וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיש תתעורר": מאות הורים מוחים בדרישה להרחיב את חוק המצלמות בגני הילדים

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 8:36

הפגנות נגד התעללות בילדים מתקיימות בתל אביב, אילת ומוקדים נוספים ברחבי הארץ, ברקע הוויכוח בין יו"ר הקואליציה לשר החינוך והסתדרות המורים. הדרישה: לאפשר להורים לצפות במצלמות בשידור חי - ולהחיל את החוק גם בגני עירייה

הפגנה נגד תופעת ההתעללות בגני ילדים בכיכר הבימה בתל אביב/אורי סלע

מאות הורים מפגינים הערב (שלישי) ברחבי הארץ נגד ההתעללויות בגני ילדים, בדרישה להרחיב את חוק המצלמות. מוקדי המחאה המרכזיים הם כיכר הבימה בתל אביב ורחבת המוזיאון באילת, לצד הפגנות בבאר שבע, חיפה, עפולה, חדרה ואשקלון.

בתל אביב, המפגינים חוסמים את הכביש הסמוך לכיכר. הם קוראים "קיש קיש תתעורר, ילדינו לא הפקר" ו"צדק לילדים", ומניפים שלטים עליהם נכתב בין השאר "משרד החינוך מומחה בהפקרת ילדים", "כל ילד שלישי עובר התעללות בגן". "משרד החינוך או משרד הטיוח", "במדינת ישראל הפרטיות חשובה יותר ממלחמה בהתעללות", וכן שלטי "נעדר" עם תמונתו של שר החינוך יואב קיש ושלטים עם תמונות גננות מתעללות.

מטה המאבק למען הילדים, שעומד מאחורי המחאה, מבקש להוריד את האיסור על מצלמות און ליין, להרחיב את חובת שמירת התיעוד ל-60 יום ולהוסיף למצלמות שמע, להחיל את חוק המצלמות על גני עירייה וחינוך מיוחד ולהטיל סנקציות פליליות על גננות שמחבלות במצלמות.

הפגנה נגד תופעת ההתעללות בגני ילדים בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביוני 2023. אורי סלע
מפגינים חוסמים את הכביש בתל אביב, הערב/אורי סלע
הפגנה נגד תופעת ההתעללות בגני ילדים באילת, 13 ביוני 2023. מטה המאבק למען הילדים, אתר רשמי
ההפכנה באילת, הערב/אתר רשמי, מטה המאבק למען הילדים

"יפה בן דויד טוענת אין התעללות בגנים - יש התעללות בגננות. צריך להסביר לה מה זה התעללות בגני עירייה. יש פה הורים שהילדים שלהם עברו טרור בגני עירייה", האשימה חן קובריץ מהמטה. "הגיע הזמן שיתעוררו ויבינו שהגיהינום הזה קורה בכל עיר ובכל מקום. הילדים שלנו מופקרים, כשאנחנו הולכים לעבודה אנחנו לא יודעים מה קורה כשהדלתות נסגרות. אין פה אישה אחת שמנהלת את המדינה ולא קוראים לה יפה בן דויד. למדינה יש שר חינוך אחד והוא אמור לשמור על הילדים שלנו, אבל הוא קצת מתבלבל היום. דקה אחרי ההודעה של יפה בן דויד הוא מוציא הבהרה נגד יו"ר הקואליציה. אנחנו כאן להזכיר לו שלא נשתוק עד שהילדים שליו יהיו מוגנים".

בין המפגינים נמצאת שירן יחיא, תושבת ירושלים ואם לשבעה ילדים. בנה נפגע לפני עשר שנים מהתעללות במשפחתון. "הייתי בטוחה שאני הולכת להרעיד את העולם וגיליתי שכל הנושא הוא הפקרות. גיליתי שאין מי שאוכף ודואג לילדים", אמרה לוואלה!. "התקדמנו מאז בצעדי צב. חוקקו חוקים חשובים, אבל לא מספיקים. זה רק פלסטר. אנחנו צריכים ניתוח מעקפים יסודי. יפה באה לייצג את ההסתדרות. אבל שר החינוך אמור לייצג את הילדים שלנו ולשמוע את הקול שלהם. אין דבר יותר דחוף מזה. אני חושבת שהוא מפחד להתעמת איתה ושמבחינתו האיומים שלה גדולים מהסכנה לילדים שלנו".

הפגנה נגד תופעת ההתעללות בגני ילדים בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביוני 2023. אורי סלע
המפגינים בכיכר הבימה, הערב/אורי סלע
הפגנה נגד תופעת ההתעללות בגני ילדים בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביוני 2023. אורי סלע
המפגינים בתל אביב, הערב/אורי סלע

המחאות מתרחשות ברקע הקרב בין יו"ר הקואליציה אופיר כץ למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ושר החינוך יואב קיש סביב הרחבת החוק. בדיון הגשת כתב האישום בפרשת ההתעללות באילת שהתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כץ הציג את תכניתו: הכנסת מצלמות און ליין בגיל 3-0, דגימת מצלמות קבועות על ידי נציגות הורים פעם בחודש, חובת מצלמות בגיל 6-3 והגדלת תקופת שמירת התיעוד מהמצלמות ל-60 יום.

זמן קצר לאחר הודעתו, בן דויד יצאה בהתנגדות חריפה למצלמות בגני הילדים. "זאת לא רק פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, אלא גם אמצעי הפחדה כלפי הגננות, דבר שיגרום לירידה ניכרת באיכות ההוראה", תקפה, ואיימה: "הסתדרות המורים לא תעמוד מנגד ולא תפקיר את הגננות לניסיונות חקיקה פופוליסטיים. ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו לבלימת הפגיעה החמורה".

שר החינוך מתואם עם כץ בכל הנוגע למעונות היום, אך בצל החשש משביתה - עומד לצדה של בן דויד בהתנגדות לחלק הנוסף בתכנית. "נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש מכל הבחינות. זה לא הזמן להצהרות לתקשורת בנושא", הצהיר. "כפי שעדכנתי בשבוע שעבר, במשרד החינוך מתבצעת עבודה לתיקון חוק המצלמות לגילאי 0-3 בלבד, ועל כך נעדכן באופן מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully