וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד טוען: ח"כים מהקואליציה הבטיחו לשתף פעולה באופן גלוי נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 11:01

לאחר שלפחות ארבעה ח"כים הצביעו בסתר לטובת נציגת האופוזיציה לוועדה למינוי שופטים, לפיד אמר כי העבודה המשותפת תמשיך, לעיתים גם בהצבעות גלויות. קודם לכן, הח"כית שהייתה בין האחראיות לעריקה מהקואליציה אמרה: "נותנת לנתניהו את הקרדיט, הוא לא הופתע מהאירוע"

בווידאו: לפיד: ח"כים מהקואליציה הבטיחו לשתף פעולה באופן גלוי נגד המהפכה המשפטית/אוניברסיטת רייכמן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד טען הבוקר (חמישי) כי חברי כנסת מהקואליציה ישתפו פעולה עם האופוזיציה נגד המהפכה המשפטית. "חברי הכנסת מהקואליציה שהצביעו בעד חברת הכנסת קארין אלהרר, בלי שקיבלו הבטחה, עשו את זה כי הם אנשים הגונים שלא מוכנים להיות חלק ממנגנון ההרס", אמר בנאום שנשא באוניברסיטת רייכמן. "נמשיך לעבוד איתם כדי להבטיח את שלומה של הדמוקרטיה הישראלית, חלק אמרו לנו גם בהצבעה גלויה". לדבריו, הם אמרו: "לא נבחרנו כדי לשרת את הקיצונים".

קודם לכן טענה חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד), שהייתה אחת מהאחראיות לדרמה בכנסת אתמול, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גם היה חלק מהמהלך. "אני נותנת את הקרדיט לנתניהו", אמרה בן ארי בריאיון לינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM. "אני בטוחה שהוא באירוע, הוא לא הופתע ממנו - אני חושבת שהוא לא הופתע כמו שאני לא הופתעתי".

יאיר לפיד בישיבת סיעת של מפלגת יש עתיד 29 במאי 2023. יונתן זינדל, אתר רשמי
יעבוד עם ח"כים מהקואליציה? לפיד/אתר רשמי, יונתן זינדל

לדבריה, היו יותר מארבעה חברי כנסת מהקואליציה שהצביעו בעד חברת הכנסת קרין אלהרר לנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. עוד אמרה כי היא יודעת מה זהותם של ארבעה מהם, אך לא בטוח לגבי השניים האחרים. "אל תיכנסו לשם", הפצירה חברת הכנסת במראיינים. כשנשאלה אם שמות העריקים שפורסמו נכונים, ענתה: "האמת לא עקבתי, וגם אם הייתי עוקבת, שחרר את זה. אני לא מתעסקת בשמות, אני מתעסקת באידיאולוגיה".

"מה שצריך להבין כאן, יש כאן שני אירועים - נתניהו לא שולט באירוע טלי גוטליב, הוא יצא משליטה, כל האירוע היה מסתיים אם הוא היה משתלט עליה", המשיכה בן ארי. "אם אירוע גוטליב היה נפתר אתמול, קרויזר מעוצמה יהודית, כפי שהתחייב בהסכמים הקואליציוניים, היה נבחר יחד עם קארין. על האירוע הזה הוא לא שלט".

עוד בוואלה!

זה היה אחד הימים המביכים שידעה הקואליציה. נתניהו ניהל מבולגן - והפסיד 3 פעמים

לכתבה המלאה

בחודש האחרון קידמה בן ארי את הקמפיין של אלהרר וניהלה רשימת אקסל של כל החברים בקואליציה כדי לבדוק את שיעור התמיכה בה בקואליציה. גם השר לשעבר מאיר כהן (יש עתיד) ניהל בימים האחרונים שיחות עם אנשי הקואליציה כחלק מהמאמץ של המפלגה לוודא את בחירתה של אלהרר.

בתום המאמצים, סומנו בין עשרה ל-12 חברים בקואליציה שבפוטנציאל תמיכה באלהרר. עד רגע הבחירות החשאיות המשיכו השיחות עם חברי הקואליציה, כדי להביא לבחירתה של אלהרר. הן נמשכו גם אחרי שהבינו באופוזיציה כי נתניהו מנסה לדחות את הבחירות. במקביל, גם חברי הכנסת זאב אלקין ופנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) קיימו מגעים בתקופה האחרונה עם חברים מהקואליציה. במחנה הממלכתי ידעו כבר בשעות הצהריים שבין ארבעה לשישה חברי כנסת מהקואליציה יצביעו איתם.

מירב בן ארי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אחת מהאחראיות על העריקה מהקואליציה. בן ארי/ראובן קסטרו

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה השיגה עוד יותר קולות מהקואליציה מאלהרר, וזכתה ל-60 קולות בבחירות לוועדה למינוי דיינים. אלהרר מיש עתיד נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 חברי כנסת שהצביעו בעד, אל מול 56 שהצביעו נגד. כלומר, בין ארבעה לשישה חברי קואליציה הצביעו בעד מינויה של חברת הכנסת אלהרר לוועדה.

מנגד, גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה חרף הלחצים מצד נתניהו ומקורביו, לא הצליחה להיבחר לוועדה, והיא זכתה לתמיכה של 15 חברי כנסת בלבד, לעומת 59 שהתנגדו למינוי שלה. בהינתן מצב זה, הכנסת תידרש בתוך 30 ימים לקיים בחירות חוזרות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, ונציגי הקואליציה בוועדה לבחירת דיינים וקאדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully