וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים זועמים על הסתדרות המורים: "משבשת ראיות שיכולות להציל את הילדים שלנו"

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 12:44

אמהות לילדים שעברו התעללות בגן יצאו נגד הנחיית נציגת הגננות בארגון שנחשפה בוואלה! לכבות מכשירי הקלטה. "לא ייתכן שההסתדרות מגבה התנהגות קלוקלת של מחנכים", אמרה אם לתאומים בני 5. "אם אין מה להסתיר למה להשמיד את המכשירים? מפחדים שיבינו כמה המצב מזעזע"

גננת צורחת על ילדים בגן במרכז הארץ 25 במאי 2023/מטה המאבק למען הילדים

הורים לילדים שעברו התעללות בגן זעמו הערב (רביעי) בעקבות הנחיית נציגת הגננות בהסתדרות המורים לכבות מכשירי הקלטה - שפורסמה בוואלה!. הם מדגישים כי ללא המכשירים, מקרי פגיעה רבים כולל אלה שלהם, לא היו מתגלים.

אם לתאומים בני חמש מכרכור אמרה כי ההנחייה לשטוף את המקליט במים וסבון היא עבריינית. "זה שיבוש ראיות שיכולות להציל את החיים של הילדים שלנו מנזקים פיזיים ונפשיים", אמרה. "משרד החינוך אמור להיות אחראי לחיים שלנו, איפה הוא? אם גננות היו עושות את זה אצלי בחיים לא הייתי מגלה את מה שקרה לילדים שלי".

עוד סיפרה כי שמה מכשיר הקלטה על אחד מילדיה לאחר שהחלה לחשוד בגננת. "שמתי מקליט על אחד הילדים ליומיים ומאז נפלו עלינו השמיים", שחזרה. "שמענו שהגננות והסייעות מתעמרות בילדים, צורחות בלי הפסקה, משפילות אותם ומחרימות אותם. נועלות אותם בשירותים וגורמות להם לעמוד מול הקיר. הילדים אמרו בחקירה שהגננות דרשו מהם לא לספר לאימא ואבא. התחילו להם סיוטים בלילה וחרדות - הם ממש השתנו לי מול העיניים. המקליט הציל את חיינו". התיק שנפתח בעקבות המקרה נמצא בבחינת הפרקליטות.

נציגת הגננות בהסתדרות המורים הנחתה גננות לכבות מכשירי הקלטה שהורים שולחים עם ילדיהם, ולשבש את פעילותם. 24 במאי 2023. ללא, צילום מסך
"לשטוף עם מים וסבון". תיעוד מקבוצת הווטסאפ של הגננות/צילום מסך, ללא

אם לילד בן ארבע מאחד הישובים באזור גדרה הצטרפה לדברים ואמרה כי ההנחייה של הסתדרות המורים לא נתפסת בעיניה. "אם אין מה להסתיר מדוע להשמיד את מכשירי ההקלטה?", אמרה. "כנראה שהפחד הוא שיבינו שהמצב בגני עירייה מזעזע ושזה מה שקורה כשמכניסים 'אנשי מקצוע' שאינם מתאימים לכך, חסרי סבלנות ועייפים. חד משמעית מכשיר הקלטה הוא מצרך בסיסי לצערי במציאות של ימינו, לא ייתכן שהסתדרות המורים מגבה ומסתירה התנהלות קלוקלת של עובדי חינוך ומפיצה הנחייה כה אלימה של השחתת רכוש פרטי".

עוד טענה כי היא עצמה גננת - ומעולם לא חששה ממכשיר הקלטה. "מבחינתי שכל הורה יכניס מכשיר הקלטה עם הילד שלו, שישמע שטוב ושיהיה רגוע שהילד שלו מתחנך בסביבה בטוחה חמה ואוהבת,
הלוואי וכולן היו כאלה", אמרה.

עוד בוואלה!

נציגת הגננות בהסתדרות המורים הנחתה: "לכבות מכשירי הקלטה ולשטוף עם מים וסבון"

לכתבה המלאה
גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
"שיבוש ראיות שיכולות להציל את החיים של הילדים". אילוסטרציה/פלאש 90, מיכאל גלעדי

"הבן שלי הוא ילד מאוד שמח שאוהב ללכת לגן ולשחק עם חברים. בתקופה האחרונה שמנו לב לשינוי משמעותי בהתנהגות שלו, בכי היסטרי מתוך שינה, מכה את עצמו וברגרסיה משמעותית של עשיית צרכים על עצמו", סיפרה על ההתעללות שחווה בנה בגן. "הוא ילד מאוד ורבלי וסיפר שהסייעת בגן מחזיקה אותו מאוד חזק מהיד, שזה כואב לו והוא אומר לה והיא לא מפסיקה, שהיא נותנת לו מכות על היד והוא בוכה. יום אחד הוא גם סיפר שהיא דחפה אותו והוא קיבל מכה בראש, היא מנגד טענה שהחזיקה אותו ביד והוא התנגד לה ועף על הקיר בחזקה. עד כמה חזק היא החזיקה אותו שהוא עף ככה?"

היא סיפרה כי לאחר התייעצות עם מטה המאבק החליטה להכניס מכשיר הקלטה לגן. "שמענו את ההקלטות ונשברנו", שחזרה. "בכי מתמשך, צרחות בלתי פוסקות,שימוש במילות גנאי: חוצפן, אין לי כח אלייך שיביאו לך מטפלת צמודה. איומים על בסיס יומי: 'מה אני אעשה איתך אני ארביץ לך?, אני לא מסכימה לך לבוא לגן יותר, אם תבלגן את הפינה אני אשב ואתפוס לך את הידיים, אני אעיף אותך מפה' ועוד שלל איומים מזעזעים. הילד שלי היה אומלל וסבל מיחס בלתי הולם בלשון המעטה. אם לא היינו משתמשים במכשיר לא הייתה לנו דרך לדעת לאיזה גיהנום מגיע הילד שלנו בכל יום ויום".

בווידאו: גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות/מערכת וואלה!

א', אם לילדה בת ארבע וחצי בגן טרום חובה ממרכז הארץ, תקפה גם היא ואמרה כי ההנחייה מבישה. "לקרוא למאבק למען הילדים 'ציד מכשפות' או 'מפלצת רייטינג' זה ממש בושה", תקפה. "כל המטרה של המטה היא לעזור לילדים. כולן שם בהתנדבות מלאה וזה לא רק לחשוף את הפרשות ולפרסם, זה גם בכנסת בוועדות להעביר חוקים. הבת שלי הייתה חוזרת כל פעם הביתה ואומרת שהסייעת צורחת עליה, שמושכים אותה מהיד חזק ושהיא לא רוצה ללכת לגן. אמרנו שזה גן עירייה ויש פיקוח אבל החלטנו בכל מקרה לשים מקליט על הילדה ושמענו זוועות עולם. הסייעת הייתה ממש כמו חברה שלנו. היא הייתה אצלנו בבית. סמכנו עליה מאוד וזה התפוצץ לנו בפנים. עכשיו אנחנו לא סומכים יותר על אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully