וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום בוואלה! שר הבריאות מתחייב: הסדרת ערכות האונס תוך פחות מחודש

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 20:51

לאחר הפרסום על ערכות האונס שנשמרות בתנאים מחפירים בבתי החולים, שר הבריאות הודה כי התהליך ליישום החוק שהובילה ח"כ מירב בן ארי התארך בשל עיכוב בבניית הטופס המקוון עליו יתבקשו הנפגעות לחתום. השר הבטיח כי עד ליישומו נהלי שמירת הערכות יחודדו שוב לבתי החולים

בווידאו: אונס בת השנתיים: בן 17 מבית שמש הואשם במעשה סדום בפעוטה/רוני כנפו

לאחר הפרסום בוואלה! על הזנחת ערכות האונס בבתי החולים, שר הבריאות משה ארבל הודיע היום (רביעי) מעל בימת מליאת הכנסת כי משרד הבריאות יסדיר את הנושא "מהר ככל הניתן" והטופס המקוון לנפגעים ולנפגעות עבירות המין יעלה לאתר המשרד בתוך פחות מחודש - ב-5 ביולי.

השר, שענה לשאליתא של חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) שהובילה את החוק, הודה כי התהליך ליישומו התארך מעל המצופה "בשל העובדה כי תהליך קבלת ההסכמה מדעת היה כרוך בבניית טופס ייעודי מקוון, ובשל החובה להבנות תהליך ממוחשב ומאובטח המאפשר שמירה מירבית על פרטיות הפונים".

במסגרת החוק, על משרד הבריאות לצאת בקול קורא לנפגעים ולהודיע להם על איסוף הערכות למחסן הראיות המשטרתי. בהמשך על כל נפגעת לקבוע בטופס המקוון היכן היא רוצה שהערכה שנדגמה ממנה תישמר, כשהאפשרויות הן שהערכה תיזרק, תעבור למחסן הראיות המשטרתי או תישאר בבית החולים.

ערכות אונס נשמרות בתנאים מחפירים בבתי החולים. ללא, אתר רשמי
ערכות אונס נשמרות בתנאים מחפירים בבתי החולים/אתר רשמי, ללא

במשך השנה האחרונה, מאז נכנס לתוקפו החוק, המשרד לא פעל ליישום ולכן כאלף דגימות נותרו בבתי החולים ונשמרו בהזנחה וברישול.

שר הבריאות ארבל הוסיף ואמר כי ביוני אשתקד התפרסם חוזר מנכ"ל שהבהיר לבתי החולים כיצד לשמור על הערכות, מי יכול לדגום את הנפגעות, ובאילו תנאים צריכות הדגימות להישמר. השר הבטיח כי הנהלים יחודדו שנית למנהלי בתי החולים.

עוד בוואלה!

מ' שנאנסה בתיכון היוקרתי בתל אביב על העונש המקל: "המערכת התחשבה באנס"

לכתבה המלאה
ערכות אונס נשמרות בתנאים מחפירים בבתי החולים. ללא, אתר רשמי
ערכות אונס נשמרות בתנאים מחפירים בבתי החולים/אתר רשמי, ללא

מטרת החוק, שהובילה ח"כ מירב בן ארי, היא לבטל את מגבלת הזמן על שמירת דגימות מגופם של קורבנות עבירות מין, כדי לאפשר בסיס לתשתית ראייתית גם לאחר שלושה חודשים. למעשה, הצעת החוק שמה סוף להשמדה השיטתית של ראיות פורנזיות שהייתה נהוגה בארץ, כשבתי החולים השמידו ערכות אונס שלושה חודשים בלבד לאחר האיסוף. אולם, כל עוד משרד הבריאות לא פועל לאיסופן, הערכות עלולות להיהרס או להיאבד ולגרום לנזק נוסף לקורבנות.

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully