וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בכנסת בין יו"ר נגה למנכ"ל חברת החשמל: "מי שצריך לספק תשובות זו חברת חשמל"

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 17:49

ברקע הפסקות החשמל שאירעו באחרונה בחסות מזג האוויר, התקיים דיון בוועדת הכלכלה בנושא מוכנות רשת החשמל לאירועי קיצון, במהלכו יו"ר נגה טען כי "נתנו הוראה להפעיל את התחנה הפחמית" כדי להתמודד עם המשבר. מנכ"ל חברת החשמל תקף: "אילו הייתה ניתנת הנחייה - היה חשמל"

בעקבות החום הכבד: שריפות ברחבי הארץ, כבישים נחסמו ומבנים פונו/תיעוד מבצעי כבאות והצלה, כב"ה מחוז ירושלים

ברקע הפסקות החשמל שאירעו בשבועות האחרונים בחסות מזג האוויר, היום (שני) התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מוכנות רשת החשמל לאירועי קיצון ובמניעת הפסקות החשמל היזומות במקרים כאלו.

על הטענות שחברת "נגה" לא הסכימה להפעיל תחנת כוח פחמית כדי להתמודד עם המשבר, סמי תורג'מן, יו"ר חברת ניהול מערכת החשמל נגה, בחר להשיב במתקפה על חברת החשמל ואמר: "אנחנו נתנו הוראה להפעיל את התחנה, היה חוסר תיאום ואם מישהו צריך לספק תשובות זו חברת חשמל".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, לא נותר חייב והאשים בחזרה את נגה וטען כי בחברה לא קיבלו הנחייה כפי שתיאר תורג'מן: "אילו הייתה ניתנת לנו הנחייה, היא הייתה עובדת ומייצרת חשמל, אלו העובדות. כראייה הפעלנו שתי תחנות אחרות על בסיס הנחייה. אם היו מבקשים, יש לנו עוד שתי תחנות להפעיל על פי הנחייה - ולא קיבלנו הנחייה כזו מחברת נגה. אין לך מושג איזה נזק זה עושה, גם תדמיתית, גם כלכלית, גם נפשית לנתק ככה חשמל לאנשים. מעדיפים שיהיה חשמל עודף ולא חוסר".

שקיעה בכביש חמש צומת התקוה, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
עמודי חשמל, תמונת ארכיון/ראובן קסטרו

עוד במהלך הישיבה, תורג'מן טען כי החברה בה עומד בראשה, וחברת החשמל נאלצו להפסיק צרכנים באותו יום שישי שרבי ב-2 ביוני, כי "אם לא היינו עושים את זה - המדינה הייתה נכנסת לעלטה".

לדבריו, "האירוע שאנחנו מדברים עליו הוא לא אירוע של ביקושים" לחשמל, שכן לשיטתו של תורג'מן, ישראל התמודדה עם שיאי ביקוש הרבה יותר גבוהים. "הייצור במדינת ישראל לא מספיק, הממשלה הצביעה על עוד שתי תחנות אבל ייקח להם זמן. יש נוהל מתואם עם חברת חשמל איך מאזנים בין הביקוש לבין ההיצע, איפה ומתי מנתקים".

שריפה חורש בסמוך למסילת הרכבת, בסמוך ליישוב טל שחר

2 ביוני 2023. כב"ה מחוז ירושלים, אתר רשמי
שריפה חורש בסמוך למסילת הרכבת, בסמוך ליישוב טל שחר 2 ביוני 2023/אתר רשמי, כב"ה מחוז ירושלים

מוקדם יותר החודש, עקב השרב הכבד שהורגש ברחבי הארץ ביום שישי ב-2 ביוני, בחברת החשמל הודיעו על הפסקות חשמל יזומות ברחבי הארץ, לדבריהם, בעקבות צריכה חריגה שהובילה לעומס על זרם החשמל. בתוך כך, דווח על הפסקות חשמל בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה, בני ברק, גבעתיים, מודיעין, מודיעין עילית, כרמיאל, בגליל התחתון, קריית מלאכי ובית חנן.

ברשות הכיבוי עדכנו כי באותו יום, יותר מ-300 שריפות פרצו בשטחים פתוחים ברחבי הארץ. רק בתום כ-12 שעות של שריפות ברחבי הארץ - הוכרזה שליטה בכל השריפות בשטחים הפתוחים. לא היו נפגעים, אם כי נגרם נזק לכמה רכבים שעלו באש בבית חנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully