וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף את דרעי: משה ארבל מונה לשר הפנים והבריאות

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 15:29

חבר הכנסת מש"ס יחליף בתפקידו את יו"ר מפלגתו, שכהונתו נפסלה בבג"ץ בשל הרשעתו בעבירות מס. ח"כ אוריאל בוסו שניהל את המליאה בירך על המינוי והוסיף, "נקווה שיו"ר ש"ס יחזור במהרה לשלוחן הממשלה כדי למלא את התפקידים הללו"

בווידאו: חבר כנסת משה ארבל מתנצל בפני בני גנץ/ערוץ הכנסת

משה ארבל מונה לשר הפנים והבריאות - כך אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת. ארבל יחליף את יו"ר ש"ס אריה דרעי, שכהונתו נפסלה בבג"ץ בשל הרשעתו בעבירות מס.

33 ח"כים תמכו במינויו של ארבל ואילו 12 התנגדו. ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) שניהל את המליאה בירך על המינוי והוסיף, "נקווה שיו"ר ש"ס יחזור במהרה לשלוחן הממשלה כדי למלא את התפקידים הללו".

משה ארבל בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
משה ארבל/ראובן קסטרו

מאז שכהונתו נפסלה בינואר, בקואליציה ניסו לקדם לטובתו של דרעי את ההצעה שתחסום ביקורת שיפוטית של בית המשפט על מינויי שרים אך ברגע האחרון דרעי ביקש להסיר את ההצעה מסדר היום ולא לעלותה להצבעה בשל הקפאת הרפורמה המשפטית וההנחה כי בסבירות גבוהה בג"ץ יפסול שוב את מינויו.

את ההחלטה פרסמו בש"ס באמצעות מכתב של הרב משה מאיה, חבר מועצת החכמים של ש"ס שכותב כי המינוי של ארבל הוא עד לחזרתו של דרעי לתפקיד שר, זאת למרות שהסיכוי לכך נמוך ביותר. בש"ס מעריכים כי ארבל שנחשב לאיש אמונו של יו"ר ש"ס יהיה השר בפועל, אך דרעי ינהל את משרדי הממשלה כפי שעשה עד כה בשלושה חודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully