וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ' שנאנסה בתיכון היוקרתי בתל אביב על העונש המקל: "המערכת התחשבה באנס"

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 18:54

לאחר שנגזרו על בן ה-17 כמעט ארבע שנים במעון נעול - ללא מאסר, אחת מנפגעותיו סיפרה על אכזבתה מהעונש. לדבריה, מערכת המשפט טענה כי היא עומדת לצד הנפגעות, אך זה לא הורגש. "לא מגיע לאותו בחור שפגע לחיות בשקט"

בווידאו: אונס בת השנתיים: בן 17 מבית שמש הואשם במעשה סדום בפעוטה/רוני כנפו

מ', אחת הנפגעות של הנער בן ה-17 שאנס בת 15 בתיכון היוקרתי בתל אביב, אמרה היום (שני) אחרי גזר הדין המקל שניתן לו: "מאכזב, לא התרשמתי מהעונש, הוא היה צריך לקבל מאסר בפועל. כולנו נלחמנו בשביל זה, עשינו את כל הדרך, דיברנו בבית משפט וחשבנו שזה יעזור - בכל תקופת הדיונים מערכת המשפט הרבה יותר התחשבו בו מבנו".

"עמדנו שש נערות, כל אחת יותר חזקה מהשנייה והמערכת שאמרה שהיא לטובתנו נתנה עונש מקל. אם היו נותנים מאסר בפועל נערים ואנשים שרצו לפגוע היו חושבים פעמיים", הוסיפה מ' לאחר שנקבע כי האנס ייכנס לשלוש שנים ותשעה חודשים למעון נעול, הוא ישלם פיצוי של 120 אלף שקל לשש המתלוננות ומאסר על תנאי של 12 חודשים.

מחאת חניכות הצופים בעקבות האונס בתיכון בתל אביב 14 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה
מחאה של חניכות בצופים בעקבות המקרה. דצמבר 2021/מערכת וואלה, שני פרומקין

במהלך הטיעונים לעונש סיפרו הנפגעות לבית המשפט על הצלקות שהותיר בהן, בעודו באולם. "היה לנו חשוב לעמוד מול בית המשפט ומולו ולספר מה קרה לנו אחרי, כל הנזקים הנפשיים, הקשיים בשינה, הקשיים באמון. סיפרתי על בעיות האמון שנוצרו לי בלצאת עם בנים. עד עכשיו קשה לי להאמין שאנשים רוצים בטובתי. פתחו עמוד פייסבוק ואינסטגרם נגדי ונגד כמה נערות אחרי התלונות ולא הפסיקו להפיץ שקרים עלינו. ניסו להרוס את השם שלנו, של המשפחה שלנו", אמרה. "כל אחת עמדה בתורה וכתבה משהו לבית המשפט. אף עין לא נשארה יבשה באולם".

גם היום הגיעו הנערות יחד לדיון. "לראות אותו בבית המשפט נתן לי אומץ, לראות איפה אני נמצאת ואיפה הוא אבל בסוף זה גם שובר. היום הייתי בהיסטריה מטורפת כשראיתי אותו. זה היה כאילו החזירו אותי להתחלה. החזקנו ידיים כל הנערות במהלך גזר הדין וקיווינו לתוצאה טובה", סיפרה מ'. "התהליך גרם לי להבין את החוזק הנפשי שלי ושל החברות שלי, עם המון תמיכה".

"אני רוצה להגיד שנורא חשוב לבוא ולהתלונן לא משנה מה התוצאה", הוסיפה. "תקחו ליווי ואל תשתקו. לא מגיע לאותו בחור שפגע לחיות בשקט. את החיים שלי אני לא אמשיך לחיות בשקט ולא אף אחת מהנערות האחרות. אני מקווה שבעתיד העונשים יהיו יותר מרתיעים".

פרופ' דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר ברוך, שייצגו אאת מ' מסרו: "עבור הנפגעות זהו יום חשוב, בו התוקף נגדו התלוננו באומץ הורשע בביצוע עבירות מין חמורות, כולל שני ארועי אונס. ההרשעה תלווה אותו ותשפיע על חייו, כעבריין מין מורשע, ובזכות אומץ ליבן לא יפגעו נערות נוספות. עם זאת, המקרה הזה כולו מראה עד כמה יש צורך חיוני בשינוי התפיסה המשפטית לגבי קטינים הפוגעים מינית. יש לשנות את האיזון ולקחת ראשית בחשבון את שיקום הנפגעת ולא את שיקום הפוגע, בעיקר כאשר שופט המיעוט קבע שלא ברורים סיכויי השיקום. המסר של גזר הדין בעייתי. אם בחור שאנס ופגע במספר קטינות לא נמצא ראוי למאסר - מי כן? אנו מצפות שפרקליטות מחוז תל אביב, שנלחמה בתיק הזה, תערער על ההחלטה ולשם כך נבקש להפגש עם פרקליטת המחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully