וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ש"ס שוקל לסגת מקידום "חוק דרעי 2", ובוחן אפיקים משפטיים אחרים

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 17:10

דרעי אמר בשיחות סגורות כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ שפסלה אותו מלכהן כשר. לדבריו, סיכוייו של החוק להיפסל גבוהים, ולכן הוא בוחן אפשרות לפנות ליו"ר ועדת הבחירות החדש ולבקש ממנו להכריע בשאלה האם יוכל לכהן שוב כשר

מהומה בסיעת ש"ס מפגינים התפרצו לדברי דרעי והוצאו באלימות מהחדר. 13 בפברואר 2023/רוני כנפו

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שוקל לסגת מקידום "חוק דרעי 2", שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו כשר בממשלה ובוחן כעת אפיקים משפטיים אחרים. דרעי אמר בשיחות סגורות עם בכירים בקואליציה בימים האחרונים כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק, משום שסיכוייו להיפסל בבג"ץ גבוהים.

לכן, כך לפי גורמים פוליטיים, בקואליציה משכו היום את החוק שהיה אמור לעלות בקריאה טרומית במליאה, ובש"ס לא צפויים לדרוש את קידומו בעתיד הקרוב. בקואליציה הסבירו שמשכו את הצעת החוק לבקשת הנשיא הרצוג, במסגרת המגעים להביא להידברות על הרפורמה המשפטית. הנשיא הרצוג נפגש עם דרעי ביום ראשון בערב כחלק ממאמצי הנשיא לגייס תמיכה במתווה הפשרה שהציג בנוגע לרפורמה.

אריה דרעי,. יונתן זינדל, פלאש 90
אריה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

אחד הגורמים המעורבים במגעים אמר לוואלה! כי דרעי שוקל כעת אפיקים משפטיים חדשים, ובין השאר בוחן את האפשרות לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נועם סולברג, שנכנס אתמול לתפקידו, ולבקש ממנו להכריע אם בעבירות שבהן הורשע דרעי בשנה שעברה יש קלון.

בש"ס שואבים עידוד מדבריו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט בראיון לעובדה בשבוע שעבר, בו הודה שלדרעי נעשה "עינוי דין". מנדלבליט, שחתם בזמנו על הסדר הטיעון עם דרעי שהביא לסיום משפטו, טען שבהסדר "לא היתה שום התחייבות בהסדר טיעון שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר".

עוד בוואלה!

פסקת ההתגברות ו"דרעי 2": כל ההצעות שיעלו היום בקריאה טרומית בכנסת

לכתבה המלאה
דיון בבג"ץ בעתירות שעניינן החתימה על הסכם המדיני עם לבנון 20 באוקטובר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
דרעי מנסה לעקוף את בג"ץ. הנשיאה חיות בביהמ"ש העליון/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מוקדם יותר היום הקואליציה הודיעה כי היא דוחה לשבוע הבא את ההצבעות בקריאה טרומית על שורה של הצעות חוק, בהן הצעת החוק לתיקון חוק יסוד הממשלה, לפיה בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על מינוי שרים, שנועדה לאפשר את חזרתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר.

לצד זאת נדחו ההצבעות על הצעות חוק הקשורות לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה שהיו אמורות להיערך היום.

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully