וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האונס בתיכון בתל אביב: כמעט 4 שנות מאסר במעון נעול לנער שהורשע באונס

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 17:47

בית המשפט המחוזי לנוער בתל אביב גזר על בן ה-17 3 שנים ו-9 חודשי מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 120 אלף שקל לשש המתלוננות. עורכת הדין המייצגת את המתלוננות: "כל האירועים התרחשו באביב הנעורים שלהן וסופם עצוב, צורב, משפיל וכואב"

בווידאו: אונס בת השנתיים: בן 17 מבית שמש הואשם במעשה סדום בפעוטה/רוני כנפו

הנער בן ה-17 שאנס נערה בת 15 בתיכון בתל אביב ב-2021, וביצע עבירות מין בחמש נוספות, ייכנס לשלוש שנים ותשעה חודשי מאסר במעון נעול - כך גזר היום (שני) בית משפט המחוזי לנוער בתל אביב. כמו כן, נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי והוא ישלם פיצוי של 120 אלף שקל לשש המתלוננות.

בשנה שעברה, במסגרת הסכם טיעון שנחתם בין הצדדים, הנער הודה באונס קטינה, בניסיון אונס ובארבע עבירות של מעשים מגונים בשש מתלוננות שונות. כתב האישום המתוקן כולל את עיקרי המעשים החמורים שיוחסו לנאשם בכתב האישום המקורי, אך לא כלל הסכמה על רכיבי העונש.

בעת הקראת גזר הדין השופטת גיליה רביד אמרה, "שמענו את קולן של הנפגעות, ראינו את מצוקתן. אנו תקווה שהנפגעות יוכלו לפתוח דף חדש בחייהן ולשקם את עצמן. מדובר בנערות צעירות וברוכות כישרון שכל עתידן לפניהן - וכך עליהן לראות את עצמן. שיקומן העצמי איננו פונקציה של העונש שיירצה הנאשם".

מחאת חניכות הצופים בעקבות האונס בתיכון בתל אביב 14 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
מחאת תלמידים בעקבות האונס בתיכון, 2021/מערכת וואלה!, שני פרומקין

עם קבלת גזר הדין, מסרה עו"ד פנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב כי "הנאשם נתן היום את הדין בגין השתלשלות אירועים חריגה בגודלה, בחומרתה, בכיעורה. הנאשם הודה בשישה אירועים חמורים שהתרחשו באופן דומה ובאותה שיטה, כל האירועים התרחשו בנסיבות חברתיות, נורמטיביות, באביב הנעורים של המתלוננות וסופן עצוב צורב משפיל וכואב, ומלווה בפגיעות נפשיות קשות למתלוננות, קטינות בגילאי הנערות המוקדמים".

הפרשה נחשפה בדצמבר 2021, לאחר שתלונה הוגשה נגד התלמיד במשטרה. אותו תלמיד עבר לבית הספר לאחרונה, לאחר שנחשד שאנס תלמידה אחרת בבית ספר הקודם בו למד. הפרטים בפרשה, שכבר ניתנים לפרסום, הגיעו להורים מכלי התקשורת, לפני שעודכנו מבית הספר.

מחאת חניכות הצופים בעקבות האונס בתיכון בתל אביב 14 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
מחאת חניכות בצופים בעקבות האונס, 14 בדצמבר 2021/מערכת וואלה!, שני פרומקין

עורך הדין ליאור אפשטיין, שמייצג את הנער, התייחס לעונש הקל: תיק נוער אינו נושא לשיח תקשורתי. ענישתו של נער היא מהמורכבות והמסובכות בשיטתנו, וטוב שכך. הרכב נכבד של בית המשפט המחוזי, שצבורים בו עשרות שנות שיפוט ומשפט, התלבט התחבט ואפילו נחצה בדעותיו עד שהרוב הכריע. קולם של הנפגעות לא נשמט. ומצד שני אם נאבד כחברה את החמלה ואת ההבנה שנער טרם בשל לאחריות, לא נאבד רק את הילד, אלא את הסיבה לכך שאנחנו חברה מתוקנת ואנושית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully