נעצרה בימים האחרונים במסגרת פעילות משותפת למשטרה ולפרקליטות.

בעקבות תלונות הורים שקירובה זומנה לתחנת טירת כרמל ב-2018, ונחקרה בחשד לתקיפה והתעללות בילדים בגן. בתוך שהחקירה נמשכה, היא שוחררה בתנאים מגבילים שבית משפט השלום בחיפה האריך מפעם לפעם לבקשת המשטרה. המשטרה לא ביקשה להפסיק את פעולתו של הגן והוא המשיך לפעול כשהיא מנהלת אותו מרחוק. לאחר כחודש, התירה לה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב אף לשוב לגן הילדים שבבעלותה. המשטרה לא ביקשה את איסור יציאתה מהארץ או את תפיסת דרכוניה, וטרם הוגש כתב אישום נגדה היא כבר נמלטה מהארץ, ככל הידוע לאוזבקיסטן, ועד היום לא שבה. בראשית אפריל, כשככל הידוע נכנסה ממולדובה לגאורגיה, היא נעצרה שם לבקשת ישראל.

ההורים המתוסכלים שאיבדו תקווה שאי פעם ייעשה צדק, טענו פעם אחר פעם כי "הכתובת הייתה על הקיר". עכשיו, הם מקווים, כי שקירובה תושב במהרה לארץ ותעמוד לדין.

הסייעת בגן הורשעה בתקיפת ילד

בעוד תהליך הסגרתה של שקירובה לישראל נמשך, בית משפט השלום בחיפה התיר לפרסום את גזר הדין של הסייעת כרסטינה אורלוב בת ה-28, שעבדה כסייעת באותו גן, והורשעה בתקיפתו של ילד כבן שנתיים וחצי. בית המשפט גזר עליה תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות בבית חולים "כרמל", ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי לטובת משפחת הקורבן בסך של 10,000 שקלים.

"קורבן העבירה פעוט כבן 3 התלוי לחלוטין במטפלים בו, אשר אינו מסוגל להלין, לשקף ולהביע את החוויות שחווה ומכאן שהוא חסר ישע לחלוטין להתנגד ולהגן על עצמו", ציין השופט שלמה בנג'ו בגזר הדין, "עוד יש לקחת בחשבון את שיקולי הרתעת הרבים, בבחינת 'למען יראו וייראו'. על בית המשפט להעביר מסר ברור וחד משמעי, לפיו תהיה אפס סובלנות לעבירות אלימות כלפי פעוטות וקטינים בכלל, ובמסגרות החינוכיות, בפרט. תדע כל מטפלת וגננת כי היא תיתן את הדין על כל התנהגות אלימה כלפי פעוטות וילדים, קלה כבחמורה".

בנוסף אמר השופט כי לקח בחשבון את הצורך בהרתעתה של הנאשמת אורלוב עצמה, לבל תחזור על עבירה זו, "נוכח חוסר ההפנמה מצידה". הוא ציין כי מעשיה "מעוררי סלידה ומכוערים", וכי "יש בהם אלמנט של השפלה כלפי הפעוט". לדבריו, "אימו של הפעוט העידה בפני וניכר הקושי והכאב הגדול שהיא חשה כתוצאה מהאירועים. הורי הפעוט הנפגע והורי פעוטות בכלל נותנים אמון באנשי החינוך; הם שולחים את היקר להם מכל לידיהן המסורות של גננות ומטפלות אשר נמצאות עם הפעוטות במהלך שעות רבות של היום, מבלי יכולת לפקח ולדעת מה מתרחש בגן מלבד דיווחים אשר מתקבלים על ידי אותן המטפלות.

"הנאשמת מעלה באמון זה שניתן לה, וגרמה לנזק רב הן להורים הספציפיים שבענייננו והן להורים בכלל, שעה שפעמים רבות מדי מתגלה עוד סיפור דומה על ניצול עמדת הכוח של מטפלות וגננות מול ילדים רכים בשנים, ואלה האחרונים נאלצים לחיות בסיוט מתמשך מבלי יכולת לקרוא לעזרה". עוד קבע כי "אמנם הביעה חרטה על מעשיה, אך ניכר כי חרטה זו הייתה מן השפה אל החוץ". לצד דברים אלו הוא לקח בחשבון גם את עברה הנקי, את חלוף הזמן, את העובדה כי לא ביצעה עבירות נוספות ורף העבירות "שהינו על הצד הנמוך", וכן העובדה כי היא אם לילדים קטנים, בני 3 ו-7, והנזק הצפוי להיגרם להם אם תשלח למאסר ממושך.

השופט בנג'ו לא נעתר לבקשתה להימנע מהרשעה כיוון שלדבריה היא מתעתדת ללמוד משפטים, "על בתי המשפט לשלוח מסר ברור כי פגיעה בפעוטות חסרי ישע, תוביל בהכרח להותרת חותם פלילי על מעשי הפוגע וכי תהיה אפס סובלנות לפגיעה שכזו. כל חריגה ממסר זה רק תפגע עוד יותר באמון הציבור במערכות המשפט ובשמירה על ביטחון פעוטות במסגרות החינוכיות".

הוא ציין כי מתסקיר שירות המבחן עולה כי הנאשמת עסקה בעיקר בעבודה בגני ילדים מאז עלייתה ארצה, כיום כלל אינה עובדת, ולומדת באולפן שפה עברית מזה כשנה. "הנאשמת מעולם לא למדה לימודי משפטים בישראל, לא נרשמה ללימודי משפטים בישראל, לא הציגה קבלה למוסד לימודים שכזה", הוסיף, "טענה כללית שכזו, שעלתה באופן 'פתאומי' בעת העלאת בקשתה לביטול הרשעתה, מעידה על חוסר כנות, וניסיון להיאחז בטיעון קלוש כלשהו על מנת לטעון כי ההרשעה עלולה לפגוע בה".

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
הורי הילדים ממתינים להסגרת הגננת לארץ/פלאש 90, משה שי

"אני שמחה שנעצרה הגננת, גם אם אחרי שנים", אמרה לוואלה! אם לילד שהיה באותו הגן, ואחת מקבוצת ההורים המלווה מאז נחשפה הפרשה על ידי עורך הדין רועי קרן. "חיכינו לזה הרבה זמן. אנחנו רוצים צדק ולא נרד מהעניין הזה ונלחם שהיא תיענש בשל מעשיה החמורים. לא יכול להיות שגננת שעושה דברים כאלה פשוט פותחת לה דף חדש עם משפחתה במדינה אחרת ואנחנו חיים עם ההשלכות על הילדים שלנו ועלינו. יחד עם זאת, אנחנו רואים את גזר הדין שניתן לסייעת ואני אישית מודאגת. למרות המילים הנכבדות של השופט ההחלטה שולחת מסר של הקלה עם מי שכך נהגה בילדים בפעוטון. אנחנו מקווים שהגננת תקבל את העונש החמור ביותר".

מפרקליטות המדינה נמסר: "החשודה שקירובה נעצרה בגיאורגיה לצורך ניהול הליכי הסגרתה לישראל, לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. אנחנו ממתינים להחלטה גיאורגית בבקשת ההסגרה ומקווים שתתקבל בהקדם".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל חשד להתעללות בחסרי ישע, כשכל תלונה נבדקת ונחקרת ביסודיות וכך נעשה גם במקרה זה. מיד עם קבלת התלונה במשטרה בוצעו מגוון פעולות חקירה לרבות תפיסת חומרי תיעוד וצפייה בהם וחקירה באזהרה ושוחררה בתנאים מגבילים. עם פקיעת תוקפם ביקשה המשטרה להאריכם בבית המשפט שאפשר לחשודה לחזור לעבודתה בגן. בשל היותה של החשודה בעלת הגן ואזרחית המדינה המשטרה לא מצאה לנכון לבקש עיכוב יציאתה מהארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully