וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שביקש להקפיא את החוק שיכשיר אותו לכהן כשר: דרעי ימנה שר פנים ובריאות קבוע

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 18:03

דרעי טרם החליט האם המינויים יהיו מבין חברי ש"ס המכהנים כיום בממשלה ובכנסת או של דמויות מחוץ למפלגה. לפי גורמים בקואליציה, דרעי אינו מתכוון לחזור לתפקיד שר ובכוונתו לנהל את ש"ס כח"כ - וכך גם את משרדי הפנים והבריאות בראשם יעמדו מינויים מטעמו

ההצבעה בכנסת על חוק דרעי 2/מערכת וואלה

אחרי שביקש להקפיא את החוק שיכשיר אותו לכהן כשר בממשלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי מתכוון למנות לאחר חג הפסח שר פנים קבוע ושר בריאות קבוע. דרעי טרם החליט האם המינויים יהיו מבין חברי ש"ס המכהנים כיום בממשלה ובכנסת או מינויים של דמויות מחוץ למפלגה.

ההחלטה של דרעי נובעת בין היתר מתוך הבנה שלו כי באופן כמעט וודאי, בג"ץ היה פוסל את החוק שיכשיר אותו לתפקיד שר אף שמדובר בחוק יסוד. לפי גורמים בקואליציה, דרעי אינו מתכוון לחזור לתפקיד שר ובכוונתו לנהל את ש"ס כחבר כנסת וכך גם את משרדי הפנים והבריאות בראשם יעמדו מינויים מטעמו.

אריה דרעי,. יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

בחודש פברואר פורסם לראשונה בוואלה! כי דרעי שוקל לסגת מקידום "חוק דרעי 2", שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ שפסל את מינויו כשר בממשלה ובוחן אפשרויות אחרות. דרעי אמר אז בשיחות עם בכירים בקואליציה כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק, כאמור, משום שסיכוייו להיפסל בבג"ץ גבוהים.

עד כה כיהנו בתפקיד שר הפנים והבריאות מינויים זמנים של שרים מתוך ש"ס. בתפקיד ממלא מקום שר הפנים כיהן מיכאל מלכיאלי ובתפקיד ממלא מקום שר הבריאות כיהן יואב בן צור. לפי גורמים בשני המשרדים, למרות פסילתו בבג"ץ - דרעי הוא זה שניהל בפועל את המשרדים בתקופה הזאת ושני השרים במפלגתו קיבלו ממנו הוראות ישירות על כל צעד או חתימה שנדרשו מתוקף תפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully