וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-150 אלף השתתפו במצעד הגאווה בתל אביב: "חייבים להצליח לשמור על השוויון"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 21:06

המוני חברי הקהילה הגאה, תומכים ותיירים צעדו מחוף גורדון לפארק צ'ארלס קלור. במצעד לקחו חלק שמונה משאיות של ארגוני הקהילה וליינים של מסיבות גאווה. לצד החגיגות, המצעד לווה השנה במחאה נגד המהפכה המשפטית: "המצעד השנה - המחאתי ביותר שהיה מזה שנים"

מצעד הגאווה 2023 תל אביב/ניב אהרונסון בשידור חי ממלון דן תל אביב

כ-150 אלף בני אדם השתתפו היום (חמישי) במצעד הגאווה בתל אביב. המצעד החל באזור חוף גורדון, משם צעדו המוני להט"בים, תומכים ותיירים עד לפארק צ'ארלס קלור. במצעד לקחו חלק שמונה משאיות של ארגוני הקהילה הגאה וליינים של מסיבות גאווה.

את המצעד הזניק ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי. במעמד הוא אמר כי "סופ"ש הגאווה יצא לדרך עם מסר ברור לכל: כולנו שווים, כולנו בני אדם ולכולנו מגיע לאהוב בלי לחשוש - את מי שנרצה. חג גאווה שמח לכולן ולכולם. תהנו".

דניאל וגלעד, זוג תושבי פתח תקווה והרצליה בני 18 ו-20, הגיעו יחד. "משנה לשנה המצעד הופך ליותר רלוונטי ובמיוחד בתקופה האחרונה שמאוד מאיימת על החיים והזכויות של חברי הקהילה הגאה. אנחנו חייבים להצליח לשמור על השוויון", אמרו לוואלה!. "המטרה של המצעד היא לעורר את המודעות לכך שלקהילה אין עדיין זכויות שוות לכולם. ובימים חשוכים כאלה זאת גם הזדמנות מעולה לאנשים מחוץ לקהילה להביע תמיכה - ונטו להרים. זה החג שלנו", הוסיפו.

משתתפי מצעד הגאווה מתכנסים באזור חוף גורדון, נקודת הזינוק. דניאל וגלעד, זוג תושבי פתח תקווה והרצליה בני 18 ו-20, הגיעו יחד. 8 ביוני 2023. אורי סלע
דניאל וגלעד מפתח תקווה/אורי סלע
מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו

גוש צועדות נוסף היה של ברית הלביאות, קרובי משפחה של ילדים טרנסים. "אנחנו מתמודדות ביום יום עם אמירות שיוצאות נגד טרנסים. הילדים שלנו לא טרנד ולא מחלה מדבקת. אנחנו מבקשים לגדל את הילדים שלנו בשקט ולהעניק להם זכויות מלאות", אמרה מנכ"לית הארגון, מירב לבני קייש.

המחאה נגד הממשלה נוכחת השנה במצעד בשלטים ובגושים ייעודיים, כמו זה של מחאת ההייטקיסטים. חברה בארגון 'ברית הלביאות' מחלקת לעוברים ושבים מדבקות עליהן כתוב "אין גאווה בלי דמוקרטיה". "אנחנו יוצאים כל שבת עם הגוש הגאה למחאות כי חלק מהמטרה של ההפיכה היא לפגוע בזכויות של טרנסים", הסבירה לבני קייש

ארגוני המחאה הצועדים הניפו שלט בו נכתב "אין גאווה בלי דמוקרטיה" והסבירו כי בחרו במסר "מתוך החשש לפגיעה בזכויות להט"ב בעקבות הרפורמה המשפטית שתחליש את מעמדו של בית המשפט שהעניק לקהילה הגאה את מירב זכויותיה לאורך השנים ובסולידריות עם אוכלוסיות נוספות בחברה הישראלית שצפויות להיפגע גם הן".

מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. אור אדר, אתר רשמי
גוש המחאה במצעד הגאווה: "אין גאווה בלי דמוקרטיה"/אתר רשמי, אור אדר
מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה בפתח המצעד כי "מצעד הגאווה השנה - המחאתי ביותר שהיה מזה שנים. בלי דמוקרטיה אין גאווה. המצעד השנה הוא מחאה לא רק על הזכויות שאנחנו עוד נאבקים עליהן אלא גם על אלה שמאיימים לקחת מאיתנו". פאר הוסיפה כי "נחגוג את היותנו מול מי שרוצים להעלים אותנו, נעמוד זקופים מול אלו שקוראים לנו להתבייש ונגלה אחדות מול מי שמנסים להפריד בינינו. אנחנו עומדים ועומדות כאן יחד עם כל מי שתומך בנו וחוגגים את הצבעוניות, התרבות שלנו ואת מי שאנחנו בגאווה גדולה. מול גל הלהט"בופוביה שנשפכת עלינו מהכנסת ומול השנאה שמתרגמת לרחובות- הקהילה הגאה והציבור הישראלי מאוחדים ועוצמתיים מתמיד, בקריאה לשוויון זכויות מלא ולא מילימטר פחות מזה".

שגריר ארצות ברית בישראל עם  עמי אשד, מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס יחד עם מפקד מחוז תל אביב עמי אשד/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו
רון חולדאי במצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
רון חולדאי בפתח מצעד הגאווה/ראובן קסטרו

כשעה לפני תחילת המצעד, גבר בן 33 נעצר לאחר שהגיע לאזור הטיילת בה הוא מתקיים כשברשותו שוקר חשמלי, דוקרן, גז פלפל וחומר כימי לא מזוהה. בן ה-33 מוכר למשטרה ממקרים קודמים של איומים לפגוע בחברי הקהילה הגאה ולפי החשד תכנן לפגוע בצועדים. החשוד, תושב תל אביב, הועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

את המצעד מאבטחים מאות שוטרים, שנפרסו כבר משעות הבוקר לאורך ציר הצעדה וברחובות הסמוכים. המשטרה לא מאפשרת חניית כלי רכב בציר התהלוכה, ולא תתיר להכניס כלי נשק למתחמים. הטסת רחפנים במתחם אסורה מבלי לקבל אישור מקדים. גם במד"א נערכו לאירוע, עם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועים, טרקטורונים ואנשי רפואה לאורך המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully